Dierenbescherming bellen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 11:22

Hoi,

Hier in de buurt (ofja, vlakbij waar m'n pony staat) wonen mensen op een boerderij, met een shetlandertje. een paar jaar terug zag ik dat shetlandertje staan, aan een ketting aan het hek, was in de winter van 98 geloof ik. Toen een paar weken later stond er een soort berg voor het hek (van voer ofzo denk ik), je zag dat shetje dus niet meer. Toen de winter erop was de berg weg en zag je dat shetje weer. Nog steeds aan dat zelfde hek, helemaal dun en verwaarloosd. Nu staat hij er dus nog steeds, en nog steeds heel dun! Als ik langs kom met Robin is hij heel blij enzo. Ik vind het best wel zielig voor dat beestje.. een shet hoort lekker dik en rond te zijn! Maar die is echt mager! Ik zit dus te twijfelen of ik de dierenbescherming moet bellen.. wat denken jullie?
Ik zal binnenkort wel eens een foto van hem maken. En hier op bokt zetten. Scheve mond\


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:33

Als je zelf denkt dat het dier werkelijk verwaarloosd wordt, kun je misschien eens een paardenkennis vragen om mee te gaan kijken. Als die er hetzelfde over denkt kun je best vrijblijvend de dierenbescherming bellen vind ik, daar zijn ze immers voor...

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:03

hoi

Je kunt proberen maar mestal doet de dierenbescherming niets.
Als het dier gras of regelmatig eten tot zijn beschikking heeft en een droog stuk land bevat waar hij kan liggen doet de dierenbeschermin niets.
Dit weet ik precies omdat ik zelf in een moeilijke situatie zat. Mijn kleine weitje waar Pinky instond was 1 en al modder... Super erg gewoon... Toen kreeg ik ook van iedereen te horen dat ik slecht voor dat beesie was. Ik kwam er nooit zijden ze, hij kreeg nooit eten bla bla bla. Maar verdomme is ik was IEDERE dag!!! Hij kreeg iedere dag 1,5 kilo bix + nog een flinke pak hooi! Ik wilde niets liever dan een geweldige wei of een pensionstalling voor mn kleine, maar ja... Dat was onmogelijk...
Ze dreigde de DB te bellen. Ik werd bang, en belde de DB op wat ze zouden doen en wanneer.
Toen vertelden ze me dat dus... Gelukkig kreeg pink dus idere dag flink wat eten, en een droge plek had hij zeker nog wel!
Maar ja, (voor de mensen die nu denken dat ik Pinksel verwaarloos) nu staat Pinkje in een wei van 3 voetbalvelden groot, voor zich alleen! Met 1 loopstal van 5x5 ( Tong uitsteken ) en nog een kleinere stal van 3x4 Lachen Met een afspuitplaats, een poets plaats en dan nog 2 stallen voor onze 'loge's'. Gna gna, en dat allemaal voor mij en Pink alleen!!!

Groetjesssss

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 12:09

Ja oké. Maar er staat geen drinken bij het beesje. Hij krijgt denk ik wel wat te drinken, anders was hij er al niet meer, maar drinken wanneer hij wil gaat niet. Hij staat aan een touw, en liggen kan nog net. Er is geen gras ofzo. Het beeste staat zich de hele dag dood te vervelen aan dat hek.. Ik vind t gewoon zielig Scheve mond\


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:51

baaaaalen is dat he. ik zou haast mee gaan en hem/haar ophalen. je weet hoe ik ben. ik ben nou eenmaal gevoelig voor verwaarloodse beesten. tja al zouden ze hem nouw willen verkopen... moet je het maar laten weten. en zet eens een foto neer. groetjes lonneke

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 12:57

Oké. Ik zal wel zsm een foto maken en bij iemand inscannen. Het beestje ziet er echt zielig uit. Hij heeft een heel lief hinnikje altijd als ik met robin langs kom, zo'n heel fel hinnikje. Als hij er over een tijdje nog steeds aan het hek staat, bel ik wel eens aan! Want ik kan er ook echt niet tegen Verdrietig

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 13:12

Nathalie, misschien moet je eens de stoute schoenen aantrekken en bij die mensen aanbellen en op een vriendelijke manier vragen of de shet van hen is. Kijken hoe ze reageren...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 14:49

Ja. Ik zal proberen het te doen Scheve mond\ Weet niet echt of ik het wel durf.. Maar ik ga het in ieder geval proberen!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:25

tuurlijk durf je dat wel, wat kan je nou gebeuren?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 22:34

Ja. Oké. daar heb je gelijk in!
Ik zal wel eens kijken of ik van iemand een digitale fotocamera kan lenen en dan zsm een foto maken.. waarbij je dus ook de plaats ziet waar hij staat enzo.. dan weten jullie ook hoe zielig het eruit ziet Verdrietig

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 10:16

Nathalie? Heb je niet toevallig een vriendin ofzo, die graag zo'n shetje wat aandacht en verzorging wil geven?
Misschien is het een idee om aan te bellen en vriendelijk te vragen of jullie die shet mogen poetsen of zo iets dergelijks.
Grote kans dat die mensen daar helemaal niet moeilijk in zijn, en het maakt het leven voor deze pony wat aangenamer!
Zo heb ik vroeger samen met een vriendin een Belgisch trekpaard verzorgd, die boer gaf er ook helemaal niets om. Je vraagt je soms af wat zulke mensen bezielt om een paard of pony aan te schaffen...

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 10:53

ja, dat is wel superkut ja, dat de DB dan nix doet... misschien moet je de mensen er eens op aanspreken en dan neem je robin mee, en als die mensen kwaad worden, ren je ze met robin om ver Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 11:43

Citaat:
Op 2001-06-14 10:16, schreef horseofthemoon:
Nathalie? Heb je niet toevallig een vriendin ofzo, die graag zo'n shetje wat aandacht en verzorging wil geven?
Misschien is het een idee om aan te bellen en vriendelijk te vragen of jullie die shet mogen poetsen of zo iets dergelijks.
Grote kans dat die mensen daar helemaal niet moeilijk in zijn, en het maakt het leven voor deze pony wat aangenamer!
Zo heb ik vroeger samen met een vriendin een Belgisch trekpaard verzorgd, die boer gaf er ook helemaal niets om. Je vraagt je soms af wat zulke mensen bezielt om een paard of pony aan te schaffen...



Goed idee! Ik zal wel eens rondvragen. Maar ik heb niet veel vriendinnen die daar in de buurt wonen, maar ik kan het iig proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, DenieesB, Donderwolk55, Gaabje, herous, ikkedus, janneke_S, Poldermenner, Robin_Rikkie, Tieme, WendyKtH, xSannee en 95 bezoekers