Mooie muurverf voor binnen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Mooie muurverf voor binnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 12:35

Ik ben geen fan van behang , en wil op de binnenmuren graag een mooie mediterrane uitstraling .

Dus een verf / latex met een structuurtje , wat je er bijvoorbeeld op een bepaalde manier op moet smeren zodat het een beetje een "robuuste" uitstraling krijgt zeg maar Tong uitsteken

Iets geel-zalm achtigs ........

Hebben jullie toevallig ook zoiets , en tips over welk spul ik het beste hiervoor kan gebruiken ?

Of andere aanraders voor op de binnenmuren , wat een mooi effect geeft ?

Tja je weet het niet he , misschien komt er wel een gouden tip Knipoog
Groetjes Bianca !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:39

Ik heb een "soort" behang op de muur, je kan het altijd overschilderen. Dit behang hebben ze in verschillende structuren, van fijn tot grof.

In tegenstelling tot gewoon behang moet je dit met speciale lijm op de muur aanbrengen, zijn de rollen breder (dacht dat praxis en gamma ze wel hebben).Zal eens informeren hoe dat spul heet.

Het effect is mooier dan structuurverf op de muur en langduriger, voordeel dat behang kan je ook op het plafond plakken.....

Op de slaapkamer van mijn dochter hebben we een zachtgele kleur met op de lange muur 3 witte vierkanten (moet nog een motief in) het plafond is iets lichter en de deuren en de vloer zijn blauw, meubels allemaal in beuken.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 12:53

Klinkt wel mooi ! Lachen

Alleen het nadeel van behang vind ik dan weer (naast het gerommel ermee , maar dat is voor die ene keer wel te overzien Knipoog ) dat je altijd die naden ziet.... of valt dat bij deze wel mee ?

Ik denk nu in eerste instantie aan DecoTerra alabastine , deze of deze , of als het kan een combi...? :

Afbeelding

Afbeelding

Vooral de bovenste komt heel aardig in de buurt van wat ik wil .
Het is idd wel zo dat behang vaak een hele mooie structuur heeft , maar die naden....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:25

Mijn schoonvader heeft altijd mijn huis behangen en ik kan je vertellen dat in tegenstelling tot de andere tientallen behangers die ik heb gehad je géén enkel naadje ziet zitten als hij heeft behangen.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:29

Wij zijn momenteel bezig met behangen. We hebben structuurbehang gekocht van de gamma zit 30 meter op een rol (a € 7.95 per rol). Als tip van de buurvrouw hebben we de naden die je ziet dichtgesmeerd met kit. Wanneer de muren zijn opgedroogd gaan we het schilderen. Bij de buurvrouw is het inmiddels klaar maar je ziet geen enkele naad meer. Het is net of het geschilderd is.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:18

Je ziet de naden niet, of je moet er echt naar gaan zoeken/erop gaan letten.
Het voordeel is weer dat wanneer je over een x-aantal jaren een andere structuur wilt hebben, je het over kunt behangen of kunt verwijderen.
Bij structuur verf heb je toch een gedoe om de muur weer glad te krijgen.
Daarbij "dekt" het behang elke oneffenheid op de muren.
De slaapkamer van mijn dochter heeft een gipsplatenplafond, is nu 1 strak geheel geworden.
Gewoon even informeren bij een behangzaak en dan de prijs vergelijken met bijv. praxis of gamma

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:21

vorig jaar hebben wij de huiskamer (eindelijk na 10 jaar) een kleurtje gegeven.
weet niet meer van wie dat is volgens mij van flexa, wij hebben de HAVANA-geel op de ene muur en de HAVANA-zachtgeel op de andere muur.
toen de kamer leeg was was het even schrikken, maar het is uiteindelijk toch wel heel mooi geworden.
wij hadden al struktuurverf op de muren dus hebben we er het er overheen gekliederd.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:32

Ik moet ook nog steeds bedenken wat we op de muren gaan doen.
12 december wordt ons huis opgeleverd.
Ik zit er zelf aan te denken om de muren te laten spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Stucadoren is ook een optie, maar ik heb gehoord dat dat tot wel 2 weken kan duren tot het echt goed droog is en dat is in mijn geval wel belangrijk want we nemen een houten vloer.
Maar om nou 2 weken te wachten voordat we de vloer kunnen leggen.........

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:16

Wij hebben de keukenmuren en die van WC en badkamer laten spuiten met van die bolletjes (sputtermotief zeg maar)
Resultaat is goed, maar je blijft de onevenheden op de muur dus zien.
Wij hopen, de planning bij ons loopt bijna altijd in de soep, deze winter de woonkamer, keuken, wc en badkamer op te kunnen knappen.... ook met dat structuur behang, 1 nacht drogen en dan schilderen.......

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 17:21

Allemaal bedankt voor de reacties Lachen

Op zich is eerst structuurbehang en dan een mooi kleurtje eroverheen verven ook wel een idee natuurlijk Lachen

Maar is dat dan niet dubbel werk zeg maar ?
En houdt verf wel goed op behang vraag ik me af Tong uitsteken

Ik zal iig eens rondkijken binnenkort wat er zoal aan mogelijkheden zijn ,
maar idd is als onderlaag een mooi structuurbehang toch wel een optie ! *LOL*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:24

wat ik bedoel is dus geen "normaal" behang, lijkt wat op die doeken waarmee je borduurt maar dan stugger.....
Als je structuurbehang gebruikt en je gaat het overschilderen worden de naden "weer" zichtbaar, mede door het behangplaksel (behang losweken doe je ook met vocht)

Dit behang zit ook op een rol, maar is ontzettend stug, en als je het verwerkt is het heel flexibel, zal buurman eens vragen hoe dat spul heet.

Je kunt het tig keer overschilderen, de structuur blijft te zien, en is toch makkelijk te verwijderen, als je weer eens wat anders wilt.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 17:48

Tja als je het weet : graag ! Lachen

Komt me niet bekend voor verder, maar klinkt erg interessant !

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 09:46

Al die kant en klaar troep is hartstikke duur. Ik heb m'n muur "mediteraan geel/oranje " en het heeft me bijna geen cent gekost ! Eerst gewoon structuurverf (wit), vervolgens neem je witte latex, hier doe je zoveel water bij dat het de dikte van melk heeft. Je koopt bij een bouwmarkt of de hema een flesje met kleurstof in de door jou gewenste kleur en voegt dat aan de melkachtige latex toe tot je de kleur hebt die je wilt. Met een spons in ronddraaiende bewegingen op de muur aanbrengen.

Het werkt heel erg snel en goedkoop. Door de structuurverf krijg je lichtere en donkere gedeeltes. Echt mooi.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 10:18

Tja daar zat ik ook al aan te denken....
Maar ik wil geen structuur als van die korreltjes zeg maar , maar meer een beetje een rotswand-effect , oude muur , kweetniet goed hoe ik dat uit moet leggen Lachen

Maar voorwaarde is ook dat het weer redelijk makkelijk te verwijderen is , daar ga ik ook op letten.

Ik heb nu iig een aantal ideeen in m'n achterzak om eens stevig rond te gaan snuffelen , super !! *LOL*

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:25

Alane schreef:
wat ik bedoel is dus geen "normaal" behang, lijkt wat op die doeken waarmee je borduurt maar dan stugger.....
Als je structuurbehang gebruikt en je gaat het overschilderen worden de naden "weer" zichtbaar, mede door het behangplaksel (behang losweken doe je ook met vocht)

Dit behang zit ook op een rol, maar is ontzettend stug, en als je het verwerkt is het heel flexibel, zal buurman eens vragen hoe dat spul heet.

Je kunt het tig keer overschilderen, de structuur blijft te zien, en is toch makkelijk te verwijderen, als je weer eens wat anders wilt.


Ik denk dat je vliesbehang bedoelt. Je hebt er verschillende soorten structuur erin. Wij hebben ooit een muur ermee gedaan maar zowel mijn moeder als ik kregen er migraine van.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 13:32

He ? Hoe kwam dat dan ? Lachen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:06

Door de fijne structuur die in het behang zat bijv: een vissegraad of blokjes.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 14:23

Ow , hahaha , dus door het ernaar kijken Tong uitsteken
Ik d8 al , er komt toch geen rare damp uit vrij ofzo Tong uitsteken

Maar ik wil sowieso al niet zo'n soort structuurtje , wil een wat natuurlijk "gesmeerd" effect . Lachen

Ook rot zeg dat je daar niet goed tegen kon....