Hoe haal ik mijn vriend over!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Hoe haal ik mijn vriend over!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 13:45

Hier even het verhaal.

Ik kwam gister thuis pakte de post en er zat een briefje bij van mensen uit Westzaan ze wonen in een eensgezinswoning en willen graag in een flat met lift wonen.
Wij nieuwsgierig en in de auto naar westzaan, daar eerst verkeerd gereden en even die mensen gebeld waar het was.
Met die mensen het hele huis doorgeweest.

Het zit dus zo wij wonen nu in een 3-kamerappartement aan de Zaan het gebouw is 5 jaar oud en zolang woont mijn vriend er ook. We betalen best veel huur.

Het huis waar het om gaat is een huis uit 1973, voortuin, achtertuin, eerste verdieping drie slaapkamers met inbouwkasten, badkamer(daar moet echt wel wat aan gedaan worden) nog een zolderverdieping erop met dakkapel en een grote slaapkamer en een kleine en nog een echte zolderruimte. Aan de achter kant kijkt het uit over de weilanden. Aan de voorkant staat aan de overkant van de weg een bungalow dus daar ook geen overburen (boven). De huur ligt ong. 125 euro lager *LOL* dan wat we nu betalen.

Maar mijn vriend twijfelt!!! Hij vind het huis te oud(hoezo verwent)

Wie heeft er tips om hem over te halen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:48

Niet. Mannen moet je niet overtuigen, maar overdonderen. Kom gewoon thuis met het huurcontract, als hij dan nog van je houdt weet je ook meteen dat het goed zit met je relatie Knipoog

Nee, sorry, heb geen bruikbare tips. Ik zou zijn bezwaren proberen teniet te doen met de voordelen Lachen

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 16:14

Te oud is geen argument, maar in de jaren '70 werden niet de beste huizen gebouwd. Ik kan hem dus niet eens helemaal ongelijk geven.
Maar vraag gewoon naar de echte redenen en geef zelf goede argumenten waarom jij het wel zou willen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 17:03

Waarom zou je je vriend over willen halen ?
Dit is toch een beslissing die je samen moet nemen en waar je allebei achter moet staan.
Als je vriend er niet voor de volle 100% achter staat is het ook gedoemd om te mislukken.
Misschien dat je er beter gewoon met hem over kunt praten en de voors en tegens afwegen zodat jullie samen een goede beslissing kunnen nemen.
Veel succes !

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:55

Smeken, slijmen, hopen, zeuren, schreeuwen, alles om hem te laten merken hoe gráág jij dat huis wil hebben!