paard uit buitenland kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-01 17:48

het paardje waar ik de 27e ga kijken staat in duitsland. weet een van jullie of je daarvoor speciale papieren moet hebben om der naar Nederland te halen, ze staat waarschijnlijk wel in nederland ingeschreven bij t tinkerstamboek. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 18:12

hoi,

Nou Barley kwam dus ook uit het buitenland.(wales) Ik heb er niets mee te maken gehad maar we hebben het er wel over gehad.

Ik weet dat Barley eerst een paspoort kreeg. Toen ze de grens overging is ze bij de grens gecontroleerd door een veearts. Toen moest ze verplicht een paard dagen rusten en toen werd ze nogmaals gecontroleerd. Ik geloof alleen op bloed en schimmels en dergelijke.

En toen mocht ze dus naar Nederland. Het kostte allemaal behoorlijk veel geld. Het hele import gebeuren inc de transport kosten waren in ieder geval 1000 gulden. De arts alleen al was per bezoek 150 gulden! maar goed. Ik neem aan dat jij dus ook een gezondsheidverklaring moet hebben en en paspoort.

groetjes Heike

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 21:51

toevallig hebben wij dat aan de douane gevraagd toen we bijna Pan Tau kochten, vanuit duitsland heoft het niet. alleen een eigendomsbewijs of koopovereenkomst. Maar ze controleren 'niet' het is nl een schengenland, en het is een deel van de EU, naja, open grenzen, je kunt gewoon doorcrossen met trailer, niks geen papierhandel... Alleen eigendomsbewijsje is handig...

Laudie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, DDD3, Eineges, hollie, IASCrawler, Iris_Casper, Jintexx, Lestria, lizy29, Lotus_Tessa, Poety, Salinah, xxPaige en 87 bezoekers