Door bepaald humeur andere houding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Door bepaald humeur andere houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 20:56

Ik merk de laatste tijd dat ik door bepaalde omstandigheden en beetje chagerijnig ben. Ik merk dus meteen dat ik een stuk slechter ga zitten. Eerst zat ik altijd keurig netjes rechtop en kreeg ik complimentjes over mijn rechte houding en de laatste 3 weken zit ik echt voorover. Alsof ik bijna in slaap ga vallen. Wat ik ook probeer, overdreven rechtop gaan zitten enzovoort, het helpt niet. Ik zak elke keer weer terug in die houding. Ik heb wel een nieuw zadel, maar die heb ik nu een maand of 1/2 en het is pas iets van de laatste 2/3 weken.
Ben ik de enige die hier last van heeft/had en wat heb je eraan gedaan ? (behalve veel oefenen)

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:10

ja, ik heb een tijdje scheef gezeten zonder dat ik dat in de gaten had Haha!
maar ik ben er afgekomen dat er telkens iemand zei dat ik scheef zat Lachen
dus ik denk dat dat misschien wel kan helpen het is maar net wat je gewend bent Knipoog Dus je moet er gewoon telkens aan denken!
suc6 ermee

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:09

Het zou kunnen dat het aan je zadel ligt. Daar moet je natuurlijk ook aan wennen en misschien heeft ie een heel andere zit dan je oude zadel?
Maar ik denk zeker dat je humeur ook mee kan spelen. Als ik in een slechte bui op Yorghos ga zitten, of als ik eigenlijk weinig zin of tijd heb, dan zit ik er ook als een debiel op voor mijn gevoel...
Wat zegt je instructeur ervan?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:44

Nou en of je humeur van invloed is op je houding!!!! Heb je wel eens een heel verdrietig iemand of depressief iemand gezien die rechtop stond met brede schouders? Vast niet.
Er is ook een ontzettend leuk boekje over, maar ik weet de titel niet meer helaas, en heb het tot mijn spijt niet gekocht.
Maar ik ben wel heel geinteresseerd in non-verbale comminucatie en daar is de lichaamshouding één van de belangrijkste dingen in.
Boeiend hoor.
Dus probeer je gedachtenpatroon op zo'n moment dat je dat merkt dat je voorover zit eens te veranderen in een hele leuke en kijk wat er met je houding gebeurd, je zal verbaast staan!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 23:00

Dankjewel voor de tip. Kreeg ook al de tip om als ik merk dat ik voorver ga zitten keihard een liedje te gaan zingen. Waarschijnlijk omdat je dan ook met je gedachte ergens anders zit!