mijn droompaardje gevonden..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

mijn droompaardje gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 19:53

er is een nieuw manege paard op de manege. nouja, hij staat te koop maar loopt lessen mee. Zijn naam is kleine bruine ruin, maar ik noem hem firenzo. Afgelopen zondag zag ik hem net naar stal gaan, dacht ik al wow wat een mooi koppie. Maandag tot en met vrijdag (vandaag dus) liep ik daar stage, en elke keer in de pauze stond ik bij hem te knuffen. Joany vroeg ook al of ik een beetje verliefd was. Jaaah Haha! Lovers
Toen zei andrea, als je hem echt zo leuk vind moet je een priveles afspreken op hem. Dat had ik dus gedaan, donderdag. Met poetsen is ie nogal druk, hij draait rondjes in zijn stal, trapt met zijn benen en slaat met zijn hoofd. Hij is nogal mager en bij zijn flanken overgevoelig, wie weet wat hij heeft meegemaakt. met het zadelen deed hij niks, hij vertoont geen kuren tijdens het aansingelen, en met het hoofdstel doet hij netjes zijn mond open. Ook de hoefjeskrabben gaat heel goed, maar bij zijn rechterachterhoef loopt hij aar achteren en gaat tegen de wand aan staan. Ik had toen een halster gepakt maar hij liep ook darme niet vooruit dus spoorde ik hem zeg maar aan met mijn hand maar toen maakte hij een sprong naar voren. gevoelig paardje op stal dus op sommige plekken (achterhand). in de bak ging ik opstijgen. Bleef hij keurig stilstaan, en liep pas verder als het van mij mocht. Hij heft hele ruime stappen, en ondanks dat ik af en toe op grote paarden (Ik gok iets groter dan 170) nog angstig ben liet ik hem lekker doorstappen op een lang teugeltje (Ervaring met paarden die het lollig vinden om af en toe te schrikken, vind ik dus minder leuk)
na 4 rondjes teugels aangenomen, en toen mocht ik van kim aandraven. Ik ben gewend om op die pony's en paarden te rijden gewoon met die manegegangen zeg maar, kleine vlotte stappen. Firenzo daarentegen neem gigantische passen, een normaal rondje voor mij had ik met hem al 3 keer gedaan in de zelfde tijd zo leek het. Een nadeel is dat hij moeite heeft met op een normaal tempo te draven, hij liep de hele tijd te rennen. ik ben op de volte overgangen van draf naar stap gaan maken, en ik kon normaal draven door schijnovergangen te maken. Toch nog wennen, firenz is totaal anders dan de paarden die ik gewend ben, maar na 2 rondjes kon ik al met big smile zeggen: ik is verliefd!
toen ik hem goed onder controle had mocht ik de galop erbij nemen. Ook iets wat hij moeilijk vind. Hij heeft mega sprongen, dus ik ging op de volte galoperen opdat ik hem bij me kon houden. verkeerde galop. Wat doet fir, die maakt een changementje Haha!. toen ik uitgegalopeerd was, dwz ik wel hij niet, ik inhouden en dan slaat hij zijn voorbenen uit, het lijkt net alsof hij steigert onder het galoperen. Toch weer terug gereden. weer een vlot tempo, fir denkt dat hij een harddraver is. Ik inhouden, stappen. Nog maar een keer proberen. En zowaar in een normaal temp. Goed belonen en uitstappen. Onder het rijden had hij ook nog gegalopeerd op de plaats, draf op de plaats, wijken in galop. Weliswaar uit onwetenheid maar ik denk dat een goede ruiter echt heel veel uit hem kan halen. En mijn instructrice zei, en dat kan ik alleen maar beamen, ik heb mijn handen vol aan hem maar we passen echt heel goed bij elkaar. Ik ben echt heeel verliefd. Bijna jarig Schijnheilig dna maar mn ouders ff lief aankijken.


norbert
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: almere

droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:13

pam was helemaal verliefd want zondag moesten we naar huis en toen zij ze de hele tijd nog even naar firenzo. *LOL* Party!! Extreme duivel Scheve mond Lovers Gaaaap Lips are sealed Schijnheilig Kwijl Lachen Frusty Verward Cool Pling Verdrietig Slapen Dromen Vork Koe Vingers aflikken Kusje Sigaar Misselijk Tong uitsteken Huilen }> Clown Boos! Bloos Haha! Knipoog

I love corazon!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:57

Klinkt erg leuk!
Nu maar hopen....enz Lachen

:evaw:

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:03

Klinkt wel als een leuk paardje!!

Als je nou totdat je jarig bent heeeeel lief doet tegen je ouders, wie weet wat er smorgens in je tuin staat! Knipoog

Enne... Ik wil foto's!! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: mijn droompaardje gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:04

Pam schreef:
Ook de hoefjeskrabben gaat heel goed, maar bij zijn rechterachterhoef loopt hij aar achteren en gaat tegen de wand aan staan. Ik had toen een halster gepakt maar hij liep ook darme niet vooruit dus spoorde ik hem zeg maar aan met mijn hand maar toen maakte hij een sprong naar voren. gevoelig paardje op stal dus op sommige plekken (achterhand).


Laat je hem wel keuren voordat je hem koopt?

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:46

wel gaaf als je hem mag kopen. willen we wel foto's zien Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:05

jaja foto's foto's!!!!! Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:36

Pam schreef:
Zijn naam is kleine bruine ruin, maar ik noem hem firenzo.


Hahah, ik moest wel lachen om die zin. Zijn naam is Kleine Bruine Ruin, maar je noemt hem Firenzo... typisch hoor!

Wat fijn dat jullie zo goed klikten! En inderdaad wat Desiree zegt; laat je hem wel keuren als je hem mag kopen? Liefde maakt blind, ook in het paardenwereldje.....

Veel plezier met hem, hoor!

norbert
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:30

als iemand een foto moet dan maak ik er morgen wel eentje.

I love corazon!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:08

Ja leuk, foto's!!


Bristol

Berichten: 30
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: almere

maar de foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 06:26

de foto's zijn gemaakt maar ik weet niet hoe je ze moet plaatsen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:00

oud topic

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:07

erg oud topic dus komt er een slotje op
en stef als je voortaan een oud topic ziet kan ej beter een moderator pb'en dan reageren zo hou je hem alleen maar hoog Boos!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leukertje, LisanneMans, maj0, MarieAnne, rien10, vilheide en 36 bezoekers