Is dit het ware paard voor jou?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Is dit het ware paard voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 20:22

Daarmee bedoel ik hoort het paard bij jou, klikt het etc.
Met Bobo klikte het in het begin niet gelijk goed maar na verloop van tijd kreeg ik met deze pony een heel goede band. Ook het karakter van Bobo past wel bij de mijne. Zoals wanneer ik een keer verdrietig ben is Bobo opeens heel lief. Maar als Bobo in een chagrijnige bui is moet ik wel een beetje uitkijken. Het is niett het ideale paard maar wel het beste beestje tot nu toe dat bij mij past.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:37

Felix is mijn maatje en dat zal hij altijd blijven. Felix is gewoon speciaal.
Met Danno is het toch anders.
Er was ooit nog een paard waar ik een enorme band mee had maar helaas is die een beetje achter mijn rug om verkocht.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:39

met isatie (mijn vzpony dus niet eigen paard) vind ik het behoorlijk goed klikken. Niet zoals dat is met de eigenaresse en haar maar wat wil je ..? Ik vind het goed gaan en ik zou haar voor geen goud kwijt willen! zij is gewoon perfect voor mij

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:43

Nee, het is voor mij niet het ideale paard helaas. Ze is echt super lief, maar het gaat niet zoals ik hoopte. Vandaar ook dat ik d'r te koop heb staan.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:43

hoi,

Met mijn oude pony klikte het vanaf de eerste sec. zoiets had ik nog nooit meegemaakt en ook bij mijn tweede paard nog niet,
De band met m'n 2e paard is echt in loop van de jaren gegroeid, maar zal nooit zo sterk worden als de band die ik met m'n pony heb.
Ik kan het verschil ook goed merken in de omgang, mijn pony snapt mij gelijk en ik haar, aan haar oogopslag en houding kan ik gelijk zien hoe ze zich voelt, terwijl ik mijn jongere paard eerst volledig onderzoek weet ik bij m'n oude pony gelijk het antwoord.
Dit is vanaf het 1e moment dat we elkaar leerde kennen het geval en niet in de jaren gegroeid, ik had denk ik dit ook niet kunnen geloven, dat mensen binnen 1 sec. kunnen weten of dit het juiste paard voor ze is , als ik het zelf niet meegemaakt had.

gr. cissie

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:46

Ik heb een heel speciaal gevoel bij Tinka, zoals ik dat nog niet eerder bij een paard heb gehad. Ik vind haar helemaal geweldig en voel me enorm bij haar op m'n gemak en dat is andersom ook zo volgens de eigenaresse. Ik ben ook snel bezorgd om haar omdat ik bang ben dat haar iets overkomt. Heel raar, maar ben nu al heel erg aan haar gehecht. Ook als ik niet ga rijden fiets ik 10 km heen en weer om haar een appeltje te brengen en om haar even te kunnen zien.
Maf he?
Laatst bijgewerkt door Cody op 19-10-02 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:58

Nou met mijn pony is de band echt super!!! Hij gaat voor mij door het vuur ondanks zijn zeer kleine bange hartje. Hij vertrouwd mij en dat doet je goed als je dat merkt.
Toen kreeg ik een jong paard erbij, een paard dat je niet kent. Een jong dier wat helemaal in zijn eigen fantasie wereldje leefde. Na een jaar nog zo naar mijn idee, het leek wel of ik niet tot hem doordrong. Niet qua rijden ofzo maar gewoon in de omgang hij was met alles bezig behalve met mij. Maar nu is dat over.....hij wordt volwassen en weet dat ik zijn baasje ben, dat ik hem verzorg enz. Ik heb me ooit afgevraagd ga ik voelen voor dit paardje wat ik bij mijn andere heb??? Maar nu zou ik niet kunnen kiezen, het zijn allebei fantastische dieren met een totaal ander karakter!!! 1 overeenkomst en dat is hun goede en lieve karakter. Dus ik zou zeggen bij een jong paard kan dat nog heeeeel erg veranderen. Mijn paard vind alles prachtig om zich heen, nu nog maar nou dring ik tot hem door. Hij zal nooit zo gefixeerd op mijn zijn als de andere maar dat komt omdat hij niet bang uitgevallen is en super nieuwsgierig.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:35

Ik heb ooit een verzorgpony gehad, Bianca, de pony van Laura( Laurake hier op bokt ). Daar klikte het echt fantastisch mee.
Met Isabelle klikt het ook super, ik kan ook wel het beste met haar overweg(manegepony) maar kan er nog lang niet alles mee, ze loopt wel langs enge dingen etc, ze vertrouwt mij wel.
Ze herkent mij ook.
Maar 100% vertrouwen niet, dat is denk ik bijna onmogelijk met manegepony's.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:43

Met Kimmetje klikte het altijd heel goed, maar nu ze dood is, heb ik dat eigenlijk nooit meer met een ander paard ehad.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:44

ja ik heb zeker een band met dribbel. voor hem nooit een ander! heb er laatst toevallig over na gedacht maar hij gaat niet meer weg. ik kan en wil hem niet missen, heb veelste veel met die pony Lovers hij doet werkelijk alles voor me. en zeker als ik kijk wat ik allemaal al heb 'gewonnen' van hem. toen hij kwam was hij zo gemeen tegen me, zo wantrouwend, en nu Lovers
hij is echt mijn superbeestje Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:47

Bij mijn eerste pony heb ik altijd gedacht dat ik daar een band mee had. Toen ik hem verkocht had heb ik een pony gekregen waar ik echt niet mee op kon schieten. We hadden een hele hechte band maar iets botste er. Ik voelde niets meer voor dr en werd bang voor dr. Op t begin hinnikte ze altijd naar me enzo. En als ik haar losliet ontplofte ze en zodra ik haar riep stond ze stil, keek ze om en kwam aan gedraaft of soms gegalopeert. Maar ze begon me ineens te schoppen enzo, en soms haatte we elkaar echt. Het was niet de pony die bij me paste maar had wel een hechte band. Maar zij is dus ook weg gegaan.
Nu ehb ik een pony die echt super bij me past. Een ontzettend hechte band hebben we met elkaar en het is echt mijn meissie. Als ik me kl*te voel, en ik ga rijden loopt ze altijd extra lekker waardoor ik me weer goed voel, of is ze extra lief en wil graag knuffelen. Het is mijn ideale pony. T liefst zal ik dr altijd houden. Maar over een paar jaar moet ze helaas wel weg. Verdrietig Maar daar denk ik nog maar niet aan!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:53

Met Toscar was het in het begin: Lieve pony
de eerste maanden ging het totaal iet tussen ons, Tos was super eigenwijs, koppig en totaal niet lief, aanhalig ofzo...
op het punt gestaan hem te verkopen...
toen een maand samen geknockt
en nu heb ik de liefst pony die het beste bij mij past geloof ik!
Allebei even eigenwijs!
Lovers

Met Pienke heb ik ook een hele speciale band.
Vanaf dag 1 klikte het super tussen ons.
Sinds dat ik Tos heb, kom ik er wegens tijdgebrek nog maar weinig, maar vndaag kwamen we er lansg gement, en ze kwamen allemaal hinnikend op het hek af, omdat ze Tos hoorde,... toen riep ik Pienke, en kwam ze heel hysterisch hinnikend naar ons toe gerent... Lovers
Als da meissie ooit te koop komt...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:33

Tja ik heb Sher pas 2,5 maand, maar tot nu toe gaat het super! We hebben mischien nog niet zo'n goede band als iemand die zijn paard al 10 jaar heeft, maar we hebben zeker al een band.
Ze komt altijd naar me toe als ze me ziet en ze vertrouwt me ook als ze enge dingen ziet ofzo. En als ze al zin heeft om gek te doen (als ze een ander paard tegen komt wil ze nog welles gek worden ) zorgt ze altijd dat ze mij niet raakt, meestal springt ze net om me heen, ook al liep ze daarvoor achter me.
Ze is wel heel gevoelig voor stemmingen, als ik vrolijk ben is zij vaak ook vrolijk en als ik verdrietig ben ofzo is ze heel lief Lovers
Ik ben wel haar eerste "vaste" baasje ben, ze is nog maar 2 en voordat ik haar kocht was er niet echt iemand die elke dag aandacht aan haar gaf. Ik denk dat ze zich daarom ook makkelijker hecht aan me. En ze is ook mijn eerste pony dus alleen daarom al speciaal.
Het klikte gewoon meteen tussen ons, ik geloof dat ik ontzettende mazzel heb met mijn meissie Lovers

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:59

Ik begin het idee te krijgen dat het helemaal goed zit tussen Wietske en mij. In het begin moest ze weinig van me hebben. Nu, zodra ik er ben en maar even zwaai, komt ze direct aangelopen en blijft bij het hek staan tot ik haar uit het land haal.
Ik heb helemaal niets met Friezen, maar deze is wel heel speciaal aan het worden. Ik heb echt een superpaardje gevonden. Lovers
Helaas is en wordt ze niet van mij, maar ik kan haar als mijn eigen beschouwen. Ja, ik ben erg blij met haar.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 23:10

Ik geloof wel dat ik en Mazzel een vrij sterkte band hebben, ik weet wat ik aan hem heb, hij is mijn maatje.. alleen sinds ik er een paardje bij heb is onze band toch wel verandert. Mazzel is veel daardoor veel chaggerijniger geworden, hij is heel snel jaloers. Toch ben ik hartstikke gek op 'm het is zo'n verschrikkelijke boef Haha!
Bij Shakyra was het zeker liefde op het eerste gezicht, maar hoe het straks allemaal gaat als Shakyra 'volwassen' is, dat moet nog blijken, maar ik heb er alle vertrouwen in!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 23:14

Ik zou het niet weten.. heb Fleurtje nu ruim een jaar, en ben gek op mijn meid. Zou eigenlijk niets kunnen bedenken wat ik anders zou willen aan haar, of het zou iets futiels als aftekeningen oid moeten zijn..
Het leuke is dat ze me steeds minder verrast. Kan veel zien aan komen, en heb een aardig beeld van hoe ze denkt. Dat is voor mij een teken dat we wel aan elkaar gewaagd zijn, maar goed, dit is mijn eerste paardje, geen flauw idee of je dat na een jaar met elk paard hebt Lachen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 23:25

Ja, zowel als met Remy als met Smokey (die eigenlijk niet van mij is)

Met Remy ben ik tot nu toe heel ver gekomen door ons geduld en doordat hij zo graag wil werken en leren. Verder een superband en we begrijpen mekaar zonder commando's.

Met Smokey heb ik ook een heel speciale band. Zij is echt mijn lieve meid.
Ik mis haar enorm (ze staat 220 kilometer verder weg) en zou haar het liefst halen om vlakbij me neer te zetten)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 23:28

Ik denk die van mij ook *LOL*
Misschien mn shet nog wel iets meer dan mn pony, dat komt omdat hij zo super bijdehand is.. Maar daaren tegen weer SUPER lief..
Maar mijn pony is ook een schat, en wil en KAN absoluut niet meer zonder haar!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 01:30

Na de dood van Bobo heb ik heel veel moeite gedaan om een paard/pony te vinden waar ik hetzelfde gevoel bij had.
Dat is me na 3 jaar gelukt bij Isabeau. Niet precies hetzelfde natuurlijk, Bobo is uniek, maar het benadert het.

Met Fleur heb ik dat dus totaal niet.
Zoals misschien bekend was Mander tweede keus en in het begin moest ik erg wennen. Nu ik dagelijks met hem werk benm ik steeds gekker op hem aan het worden! Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 03:40

Ik heb 1 paard daar ben ik echt verliefd op! Helemaal mijn paard, klikt ook echt super.
Verder, ik heb al op het een en ander aan paarden gereden maar ik heb het nog nooit gehad dat het niet klikte en dat er niks mee te beginnen viel. Of ik dat paard voor mezelf zou willen hebben is een ander verhaal.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 08:23

Yeps, Fitz is 'de ware' Haha!. Toen ik hem kocht zat het dier in de staak en konden mensen die voor hem kwamen er weinig mee. Op de een of andere manier klikte het direct tussen Fitz en mij en kon ik er zo mee wegrijden.
Hij heeft ook altijd voor mij willen werken, alleen nu begint hij het wel wat moeilijk te vinden.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 08:49

Met Marilyn ging het in het begin echt niet het was wel een schatje maar ze liet me alle kanten zien...ze was namelijk ook het eerste beestje waar ik les op kreeg Haha!
Ik was nog niet zo sterk en Marilyn was super sterk!
Maar ik rij nou PAS voor het 6e jaar maar het gaat nu prima, ze doet alles voor me en loopt nu eindelijk redelijk netjes voor me gevoel, lekker aan de teugel, goede reactie aan het been gewoo goede controle over der!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 09:19

Tussen mij en Lex klikt het ook. Ik ben echt gek op hem Lachen Toen hij net kwam, was hij zó bang. Maar nu vertrouw ik hem en hij mij. Het enigste nadeel is zijn hoogte. Qua karakter past hij gewoon bij mij, maar hij is best klein, waardoor ik niet weet of ik altijd op hem kan blijven rijden.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:02

Ik was op slag verliefd toen ik Lois zag en dat is altijd zo gebleven. Onder het zadel heb ik wel heel veel problemen met hem gehad maar dat was omdat ik me geen raad wist met zijn uiters sensibele karakter. Nu kan ik lezen en schrijven met hem en hij doet me nog dagelijks versteld staan over zijn inzet en capaciteit.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:56

Nee,Jordy is niet het ware paard voor mij.In de omgang is hij superlief en houdt van knuffelen en hij hinnikt naar me das allemaal heel leuk maar met rijden klikt het gewoon niet.Ik vindt het heel jammer dat het niet klikt maarja het is nou eenmaal zo.