Hoezo prijsstijging bij Divoza!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Hoezo prijsstijging bij Divoza!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 12:59

Hallo allemaal,

Het volgende is meer een opmerking dan een vraag, maar ik moest het even kwijt...

Ik heb nu de oude en nieuwe catalogus van Divoza naast elkaar liggen en daar valt mij het volgende op:
Vorig jaar was de Rhino Turnout € 127,04, dit jaar € 165,95
De Rambo turnout was vorig jaar € 217,79, dit jaar € 264,95
De Rambo Turnout WUG: vorig jaar € 226,87, dit jaar € 296,95
En zo zijn er nog een paar (ook van hun eigen merk e.d.)
Dat zijn echt giga prijsstijgingen Boos!

Wat vinden jullie hier nou van?
Ik heb Divoza hierover trouwens al een mailtje gestuurd... }>

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:01

Zijn al topics over geweest, het's idd belachelijk. Maar zij geven toch de schuld aan de fabrikant...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 13:02

Oh,
Was er geen eerdere topics over tegen gekomen..
Sorry

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:53

belachelijk!!!!!
en het is niet alleen bij divoza, het is overal!!!!mijn geld vliegt erdoor heen!en ik koop nog minder als vorig jaar!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:54

het is idd belachelijk, en dat alleen omdat het een grote ruitersport zaak is met vele merken.
belachelijk.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:06

het is echt belachelijk, maar het is niet alleen met divoza, maar ook in supermarkten daarom was er ook een kooplose dag georganiseerd maar bijna niemand heeft zich daaraan gehouden

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:09

ja met de euro is alles duurder geworden *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:10

ja zeker met de euro is echt alless veeeeeeeeeeeel duurder geworden je ziet het overal[/list]

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:35


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:11

Inderdaad door die euro is alles duurder geworden dus ook bij Divoza de spullen voor je paard Boos! Boos! ... Erg vervelend maar jah wat doe je eraan Boos!
Trouwens wij zijn net nog geweest en nu hebben ze wel magazijn opruiming Tong uitsteken We hebben meteen even zo'n advertentietje meegenomen, misschien valt er nog iets goedkoop - wat ik echt nodig heb, vandaan te halen }> }> Haha! Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:53

ja het is echt schandalig !
ik schrik soms echt van de ptrijzen
van dingen die vorig jaar gewoon waren zijn nu stervens duur
ik weet het
mijn geld vleigt er ook sneller doorheen Boos!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:14

Princess schreef:
belachelijk!!!!!
en het is niet alleen bij divoza, het is overal!!!!mijn geld vliegt erdoor heen!en ik koop nog minder als vorig jaar!


ik weet wat je bedoelt... ik werk nu in het weekend, en als ik iets nieuws wil, moet ik het ook zelf kopen. Ik ben na mijn vakantiejob deze zomer gaan winkelen voor mezelf. Ik viel bijna flauw toen ik zag hoeveel ik had opgedaan Bloos Verdrietig
En dan had ik nog niks voor mijn paard. Ik moest normaal gezien nog een maand stalgeld betalen (mijn ouders betalen dat altijd) maar dat lukt dus ook niet meer. Ik moet nl nog boeken voor school, en maandag komt de hoefsmid... Heb weer eens een andere hoefsmid moeten nemen omdat de vorige zijn werk niet goed deed. Boos! Ik ben begonnen met 35 € voor bekappen en beslaan, dan 60€ en die die nu komt is al 66€ pff... binnenkort kan ik niks meer kopen Verdrietig
xxx

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:26

En de salarissen stijgen niet mee Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:42

divoza sucks. vandaag geweest, kom er niet snel meer. een nieuwe singel gekocht. Fl. 159,-/E72,50 geprijst, gekocht. er werd E80,- gerekend. dus ik terug. 10 min. gewacht want niemand kwam aan de kassa, rij werd groter en groter, mensen pissig. ik zeg ik regel het wel. dus ik loop naar een muts toe en zeg "als je geen klanten wilt verliezen zal je nu naar de kassa moeten komen". dus zij mee.

ik gooi mijn singel op de kassa en zeg ik krijg 8 euro terug. wel gekregen, slim van ze.

Amor Vincit Omnia

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:02

ik sta deze maand voor het eerst in jaren in het rood, ik kocht van de week drie onderbroeken, niks bijzonders, bijna 23 euro!! later heb ik zitten rekenen: dat is ong. 57 gulden Frusty (volgende keer maar eerst even in de winkel omrekenen)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Hoezo prijsstijging bij Divoza!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:08

Djilan schreef:
Vorig jaar was de Rhino Turnout € 127,04, dit jaar € 165,95


Die ligt voor €145,- bij de ruitersportzaaak bij ons in de buurt Schijnheilig

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:54

Ja, ik ga donderdag een nieuwe pad voor mijn paard kopen van 135 euro, ALS JE DAT OMREKENT, das gewoon bijna 300 gulden voor een dekje. Het lijkt allemaal zo goedkoop!

keep your head up

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:21

net zoals loesje zegt: aan het einde van mijn loon heb ik een stukje maand over *LOL* Helaas is dat bij mij ook zo geweest. Pas sinds 2 maand kom ik elke maand een keertje uit met een of twee euro maar zoals ze in (jippie) gevallen Den Haag zeggen ligt het aan ons en niet aan de euro....... Gelukkig hebben we de consumentenbond nog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:32

Zelf ben ik ook niet te vreden over divoza v/d week toevallig nog geweest,omdat ik terug kwam v/d paardenmarkt in zuid-laren heb er alleen kruiden paarden snoepjes gekocht,want de rest vond ik veels te duur. Dan kan ik beter naar de plaatselijke ruitersportzaak toe is het nog een stuk goedkoper ook. Heb er 3 maanden over gedaan om het juiste pakketje te krijgen en dan was het een nabestelling berekenen ze als nog verzend kosten???? lekker hoor!. Nee divoza staat bij mij niet hoog.

Wodan en ik onderweg in de M2

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:51

die euro zuigt!!
alles is duurder geworden!!!
niet alleen divoza enzo,maar echt álles!!

ff een voorbeeldje:
bij de supermarkt was zo'n automaat met dingen voor 1 GULDEN,en nu 1 EURO!!

k vin t echt heeeel skraal!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:00

wodan schreef:
Heb er 3 maanden over gedaan om het juiste pakketje te krijgen en dan was het een nabestelling berekenen ze als nog verzend kosten???? lekker hoor!.


Ik zou er maar achteraan gaan, want ze hebben zelf aangegeven dat hier geen verzendkosten meer over betaald hoeven te worden Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 07:29

ze verhogen zelfs tussendoor. De stubben siegfried staat voor 1178 euro in de catalogus en moet nu dus zelfs al 1249 euro kosten.

Ook andere paardenwinkels doen dat hoor. OP de zuidlaardermarkt was ereen standje met bitten. Daar stonden nog de guldenprijzen op. En ik vroeg hoeveel een bustrens moest kosten, ik had namelijk gene prijskaartje gezein. Oh zegt die verkoper, 32 gulden, dus 16 euro. Ik zeg dus direct, nee hoor 14.54 euro. Maar hij bleef bij die 16 euro. HEt ging om een standje van Vroegop (voordeel => niet dus!!!!) Ze hadden overigens wel goedkope hoofdstellen.

Ook op rommelmarkten vragen ze nu vaak voor boeken 1 euro per stuk, terwijl dat vroeger 1 gulden was. Gewoon het teken veranderen. De echte handel is zelfs weg op rommelmarkten. Dus de lol is er voor mij ook af.

Wodan: bij Divoza hoef je echt geen verzendkosten voor een nazending te betalen, dus gewoon even bellen, en het komt vast wel goed.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hoezo prijsstijging bij Divoza!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:12

Piaffe"]
[quote="Djilan schreef:
Vorig jaar was de Rhino Turnout € 127,04, dit jaar € 165,95


Die ligt voor €145,- bij de ruitersportzaaak bij ons in de buurt Schijnheilig
[/quote]

Den krijgt een Rhino uit engeland. Nog veel goedkoper.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:16

Ja joh!!

Het is ook zo bij hyporama!!!

Ik was gisteren op 't tentenkamp, koop 2 van die pakkies met 4 bandages, een menzweep en een Longeerlijn! nou, ik ben dus gewoon 32,80 kwijt, hè!!! dat is toch gewoon vaag? dat is toch mooi als je het omrekent ƒ 72,28!! Dat klopt niet volgens mij!!!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:38

Dat van die verhogingen van Rambo is al door mij eerder in een topic genoemd. Ook heb ik een reactie gehad van Rambo dat zij de adviesprijzen hanteren van Rambo en dus dat zij gingen verhogen en niet Divoza. Ik had teruggemaild met de vraag waarom de dekens in Engeland en Duitsland dan zoveel goedkoper zijn van Rambo dan bij Divoza? Daar hadden zij geen antwoord op.
Dus Rambo's NOOIT kopen bij Divoza maar op internet kijken in Duitsland en Engeland, scheeld bij de duurdere dekens gauw meer dan 50 euro!

Tentenkamp is een grote wassen neus. Ze lijken goedkoop en de prijzen zijn in de folder afgeprijst, maar de prijzen in de winkels zijn hetzelfde als de afgeprijstte artikelen, NEP dus. Maar dat is al jaren zo bij de tentenkamp, dus zou je als doorgewinterde paardeneigenaar dat zo langzamerhand moeten weten......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 35 bezoekers