Denken jullie dat hier animo voor zou zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Denken jullie dat hier animo voor zou zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 13:30

Ik zit er dus al een tijdje aan te denken om een scheeraparaatje te kopen Pling .
Toen ik het er vanmiddag met mijn moeder over had, kwam ze met het idee dat ik misschien hier in de buurt, of op internet, advertenties kan zetten dat ik bij mensen thuis hun paard kan komen (op)scheren, voor een betaalbare prijs . Zo kan ik op die manier misschien een beetje het scheeraparaat eruit haal (aangezien die dingen zo peperduur zijn Bloos ). En natuurlijk omdat ik het heel leuk vind om te doen Haha! Knipoog
Zouden mensen hier belangstelling voor hebben denken jullie?
En wat zou ik er voor kunnen vragen B) (als ik dus naar hun toe kom he)

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 20-10-02 19:52, in het totaal 3 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:34

Daar is best animo voor, maar je moetwel goed kunnen en scheren.
En ik verwacht dat je juist de kl*te knollen mag doen waar de mensen zelf niet aan willen/durven beginnen.

Dus of het een goed idee is?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 13:38

Zou dat echt zijn? Zouden er niet ook veel mensen reageren die het zelf gewoonweg niet kunnen? Als het klopt wat jij zegt ga ik zeker geen advertenties zetten!
Ik ken nu al een aantal mensen die er graag gebruik van zouden maken, met "gewone" paarden. Maarja dat zijn er nog niet zoveel;)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:44

Ik zou geen advertentie ervoor zetten, maar het op mond tot mond reclame houden. Je doet een paar stalgenootjes, die kennen weer iemand die... etc. etc. zo begint het balletje heus wel te rollen, maar weet je toch een beetje waar je aan begint omdat je de mensen immers (via via) kent.

Nulla tenaci invia est via

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:49

hoi ik zou er net als wat runningkawa zegt erg mee uitkijken. het gebeurt veel dat mensen paarden aanbieden om te scheren die anderen, die het normaal voor hun doen, niet meer aan willen beginen omdat het van die etterbakken zijn.
B: het is ook nog zo dat je bij divoza e.a. firma's scheerapparaten kunt huren dus diegene met makkelijke paarden zullen denk ik dat eerst doen voordat ze iemand anders laten komen.

dus als je toch voor anderen paarden wilt scheren (wat ik ook wel eens doe) moet je goed vragen hoe het paard reageert, hoe vaak ie al is geschoren enz. en als je twijfeld nooit aan beginnen.
b.v. een mes voor een scheermachine is verschrikkelijk duur. stel dat het paard wat je staat te scheren het mes kapot slaat.
maak goede afspraken over wie wat vergoed als er iets kapot gaat. anders heb je straks meer onkosten dan profijt.
en een heel erg duur scheerapparaatje. Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:52

idd mensen scheren soms ook niet omdat hun paarden het niet toelaten, en ik kan je vertellen dat je als een paard het niet wil , een groot probleem hebt(hoofd en oren vooral *LOL* )

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:50

Het lijkt mij wel een goed idee!
Ik laat dit jaar mijn paard ook scheren door iemand die een advertentie gezet heeft.
Ik vind het heel handig,want ik heb zelf geen scheermachine,en ik heb nog nooit een paard geschoren.
Mijn paard is ook nog nooit geschoren dus ik weet ook niet of hij heel lastig is,maar ik geef hem wel voor de zekerheid een verdovingsmiddel.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 16:01

Tja, ik weet nu niet helemaal wat ik ervan moet denken.
Ik wilde dus eerst ook een advertentie zetten om iemand te ZOEKEN om misty te scheren, en misty is denk ik heel braaf, maar nog maar 1 x opgeschoren. Ik zou nooit zo'n aparaat bij de divoza ofzo huren omdat me dat heel lastig lijkt.
Verder staan bij mij op stal alleen maar friezen, behalve misty dan;) en die hoeven natuurlijk niet geschoren te worden. Ik ga gewoon op de club eens wat laten vallen over het scheren, en dan kijk ik wel hoe ze erop reageren!
En nog een vraag, wat kun je er voor vragen?

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:07

Degene die mijn paard gaat scheren vraagt 50 euro,dan word hij helemaal geschoren.
Ik ken ook iemand die het voor 40 euro doet,maar het gemiddelde ligt volgens mij wel op 50 euro.
Dus als je 7 of 8 paarden kunt scheren heb je het scheerapperaat er al uit!
Succes ermee!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 16:10

Nou, het gaat bij mij vooral om het opscheren, dus de beentjes en oren en neus, eventueel ook staart opscheren, en dergelijke. Vooral de plekken waar je met een groot scheeraparaat niet goed bij kan.
Ik zat dus te denken aan zo'n 15 E? of is dat teveel?
ik weet het echt niet;)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:09

misschien is het slim om bij de ruitersportzaak in de buurt te vragen, wat die voor de huur van zo'n apparaat vragen, dan zou ik daar denk ik net iets boven zitten.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:15

M'n mini moet eigenlijk geschoren worden, maar zelf durf ik er niet aan te beginnen. Het is alleen in Krommenie, N-H, dus ik denk niet dat je zo ver wil reizen Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:52

Carolien: onze ruitersportzaak verhuurt ze (nog) niet, dus dat heeft niet veel nut. Ik weet alleen dat een grote pensionstal hier in de buurt het ook doet, en die vraagt 20 E voor 4 beentjes Bloos . Je moet daar wel buiten (swinters, dus vaak in de regen ) wachten tot je aan de beurt bent, dus dat is niet zo heel fijn.
Reddy: weet jij wat jouw vriendin ervoor krijgt als ik vragen mag Schijnheilig ?
Kais: nee, nh is wel íetsje te ver Haha! tenzij je alle reiskosten ook nog eens wil vergoeden Knipoog Tong uitsteken

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:54

bij ons op stal is nu een instructrice die een advertentie heeft opgehangen, maar dat gaat dan om hele paarden scheren.
ik denk er ook over om het door haar te laten doen, vind het zelf veelste eng.
bij ons(wat ik tot nu toe heb gezien)zijn al die paarden ontzettend braaf maar durven de mensen het zelf gewoon niet aan.
maarja, das op een manege en zij weet wel welke paarden het eng vinden en ik denk ook niet dat ze die gaat doen of in ieder geval dan met uitgebreide voorzorgsmaatregelen.
trouwens, de eigenaar blijft er bij ons altijd bij hoor, en als het echt niet gaat kun je natuurlijk ook gewoon stoppen(jammer half geschoren paard)maarja, dat kan natuurlijk ook net te laat zijn(voor je mesjes etc.)
ik zou dus niet een advertentie zomaar op internet ofzo zetten maar op een stal in de buurt ofzo denk ik dat wel een goed idee is hoor.
bij ons vraagt ze voor helemaal behalve benen en hoofd geloof ik 50, helemaal en jacht patroon zijn ook mogelijkheden en als je het anders wilt is het 100 euro.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:55

Laten we dat maar niet doen, dan kan ik net zo goed iemand uit de buurt vragen Tong uitsteken Hij is wel superbraaf, maar ik durf het gewoon niet aan, straks worden die messen te heet of doe ik het verkeerd, zodat hij niet gelijkmatig wordt geschoren (heb 't wel 's gezien dat 'n paar niet goed was geschoren, zag er nie uit...)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 20:07

Zoals pluutje zegt dacht ik het dus ook. Gewoon mensen die het zelf niet kunnen/ durven omdat ze er de mogelijkheden ofzo niet voor hebben.
Verder vind ik 100 E wel heel erg veel, ook voor het hele paard!
Ik kan met de scheermachine die ik ga kopen ook een heel paard scheren, maar dat ga ik bij misty nog niet doen (op hem ga ik eerst ff wat oefenen met de benen enzo) dus dat word dan de eerste keer op een ander paard;) maar dat moet wel lukken!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:11

Scheren is heel lastig. Ik zou ook alleen een advertentie of zo plaatsen, als je er heel zeker van bent, en als je het ook heel goed kan! Het is echt een zeer moeilijke klus, daar kun je van op aan!!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 00:05

Iemand in huren om alleen een beetje op te scheren? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat zou ik ook nooit doen.

Wel vroeg ik altijd iemand om mijn hele paard te scheren en die vroeg daar f 75,- voor. Verleden jaar heb ik voor het eerst zelf een apparaat gehuurd en ben aan de slag gegaan. Resultaat was best om aan te zien, er gaat alleen even tijd in zitten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 00:40

Bedenk wel heel goed dat paarden met scheren niet bepaald makkelijk zijn, en dat je dan best handig moet zijn om geen ongelukken te krijgen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:50

Destinietje schreef:
Reddy: weet jij wat jouw vriendin ervoor krijgt als ik vragen mag Schijnheilig ?



mm nee, ik ga het is vragen!
Tong uitsteken

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:56

een stal genoot van mij wel best een paard scheren maar dan voor 40 Euro. dan wordt bijna alles geschoren alleen z'n benen niet.

Wodan en ik onderweg in de M2

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:31

Als ik het goed begrijp heb je dus niet veel/geen ervaring met scheren?
Dan zou ik er toch weinig voor voelen om mijn paard als 'oefenobject' aan te bieden en er nog voor te moeten betalen ook! Straks mislukt het, kan gebeuren, alle begin is moeilijk en dan ziet je paard er niet uit en heeft het nog een hoop geld gekost ook.... Lekker dan!

Nulla tenaci invia est via

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:09

hele paard kost bij ons trouwens 70, alles behalve benen en hoofd 50.
maar was jij nou van plan om hele paarden te scheren of alleen kleine dingen opscheren etc?
voor jou is het jammer dat je niet op een wat grotere stal/manege staat want ik denk(zo is het bij mij in ieder geval wel een beetje)dat mensen het sneller zouden doen als ze je kennen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 19:44

Margreet: Ik heb mijn oude pony (die schimmel in mijn profiel) 2 x helemaal geschoren, met een geleend scheeraparaat, en nog een paar andere paarden opgeschoren. Ook op mijn stage (in een dierenkliniek) heb ik meerder paarden/honden/katten moeten scheren voor operaties en dergelijke Sigaar . Maar omdat dit al een dik jaar geleden is, wil ik dus eerst op mijn eigen proefkonijntje oefenen Haha! Knipoog Voor de rest word dit mijn eerste eigen scheeraparaat, en ik ben ook van plan om misty echt 1 x in de maand ofzo netjes "bij te werken" ermee Schijnheilig . Dat ik dit nu hier vraag is pas voor over een tijdje, want ik wil eerst veel ervaring bij mijn eigen beestje opdoen, en bij een paar kennissen voordat ik eventueel advertenties zou gaan zetten.
Ik krijg bij het kopen van zo'n aparaat ook nog "lessen" van de winkeleigenaar daar, die het zelf heel goed kan ! Hoop dus dat het een beetje gaat lukken, en als het goed bevalt kan ik altijd nog advertenties gaan zetten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers