Midas Dekkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Midas Dekkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 22:32

Wie heeft zijn colum gelezen in de VARA-gids van afgelopen week?
Zoja. wat vond je ervan?
Voor diegenen die het niet hebben gelezen; hij was érg nagatief over de hogere dresseur. heel klein stukje citaat:
"Kunstrijden op hoeven. Eeen sierlijkere manier manier om dieren te kwellen ken ik niet. Op de maat van lelijke muziek maakt het paard mooie passen, afgewisseld met een soort getrippel, gehuppel en gedribbel. Op het paard zit meestal geen soldaat meer maar een vrouw in een ouderwets mannenpak; compleet met hoge hoed. De pasjes van het paard doen nogal nichterig aan. Een nicht met een travestiet erop, en krijgen daar prijzen voor. Een paard leren dansen lijkt mij een geval van dierenbeulerij"

Ik kan begrip opbrengen voor zijn stelling, ben het er alleen niet mee eens.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:36

Hetgene wat ik niet snap aan zowel dressuur als western dat er op de wedstrijden van hoog niveau een dressuurstang en 'n scharenbit nodig is. Dan lijkt het nog meer alsof het paard gedwongen wordt met zo'n scherpe inwerking, als je er 'n gewoon trensje inhangt lijkt het al veel meer alsof het paard 't vrijwillig doet en ziet 't er minder 'zielig' uit.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 07:28

Ik heb het niet gelezen, heb geen VARA gids.

Ik kan niet zeggen dat ik er een negatief rotgevoel bij krijg. Om eerlijk te zijn vind ik het citaat erg aardig geschreven....

En dan nog, laat hem lekker negatief zijnover dressuur. De ander spuugt op military, de derde op de drafsport en ga zo maar door!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 07:54

echt een Midas stukje Haha! . Die man is altijd zo cynisch sarcastisch over honden, katten, mensen en nu ook dressuur. Kan er eigenlijk wel om lachen zoals het er staat maar vind het geen dierenbeulerij. Ik heb ooit eens een stukje van hem hier op bokt gezet over "paardenmeisjes". Was ook wel grappig. Zal eens kijken of ik het nog ergens kan vinden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 07:55

Een beetje off topic wat betreft het dressuurstukje maar wel van Midas Dekkers Knipoog
"Meisjes zijn eerder rijp dan jongens. Terwijl Jan en Folkert nog niet eens hun eerste bosthaar zoeken, zwellen bij Carla en Anne reeds de borstjes. Meisjesdromen over blonde prinsen verdragen zich slecht met jongensdromen over rode brommers. Het is een uniek geval van timing. Elders in de natuur is dat beter geregeld. Nooit heeft een krolse poes, een loopse teef of een rammig schaap op de adolescentie van een mannelijke partner hoeven wachten; op hun wenken werden ze bediend.
Alleen Carla en Anne blijven vooralsnog onthand. Waar moeten ze met hun ontluikende gevoelens heen? Twee jaar lang wachten totdat Jan en Folkert eindelijk op hun Marklin-trein en surfplank zijn uitgekeken?dat lijkt teveel gevraagd. Jongens van 16 kennen ze niet, die zitten 3 klassen hoger en vinden een wicht van 13 stom. Popidolen verzachten het tienerleed maar verhelpen het niet. Toch is er uitkomst. Zo harteloos als moeder natuur bij de ontwikkeling van man en vrouw het gat van 3 jaar sloeg, zo genadeloos heeft ze het weer gedicht. Met paard. Met maneges vol paard. Meisjes van 13 beiden de tijd waarin de puisten van hun schoolvriendjes tot eruptie komen het best in de manege. Hier vinden ze troost bij het paard, het enige dier met hoofd en benen, het enige dier ook met een aparte slager. Thuis zijn de posters van Doe Maar en Fame in het hunkerkamertje op zolder al lang overgeplakt met die van de enige concurrenten die posterren te duchten hebben” Blazing saddle, Archibald II en Silverstreak.
Waarom paarden? Waarom geen leuke koe aan de wand, een lief konijn of een stier? Wat heeft een hengst dat ik niet heb? Daarover bestond al bij de oude Grieken weinig twijfel. Zij bewonderden hun hengsten zozeer dat ze er in gedachten mee versmolten tot centaur. Vanzelfsprekend was dit ideaalwezen uit de beste delen van een mens en het beste deel van een hengst samengesteld. Van het paard nam men niet de veelbezongen ogen, noch de fiere manen, maar een afgunstwekkend ruim bemeten orgaan dat als in een aanhangwagentje door een achteruitbouw op 2 paardebenen werd getorst. In later tijd ging dit pars pro toto evenmin onopgemerkt voorbij.tot ver na de middeleeuwen durfde een echte man zich in het openbaar niet op een merrie te vertonen; alleen een hengst was goed genoeg.onze tijd kent dit probleem niet meer. Ten bewijze van hun mannelijkheid kunnen de heren kiezen uit een BMW of Jaguar en de boer berijdt allang een trekker. In meisjeskamers echter maken posters van auto’s en trekkers vooralsnog weinig kans. Niet in de bosbouw, maar in de tienertroost ligt de toekomst van het paard. Liefdeval kammen de Carla’s en Anne’s over de hele wereld hun rossen en laten ze hun vierbenige beminden beslaan, totdat ze oud genoeg zijn om een exemplaar van de eigen soort z’n sokken te mogen wassen.
‘wil je mijn paard zien?’, vraagt Anne op een dag onschuldig aan de jongen met het leuke haar. Die wil wel. ‘Het paard heet Leo’, zegt ze, ‘naar m’n klasseleraar’. Tot haar eigen verbazing zegt ze het werktuigelijk; voor het eerst sinds 3 jaar is ze er niet echt trots meer op.
Het paard kent dat inmiddels wel. Er zal een nieuw meisje komen. Maar dat kan het paard niet schelen. Ze is een merrie Haha! ".
_________________

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 08:29

Natas; GEWELDIG Haha! Ik kende het stukje al, maar het is een verademing het weer eens te lezen. Hij kan aardig cru zijn, en soms raakt hij kant noch wal, maar zijn stukjes zijn magistraal!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:38

Ik vind Midas goed, heb alleen daarom al een abo op de VARA gids omdat Midas ervoor schrijft. Er zijn nog maar weinig columnisten die op deze heldere, nuchtere manier kunnen schrijven... en zo ook dat iedereen het begrijpt. Ik kan me er goed in vinden. Ook in het column over dressuur Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:14

Ik ben het niet eens met dat stukkie over dressuur van Midas maar de manier waarop hij het geschreven heft vind ik echt prachtig. Vorig jaar of miss al langer gelede was er een tvprogramma van hem daar keek ik ook elke week naar. Die man heeft echt een super gevoel voor humor.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:16

Dat van die vrouwen in mannenpakjes heeft hij wel gelijk.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:17

ik kan die midas dus echt niet uitstaan he!!!!!!!!
trouwens Kais !!! ik wil je dr ff op wijzen dat bij de western (bij dressuuur weet iik t niet) in de hogere niveaus (senior paarden dus) amper teugels worden gebruikt!!! dus die scherpere in werking hoort niet voor te komen... daarbij worden de meeste senior paarden in de training gewoon op de snaffle gereden...
enne een bit is scherp als men een bit scherp gebruikt!!!

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:27

ha ha ha Ik kan er enkel om lachen die man verwoordt alles op een erg grappige sarcastische manier.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:46

Als de 'burgerij' het met hem eens gaat worden dan hebben we toch een behoorlijk probleem!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:47

jilleroo schreef:
ik kan die midas dus echt niet uitstaan he!!!!!!!!
trouwens Kais !!! ik wil je dr ff op wijzen dat bij de western (bij dressuuur weet iik t niet) in de hogere niveaus (senior paarden dus) amper teugels worden gebruikt!!! dus die scherpere in werking hoort niet voor te komen... daarbij worden de meeste senior paarden in de training gewoon op de snaffle gereden...
enne een bit is scherp als men een bit scherp gebruikt!!!


Waarom zijn die 'scherpere'' bitten dan nodig ?
Ik bedoel, als je ze toch niet gebruikt...... Gaaaap Lips are sealed

En die Midas is prachtig, al die mensen die hij op de kast krijgt, fantastisch.
Hij was laatst bij de nationale nieuwsquiz, dat was ook lachen.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:12

Amulet"]
[quote="jilleroo schreef:
ik kan die midas dus echt niet uitstaan he!!!!!!!!
trouwens Kais !!! ik wil je dr ff op wijzen dat bij de western (bij dressuuur weet iik t niet) in de hogere niveaus (senior paarden dus) amper teugels worden gebruikt!!! dus die scherpere in werking hoort niet voor te komen... daarbij worden de meeste senior paarden in de training gewoon op de snaffle gereden...
enne een bit is scherp als men een bit scherp gebruikt!!!


Waarom zijn die 'scherpere'' bitten dan nodig ?
Ik bedoel, als je ze toch niet gebruikt...... Gaaaap Lips are sealed

En die Midas is prachtig, al die mensen die hij op de kast krijgt, fantastisch.
Hij was laatst bij de nationale nieuwsquiz, dat was ook lachen.
[/quote]

Ben het helemaal met je eens Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:36

Ik ken weinig mensen die het dierenrijk (hoort de mens ook bij) zo op de hak kunnen nemen als Midas Dekkers. Zo'n afwijkende gedachtengang, en dat onderbouwd met wetenschappelijke biologische verklaringen ... geweldig!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:49

Achterliggende gedachte: hoe triest kunnen mensen zijn....... Haha!

Wat schrijft hij toch altijd heerlijke stukjes. meesterlijk........

enneh Amulet ik ben het helemaal met je eens....... Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:10

ik kan er wel om lachen... travestiet! Haha!
Maar de mensen die al niet positief denken over dressuur..
Ach, die man die beschrijft het zo leuk! Haha!

En tja, over dat extra bit erbij... daar kun je een hele discussie over beginnen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:22

midas weleens gehoord over de figuren die paarden verkrachten?
Weet niet de precieze tekst, maar het komt op het volgende neer.

"Mensen vinden die paarden dan allemaal zielig, maar daadwerkelijk is er maar 1 zielig, en dat is de persoon die het paard verkracht. Want zeg nou zelf, denk je nu echt dat een paard er wakker van licht? Van ZO'N PIKKIE????!!!!"

Haha!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 22:05

Stef, ik weet zeker dat Midas geen voorstander is van een paardenverkrachter.
Hetgeen wat ik heb gequoot was ook maar een klein gedeelte van de oorspronkelijke tekst; Het komt erop neer dat Midas liever paarden in de wei ziet grazen.
Maare, als ik in het vervolg zijn teksten lees over b.v. een mestkever neem ik dat met dezelfde korrel zout als ik over dit artikel heb gedaan.

Ik weet niet of het radioprogramma "vroege vogels" nog bestaat op zondagochtend maar daar kon hij zijn geschreven colum zo heerlijk mals vertellen.

Ach, Midas is zo'n figuur waarmee je wegloopt of je hebt een vreselijke hekel aan hem.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:44

zeg ik dat dan???
Waar zeg ik dat ie er voorstander van is?

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 23:34

Stef:
Citaat:
"Mensen vinden die paarden dan allemaal zielig, maar daadwerkelijk is er maar 1 zielig, en dat is de persoon die het paard verkracht. Want zeg nou zelf, denk je nu echt dat een paard er wakker van licht? Van ZO'N PIKKIE????!!!!" .


Euh, Stef..dan heb ik deze tekst verkeerd begrepen

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:41

Joh, je zou zijn verhaaltjes over honden eens moeten lezen Haha! Daar is dit echt heilig bij hoor. Hij "haat" honden en is verslaaft aan katten.
Meesterlijk geschreven, heerlijke verhalen, om te smullen.
Ben een echte fan !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:42

chompie schreef:
Ach, Midas is zo'n figuur waarmee je wegloopt of je hebt een vreselijke hekel aan hem.


Laat mij dan maar met hem weglopen.....

Bij voorkeur samen met Ivo de Wijs!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 10:38

Hij is gewoon een bioloog met uitgesproken mening.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 11:34

het is dierenbeulerij als het op een niet diervriendelijke manier word aangeleerd, maar meestal gaat het wel op een vriendelijke manier.