Hengsten met een O

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Hengsten met een O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 12:01

Bij deze de hengsten met een O

Ik ben wel eens benieuwd naar naar de nakomelingen van Onze Fons Z, O. Two Step G. & OOseven.

Onze Fons Z
(Alexis Z x Rigoletto) Alexis heeft 21 goedgekeurde zonen geleverd en 1 kleinzoon. 1 daarvan is Apricot D die onder Hugo Simon springt. Verder hebben we ook nog de 5 volle broers Amaretto I tm IV die als moeder een dochter van Gotthard hebben. De moeder van Onze Fons is de ster, preferente prestatie merrie Viola een dochter van Rigoletto. Haar moeder is weer een dochter van Sendbote. Rigoletto heeft het goed gedaan in de warmbloedfokkerij als veredelaar. Ook bracht hij zeer goede fokmerries en zeer goede sportpaarden. Viola heeft 4 nakomelingen in de internationale sport lopen. Onze Fonds won de finale van de hengstencompetitie in 2001/2002.

O. Two Step G.
(Polydox x Jasper)
Hij heeft de NHS/KWPN hengstencompetitie 2001/2002 in de klasse M-springen gewonnen. Tijdens zijn HLP was hij 3de van alle hengsten in het onderdeel springen. Zijn moeder Edonja heeft tevens ook nog een goedgekeurde zoon samen met de hengst Concorde.

Aangezien dat ik nog geen nakomelingen in levende lijve heb gezien van deze hengsten kan ik daar niks over zeggen. Misschien jullie?

Ik zal straks even wat info over deze hengsten hier neer zetten.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 20-10-02 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt


ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:48

OO Seven. We hebben een heel leuk veulen op stal uit een Jetset moeder. Zit een heel mooi sjiek hoofdje op, is nog wat klein maar komt ook omdat het het eerste veulen is van de moeder. Maar hij is heel lief en kwam zelfs op schoot liggen als je in stal ging zitte.

Verder Olympic ferro, maar geloof dat hij al besprokn is bij de letter F.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:57

Van Onze Fons hebben we afgelopen winter een hengstveulen op stal gehad als maatje voor Uhlan. Er staat een foto van hem op mijn website
Het was een sterk gebouwd veulen, mooi evenredig, en hij kon super lopen, maar ja als een hengstenhouder zo,n hengstje zelf aanhoudt doen ze dat natuurlijk niet voor niks Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:07

Onze fonds heeft het oude rigoletto bloed nog in zijn aderen.
Mooi bloed dus *LOL*

Dan hebben we nog de hengst ohorn, de zoon van ahorn die dan weer van nimmerdor is.

Orame, van indoctro

En als afsluiter een dressuur hengst
Osmium, van Ferro

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:58

Op de stal waar ik werk hebben ze dit jaar een OO Seven veulen en vorig jaar een Olivi veulen

Die van Olivi is een leuk merrieveulen wordt ca 1.65 en die van OO Seven is een SUPERVEULEN!echt geweldig! die kan bewegen echt niet normaal meer!een supergave draf! echt al een showpaardje is 7 mnd oud en echt heel chique!

En mijn paard is van jewel's magic owl, en die is dus weer van Oula Owl, heeft iemand daar foto's van? is een BWP hengst

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:40

De eigenaar van mijn bijrijdpaarden heeft een zelfgefokte jaarling van Onze Fons (mv. Le Mexico). Ik vind het een leuk ding! Nog even kijken wat het echt wordt natuurlijk, maar misschien wil ze ermee naar de hengstenkeuring.

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:41

Citaat:
maar misschien wil ze ermee naar de hengstenkeuring.


Komen er 700.

Velen zijn geroepen en weinig uitverkoren...

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 17:34

Oja van dezelfde fokker als het Neostan veulen ken ik ook een Olivi hengstveulen, die was gigantisch groot. Bewegen kon hij ook, maar dat kunnen ze allemaal uit die merriestam.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:49

Obsession B (v. Karioka del Follee) kan er geen foto's van vinden, maar het is de zoon van Floraquina Lachen Het schijnt een goede hengst te zijn, dat heb ik in ieder geval horen zeggen Party!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:55

Waarschijnlijk een hengst die haast niemand van jullie kent:De NRPS hengst Olympus.V Noran ox MV Amor.In 1982 Levade kampioen onder DJ Dekker en later Grand Prix paard.Verkocht naar Japan en later naar Oman.Hij is of was daar van een sjeik en mocht zijn kunstjes vertonen als er hoog bezoek kwam.Het is de vader van mijn merrie Petal en dus de opa van Flair S

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:55

Waarschijnlijk een hengst die haast niemand van jullie kent:De NRPS hengst Olympus.V Noran ox MV Amor.In 1982 Levade kampioen onder DJ Dekker en later Grand Prix paard.Verkocht naar Japan en later naar Oman.Hij is of was daar van een sjeik en mocht zijn kunstjes vertonen als er hoog bezoek kwam.Het is de vader van mijn merrie Petal en dus de opa van Flair S sorry 2x ok

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:26

Ik heb een Amaretto X Rigoletto, bijna een Onze Fons dus. Ze hebben ook wel een beetje van elkaar. De schimmel springt ook leuk! Waar is Onze Fons gefokt? Weet iemand dat?

Ehmja??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:35

Wie kent de oude Orthos nog?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:36

offspring ook een toppertje!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:14

He we vergeten bijna de Zwarte Dekhengst: Obelisk Haha! Haha! Terwijl hij sinds dat hij dekt steeds een kampioen veulen heeft!!!! Tong uitsteken Haha! Haha!
Na Flemmingh wordt dat waarschijnlijk ook wel een partner van Knuffel.... Haha! Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:18

Lekker origineel!

Obelisk staat ook boven aan mijn lijstje voor mijn merrie als ze haar Flemmingh vruchtje volgend jaar op de wereld heeft gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:23

En staat oklund er al tussen?


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 01:19

Astridh heeft een veulen van 00Seven x Cabochon. (voor foto's zie haar profiel).
Valencia is een mooi veulen dat een eerste premie haalde op de CK dit jaar.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 04:52

Citaat:
He we vergeten bijna de Zwarte Dekhengst: Obelisk


Ik heb nog geen zwarte kinderen gezien.

Op de komende hengstenkeuring komen kinderen van zijn eerste jaargang.
Weet je meteen hoeveel er na Ermelo gaan.??

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:36

Ik heb wel een olivixferro veulen gezien, hengstje heel sjiek en kan heel appart bewegen heel elastisch

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:10

Oscar, de hengst die bijna niemand leuk vindt, maar die wel een geweldig afstammelingenrapport had.
Zelf vind ik het wel een mooie hengst, wel erg groot, maar hij kan super galloperen!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:32

Oleander, een grote maat appaloosa hengst, vos shabrakbont.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 07:10

Orbaldo,Ik heb er helaas geen foto van online staan.
De Opa van mijn 2 paarden.
Verder weinig info over deze hengst.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 08:48

Nimber schreef:
Orbaldo,Ik heb er helaas geen foto van online staan.
De Opa van mijn 2 paarden.
Verder weinig info over deze hengst.


Nimber hij is weer ingeschreven bij het I.H.W. als goedgekeurde dekhengst. En als het goed is komen er binnenkort foto's. Orbaldo is een zoon van Orlando Marienhoj uit de dochter van Baldewijn Udea. Zijn sterkste punt is dat zijn beweging doorgeeft aan zijn kinderen. Het zijn net gummieballetjes.

Verder nog:
~ de bonte hengst Ornament (Spb) Samber x Lector.
~ de hengst Orbaldo V ( van Onno S x Orbaldo)

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 11:14

Odd Job xx, volbloedhengst voor het KWPN (later afgekeurd) en vader van Trammelant Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna en 51 bezoekers