Likit : Eenhaps cracker?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Likit : Eenhaps cracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 18:59

Ik heb onlangs 2 nieuwe likits gekocht.

Vorige week legde ik er een in de voerbak van Felix, kon hij ff likken.
Likken wat is dat? Hij vrat gelijk dat halve ding op. Ik heb hem in hun schuilgedeelte opgehangen en de volgende dag was hij schoon op.
Dus de volgende maar opgehangen , ook deze was de volgende dag schoon op. Het zijn die nieuwe die er groen uitzien. Vorig jaar deed felix wel 3 dagen over zo'n ding Haha!

Duur geintje zo'n likit Boos!
Maar zouden ze iets te kort komen, ze krijgen nu kuil en elke dag 1/2 kg biks bij en bij arbeid 3/4 tot 1kg biks.

Een zak biks is goedkopen als je het mij vraagt.
Zijn er nog meer likit verslinderaars op bokt, Ik heb wel het idee dat mijn Flix op nr 1 staat. Haha!


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:06

Toscar vreet de ene liksteen zo weg (schrapend en lebberend)
en de andere laat hij links liggen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:07

Nee, Fleur smeert het plakkerige spul alleen in haar manen, hoofd en deken Haha!
Heb ik liever dat ze 'm gewoon opeet.. Naja, je kan veel zeggen, maar ze zijn waarschijnlijk wel lekker! Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:19

Ik heb ze wel eens geproeft ze zijn echt heel zoet!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:43

Hang je m dan gewoon los op of in een speciale houder. Ik heb een bal met een likit eraan, maar als het paard er aan likt dan duwt ie m vanzelf weg. Dus dat eet wat lastiger.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:52

Cowgirl schreef:
Ik heb ze wel eens geproeft ze zijn echt heel zoet!


Proef jij ook al dierenvoer? Haha! Ik was toch wel benieuwd waarom mijn konijnen het ene wel lekker vonden en 't ander niet, nou ik vond 't dus allebei nix Tong uitsteken Paardensnoepjes heeft iedereen vast ook wel us geproefd Haha! Leuk idee voor 'n nieuw topic *LOL*

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:55

Ik heb er ook 2 gekocht en beide binnen een dag op. Doe ik dus ook neit meer..

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:11

Ik heb er toevallig gister twee gekocht. Mijn schimmel zat helemaal onder, zijn hele neus en wangen waren zwart. Geen gezicht en hij plakte vreselijk. Mijn andere paard had hem van de houder getrokken, half opgeslurpt Tong uitsteken en de andere helft door zijn luik naar buiten gemietert....of ik heb een succes vind......hmmmmm...elke dag bekkies wassen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:15

Als ik het zo aan Pablo zou geven eet hij het, denk ik, ook zo op. Ik heb er kleine likit gesmolten (ik heb de inhoud er uit gekregen door eerst au bain marie te verwarmen en toen de inhoud in een magnetronbakje overgeheveld en gesmolten in de magnetron), een diepvriesdoosjes bekleed met bakpapier op de bodem en er een stuk sisaltouw in gelegd. Toen weer hard laten worden en uit de vorm getrokken. Ik hang hem aan het touw op als ik op stal ben.
Pablo duwt er met zijn neus tegen en dan tjoept hij tussen de tralies heen en weer. Zo speelt hij er even mee en neemt af en toe een lik.
Ik heb hem nog niet durven laten hangen omdat ik bang ben dat hij hem dan wel een keer te pakken neemt en er een flinke hap van neemt.
Ik koop er geen meer, ik dacht dat het natuurlijk spul was maar het is gewoon suikerbrij met wat smaakspul en wat vitaminen. Maar vitaminen krijgt Pablo al genoeg en voor gezonde versnapering geef ik hem liever wat anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-02 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:25

Ben ik nou de enige met een pony die er wel een paar maanden over doet om zo'n ding op te krijgen Verward Verward Verward Verward Verward Verward


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:48

¡!Ellen!¡ schreef:
Ben ik nou de enige met een pony die er wel een paar maanden over doet om zo'n ding op te krijgen Verward Verward Verward Verward Verward Verward


Nee *LOL* Die van mij is er heel zuinig mee. Hij vind hem wel lekker, maar heeft waarschijnlijk gewoon niet het geduld om er echt even voor te gaan staan. Je zag hem echt geirriteerd kijken hoe dat ding niet stil bleef hangen *LOL*

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 09:55

Marieke_14"]
[quote="¡!Ellen!¡ schreef:
Ben ik nou de enige met een pony die er wel een paar maanden over doet om zo'n ding op te krijgen Verward Verward Verward Verward Verward Verward


Nee *LOL* Die van mij is er heel zuinig mee. Hij vind hem wel lekker, maar heeft waarschijnlijk gewoon niet het geduld om er echt even voor te gaan staan. Je zag hem echt geirriteerd kijken hoe dat ding niet stil bleef hangen *LOL*
[/quote]

die van mij kijkt er niet eens naar om Frusty het lijkt wel of ze niet snapt hoe het werkt (terwijl het een grote snoep kont is) toen ik Darmorah net had kon ze niet eens een wortel en een appel eten

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 10:47

Ik had hem midden in het pad hangen zeg maar, geen muur of wat dan ook ernaast.
Misschien zijn ze zelf zo slim om elkaar als muur te gebruiken.
Toch nog maar eens eentje kopen en kijken hoe ze het doen.

Of Felix heeft gewoon zo'n grote mond dat ie erin een keer ingaat.
En hij hangt qan zo'n speciale houder

Ik heb gewoon een slim paard Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:30

ff hoor, kan iemand me uitleggen wat zo'n likit is?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:46

Een soort kleine, ronde, zoete liksteen.
Ik heb er ook een paar besteld, 2 in een houder en nog 4 los.
M´n paarden vinden er echter niets aan en laten ze gewoon links liggen/hangen.
Heb dus nog wel een paar in de aanbieding Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:11

Julius vrat hem ook in 1 dag op. Dure hobby hoor!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 08:53

ook obelix heeft hem in 2 dagen op.... is ook iets wat ik nooit meer koop... dan maar een extra zak voer ofzo van dat geld! Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:20

Tja, de IJslander die ik verzorgd heb die vrat hem ook in een dag op *LOL*

Die wilde zelfs de houder opvreten omdat die ook nog zoet smaakte doordat het overal opzat..

Tja, duur geintje hoor.. *LOL*

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:37

Er is wel eens onderzoek gedaan naar zoutlikstenen. Een paard met normaal rantsoen heeft eigenlijk niet zo'n liksteen nodig. Verder maakt het voor de gezondheid van het paard niets uit of het paard er wel of niet aan slikt. Een paard kan zelf de mineralen behoefte niet bepalen, dus een liksteen die snel opgevreten wordt zegt niets over dat het paard te weinig mineralen krijgt.
Het bleek oveirgens uit die test dat er paarden waren die binnen enkele uren zo'n liksteen letterlijk opgevreten hadden, en er waren paarde n die er niet 1 keer aan gelikt hadden.

Kortom: jouw paard vindt de likit HEERLIJK. Sommige paardne doen het wat rustigerer aan en doen er maanden mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:38

Ik had laatst voor alle 3 een gekocht...ik geloof dat ze Likkit heetten...van die dropachtige dingen...ze smaken overigens ook naar drop, maar ik werd er kotsmisselijk van

Ik had ze langs te tralies van de stal gehengen omdat ik in het midden niet bij het plafond kon komen. Ze hebben er 3 dagen over gedaan en daarna ben ik een dag bezig geweest om alles weer schoon te krijgen!
Vooral die schimmel was iedere dag weer zwart en plakkerig Koe

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:12

De paarden hebben hem met 1 dag op. De shetjes doen er(gelukkig) een week mee. Maar dan moet hij wel los hangen. Als hij tegen een muur hangt is hij bij bijde binnen een paar uurtjes op.
Ze worden dus alleen als heel speciale traktatie gekocht omdat het anders veel te hard gaat!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:29

nee hoor ze komen niets te kort ze vinden het gewoon lekker. die van mij eet ze ook in een dag weg.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:04

Heeeeeeeeeeel herkenbaaar......Tellie likt niet nee bijt gewoon de stukken er van af. Ik geef hem 3 uur en een nacht. Maar dan is hij echt wel op

Tamaar

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:03

nou ik heb er 2 gekocht en ze mooeten het gewoon niet.Ik laat hem wel hangen want de vinden het wel leuk om met de kont er langs te gaan.Maar nog een keer kopen doe ik niet.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:26

de likit kende ik nog niet, ik heb hier wel altijd een gewone liksteen hangen in de zomer, die van mij zweet dan heel snel en ging altijd aan zichzelf??staan likken, dus kreeg advies dat ie wel wat extra zout kon gebruiken als ie zoveel zweette, dus ik bij alle3 een liksteen gehangen
Destiny likt er netjes af en toe aan en doet er een hele tijd mee, Quentin likt er behoorlijk wat aan, soms schraapt ie met zn tanden er een stukje af, meestal liggen die stukjes daarna op de grond,
desire is echt belachelijk...die eet zo'n zoute liksteen binnen 2 dagen helemaal op!die breekt echt brokken af kauwt erop en slikt het door!!
ik heb ff geproeft en dat is echt ZOUT nog erger dan een slok zeewater!
lijkt me ongezond dus die van mij krijgen ze nog maar zelden, meestal hangt er eentje bij Quentin in de zome,r en door de trailies likt desiree aan die van Quentin maar kan ze er niet aan bijten!bij destiny hangt ie nu nog, die heeft m gewoon nog niet op!

maar zo'n likit daar zit toch veel suiker in?omdat die heel zoet zijn?lijkt me nou niet echt t gezondste dat je je paard kan geven! voor een keertje is t niet zo erg denk ik, maar om die nou standaard in de stal te hebben?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Dartel, GrapeshotBot, jitskenienke, laura22, rien10 en 54 bezoekers