staartbandage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

staartbandage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 14:26

Ik wil m'n eczeempaard wanneer ze 's nachts op stal gaat een soort van bescherming voor haar staart geven. Wat kan ik daar het beste voor genruiken. Ik zat zelf te denken aan gewoon een bandage, maar blijft dat wel zitten?
En wat voor een soort bandage kan ik dan het beste gebruiken?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...



siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:28

Als je een gewone bandage omdoet en ze gaat dan schuren, dan gaat de bandage er gewoon af. Dat gebeurd teminste bij mijn paardje.. dus dat lijkt mij geen goede oplossing.
Misschien dat je een straartbeschermer kan kopen, maar dan niet die van leer maar z'n zachte. Ik denk dat dat wel goed helpt.
Gr. Emma

Siësti van de Rythpluim

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 19:58

Emma, bij een "echte" staartbeschermer, heb ja daar geen dekensingel voor nodig? Waar je hem aan vast moet gespen?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:09

Bij een staartkoker van leer heb je wel een dekensingel nodig om hem aan vast te maken.
Maar bij z'n zachte neoporeen staartkoker heb je volgens mij niets nodig om hem aan vast te maken.

Siësti van de Rythpluim

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:47

siesti schreef:
Bij een staartkoker van leer heb je wel een dekensingel nodig om hem aan vast te maken.
Maar bij z'n zachte neoporeen staartkoker heb je volgens mij niets nodig om hem aan vast te maken.


Inderdaad, maar als je een neopreen versie gebruikt tegen schuren, dan heb je twee problemen:
1. Hij blijft niet zitten,
2. Hij gaat heel snel stuk, neopreen is mechanisch vrij zwak materiaal.

Dat er wel singels van gemaakt worden, kan alleen omdat er versterkingsmateriaal in zit wat de feitelijke krachten verdeelt, het neopreen zit er alleen voor het zachte.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:59

als je ene bandage gebruikt dan moet je niet te strak bandageren anders breekt de staart af

Kiekeboe

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:20

Ik heb meerdere paarden gezien die een lelijke staart hadden door een fout omgedane staartbandage, sommige hadden een paar witte haren in de staart, sommige heel veel en sommige hadden een heel kort staartje, afgebroken. Uitkijken ermee dus. IK hoor altijd wel positeive verhalen over staartbeschermers, maar heb er zelf geen ervaringen mee.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 19:37

Hm, zal morgen op het tentenkamp eens op zoek gaan naar een staartbeschermer. Is het overigens een idee om over de staartbeschermer een bandage te wikkelen? Dan schuurt ze ipv de beschermer de bandage kapot??

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:56

Bij mij in de buurt stond een pony die zijn staart kwijt is geraakt door een verkeerd aangelegde bandage.

Ik zou zelf maar wat graag iets om doem om zijn staart wit te houden, de dag voor een wedtrijd.
Maar ik vind het een eng idee als het zo erg mis kan.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:19

runningkawa schreef:
Bij mij in de buurt stond een pony die zijn staart kwijt is geraakt door een verkeerd aangelegde bandage.

Ik zou zelf maar wat graag iets om doem om zijn staart wit te houden, de dag voor een wedtrijd.
Maar ik vind het een eng idee als het zo erg mis kan.


probeer eens een panty, opengeknipt.. kneld niet af, houd wel schoon!

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:21

Die heb ik al eens geprobeerd, maar ik zal wel iets verkeerd doen, want die ligt de dag erop in de stal of is helemaal afgezakt.
Ik gebruik hem wel op de trailer en dat werkt idd wel goed.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 22:02

ik heb dus vandaag een neoprene staartbeschermer gekocht en een paar bandages.
Ze staat nu met de beschermer met daar overheen een bandage op stal... Ben benieuwd morgen. Er kan nog ruim een vinger tussen staart en beschrmer, dat is niet te strak toch?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:16

siesti schreef:
Bij een staartkoker van leer heb je wel een dekensingel nodig om hem aan vast te maken.
Maar bij z'n zachte neoporeen staartkoker heb je volgens mij niets nodig om hem aan vast te maken.


Ik heb zo'n neoprene (fijn ding) en die zit super vast, dacht ik. Echter vond ik hem de volgende dag toch los in de weide Haha! (pinky scuurde ook en ik wou dit eens proberen...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:20

Staartbeschermers passen neit om de enorme staart van mijn tink. Ik gebruik een bandage maar ben wel geschrokken van de verhalen hier.... Ik gebruik hem eigenlijk alleen in de trailer. Wel eens van een staartzak gehoord??

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 20:43

Pinky_girl schreef:

Ik heb zo'n neoprene (fijn ding) en die zit super vast, dacht ik. Echter vond ik hem de volgende dag toch los in de weide Haha! (pinky scuurde ook en ik wou dit eens proberen...


Nou, ik vond hem vanochtend dus ook in de stal. Wel nog helemaal vast. Hij is dus afgezakt. Betekend dit dat hij nog strakker moet?? Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, Kimmej, Niwla en 168 bezoekers