Noodkreet: met spoed crematorium gezocht! Help mij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Noodkreet: met spoed crematorium gezocht! Help mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 17:01

Hoi allemaal,

zojuist is plotseling onze prachtige, drachtige Friese merrie overleden. Zou iemand mij aan het adres en telefoonnummer van een paardencrematorium in Nederland kunnen helpen, want het enige wat wij nu nog voor haar kunnen doen is een waardig afscheid in plaats van zo'n verschrikkelijke takelwagen van een destructiebedrijf. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:07

Ik geloof niet dat er al een paardencrematorium is in Nederland.. Dus er is denk ik geen andere mogelijkheid dan een distrucie bedrijf...
Als er een crematorium zou zijn dan zou ik daar mijn Demi ook naar toe hebben laten brengen en onze Nobby ook maar zo ver zijn ze helaas nog niet in Nederland Verdrietig

Heel veel sterkte met het verlies.......

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 17:28

Kan niemand mij dan aan een adresje helpen? We hebben alles al afgebeld en ik heb ook al overal op internet gezocht (en hier op bokt) maar ik kan werkelijk niets vinden. Ze cremeren overal geen paarden. Echt verschrikkelijk!
We zijn er zo kapot van, ze was nog maar 11! Ik kan nu ook niet meer naar haar toe, het is gewoon te erg.
Alsjeblieft help mij even verder.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:51



Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:38


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:44


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:45

Rendac heeft speciale regelingen voor paarden. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat je paard niet opgetakeld word en gewoon gecremeerd en dus niet in veevoer terecht komt. Deze speciale regeling is wel duur (vorig jaar 1000 gulden) terwijl gewoon ophalen 25 gulden is. Toen mijn paard opgehaald werd is er ook voor gezorgd dat ze niet getakeld is, ze hadden zo'n grote "schep" dat ze er helemaal inlag, dus geen benen of hoofd eruit hangend. En i.v.m MKZ werden ze sowieso niet gebruikt voor diermeel.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:54

je kunt ze in nederland wel laten destructeren.. ook verbranden maar gewoon in grote partijen zegmaar!!! dus het wordt geen voer
crematie is op het moment alleen mogenlijk door je pard naar engeland te vervoeren en daar te laten cremeren. dan krijg je de as in een mooi kistje teruggestuurd!!! helaas moet je paard nog in leven zijn om naar engeland vervoerd te kunnen worden.. hoe cru het ook klinkt voor paarden is er in nederland nog geen andere weg dan destructie...(als ze dus al overleden zijn) ze zijn el al bezig met een geldig crematorium maar dit is er helaas nog niet.. veel sterkte toegewenst


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:54

Dat wat de Rendac heeft is idd netjes geregeld. Dit hebben ze bij een paard bij ond op stal ook laten doen. Ze komen dan met een soort paarden trailer. hieruit komt een soort schep/lepel. Hier wordt het paard in gelegd en voorzichtig de trailer in getrokken.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 22:08

Bedankt voor jullie reacties. Wobke was echt DE parel van onze stal, we hebben nu een oplossing gevonden. Ik hoop dat de vergunningen voor paardencrematoria er snel doorheen komen.
Foto's van onze ster:
AfbeeldingAfbeelding

Slaap zacht lieverd!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:18

helaas bestaat een crematorium voor paarden nog niet in nederland een meisje die bij ons op stal heeft gestaan met haar paard wilde dit ook,maar het is er nog niet. Ze zijn er mee bezig. Je kunt alleen je paard laten ophalen en vergeet niet ze komen niet het erf op maar blijven bij de weg. Zorg dus voor iets waardoor je paard versleept kan worden naar de weg.

Heel veel sterkte met het verlies. En sorry dat dit misschien hard overkomt je parel laten weg slepen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:24

Jeetje wat erg!! Waaraan is ze overleden? Zo jong nog..

Gut, ik wou dat ik je kon helpen.. Wat een verlies zeg!! Sterkte met het verwerken ervan..

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:41

Echt heel erg!! Hoe komt dat zo ineens op die jonge leeftijd?

Heel veel sterkte ermee...

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:56

ik heb mijn pony van 145 cm laten cremeren bij kolleweidenhof in varsseveld te heelweg het was niet goedkoop maar wel de moeite waard
sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:03

Ik geloof dat het nu nog zo is dat er geen grote verbrandingsovens bestaan waar een paard in zijn geheel in kan. Dat betekend dat je paard dus in stukken wordt gezaagd voordat ze de oven in gaat. Dat lijkt me nou niet het beeld dat je hebt bij 'laten cremeren' .

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:02

Ik heb geen antwoord op je vraag,
maar iig heel veel sterkte.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:52

Citaat:
crematie is op het moment alleen mogenlijk door je pard naar engeland te vervoeren en daar te laten cremeren. dan krijg je de as in een mooi kistje teruggestuurd!!!


Pas hiermee op !! Onlangs heeft er een artikel gestaan, ik meen in de BIT, waarin dat compleet onderuit gehaald werd. M.a.w. ze belazeren de boel, en het kost je veel geld. De paarden worden opgehaal door een bedrijf die ze zgn naar Engeland transporteerd en ondertussen gaan ze gewoon in Nederland de destructie in en krijg je een potje as, gewoon van de grote hoop geschept.
Cremeren van paarden is nog steeds niet voorhanden in Nederland omdat het blijkbaar niet winstgevend is. Het zal er waarschijnlijk dus ook niet van gaan komen.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:28

heb er zelf ook geen ervaring mee in engeland. weet wel dat dit dus ook in bit stond....
nu jah.. met andere woorden kremeren is niet mogenlijk in nederland..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:03

Cremeren is niet mgelijk in nederland!!
er heeft idd een heel artikel in bit gestaan over oplichterij, die man zu je paarde ophalen, en vervolgens naar engeland exporteren en het daar laten cremeren, maar een dood beest mag je zomaar niet exporteren, endaardoor kwamen die paarden daar nooit aan, maarw erden even later gewoon door het destructiebedrijf opgehaald.
Andere opties zijn er (nog) niet in nederland.
Het enige paard dat is gecremeerd dat is Ramiro. (maar ik weet niet of dat ook legaal is gebeurd!)

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:21

in engeland kan je je paard laten cremeren;je kunt zelfs met je paard mee reizen.het kost wel veel geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 05:58

Beetje late reaktie, maar jemig wat een mooi paard. Wat een trieste zaak.
Lees de laatste tijd over zoveel overleden paarden of paarden die ingeslapen moeten worden. Wordt er elke keer weer droevig van.

Ik heb ook elke ochtend als ik kom voeren een gevoel van opluchting als ik hem hoor humperen op het moment dat ik het portier dichtsla. 1 keer lag hij op zijn zij met zijn ogen half open en reageerde niet toen ik de staldeur open deed. De schrik sloeg om mijn hart. maar gelukkig lag hij in diepe, diepe slaap. Ook voor mij komt eens de dag dat ik dit verschikkelijke moet gaan meemaken, weet ook niet hoe ik daar op ga reageren.

Weet ook niet wat ik moet zeggen, maar iedereen die het onlangs hebben meegemaakt, heel veel sterkte!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 08:21

Nogmaals bedankt allemaal. Zoals Russel al zei, je weet dat het een keer gaat gebeuren. We hebben nu al 16 jaar paarden en er is er nog nooit 1 overleden. We zijn altijd ontzettend trots, dat ze allemaal zo gezond zijn. En nu dit met Wobke......... Het is echt heel erg. Na een aantal dagen is de pijn nog steeds niet minder. Bij ons zijn de paarden een deel van ons gezin, onze kinderen zal ik maar zeggen. Daar komt bij dat ze een verschrikkelijke dood heeft gehad en we weten niet precies waar ze nu aan dood gegaan is. Binnen 12 uur was het over. Ze liep van pijn tegen de muren aan en liet zich heel de tijd gewoon overal tegen aan vallen. Dit was op het laatst en duurde ongeveer een half uur. Een half uur te lang dus.
We hebben ook nog wat oudere paardjes lopen, bij hun heb je het idee dat ze ooit aan een ouderdomskwaaltje bezwijken, maar zij gaan gewoon vrolijk door (gelukkig trouwens). Je verwacht het dus echt niet van een relatief jong paard, dat nog nooit iets heeft gehad bij ons.

Onderstaand het afscheidkaartje dat we naar een aantal kennissen en de fokker sturen (exlusief foto's, die staan hierboven al):

Wobke D

22-06-1991 19-10-2002

Ze was onze trots,
onze ster,
ons pronkstuk,
onze kampioen.



Op 19 oktober is heel plotseling en onverwachts onze Friese Stermerrie Wobke D overleden. Samen met de dierenartsen stonden wij volkomen machteloos tijdens haar verschrikkelijke doodstrijd. Wij missen haar ontzettend, maar zijn tegelijkertijd erg dankbaar dat zij in ons midden heeft mogen zijn. We hebben ontzettend van haar genoten, haar prachtige uitstraling zorgde ervoor dat er al snel meerdere Friese paarden op De Peerdegaerdt belandden. Wobke was reeds 6 maanden drachtig van de hengst Brandus. Wij hoopten altijd nog op een merrieveulen van haar, dit heeft niet zo mogen zijn. Wobke was een deel van ons, we zullen haar nooit vergeten.

Ferdi & Nel,
Arjan & Hèlen,
Jan, Shelley, Kelly,Veronique, Kitty, Vera, Isabel

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:20

God looked around his garden and saw an empty space. He than looked upon the earth and saw her beautiful self. He then put his arms around here and lifted her up to the rest, Gods garden must be beautiful he only takes the best.

Veel sterkte met het verlies ....

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:05

wodan schreef:
helaas bestaat een crematorium voor paarden nog niet in nederland een meisje die bij ons op stal heeft gestaan met haar paard wilde dit ook,maar het is er nog niet. Ze zijn er mee bezig. Je kunt alleen je paard laten ophalen en vergeet niet ze komen niet het erf op maar blijven bij de weg. Zorg dus voor iets waardoor je paard versleept kan worden naar de weg.

Heel veel sterkte met het verlies. En sorry dat dit misschien hard overkomt je parel laten weg slepen.


Onze pony is gewoon van het erf weggehaald, in ons geval kon dat niet anders, wij zitten met de voorkant van het huis in een woonwijk.
Je moet dan wel zorgen dat ze erbij kunnen.


Idd heel veel sterkte met het verlies van je paard, wij hebben 8 oktober onze pony verloren en dat is een heel zwaar verlies.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers