Verslag hoe het bij de fjord was

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 16:41

Na een lange reis waren we bij het adres. Het was een aardige meneer, alleen hij had moeite met Nederlands praten, hij praatte een beetje Fries/Nederlands ik kon hem moeilijk verstaan.
Toen zag ik hem staan, ik dacht: daar staat mn droompony.

Het eerste wat ie deed toen ik bij hem in de wei kwam was bijten. Hij hing gelijk al aan mn arm. Die man had ook moeite om hem in controle te houden. Hij wou niet stilstaan en probeerde de hele tijd te bijten.
Hij was verder wel heel erg mooi!
Hij stond in een weitje met schrikdraad ongeveer 1.50 hoog. Over 1 meter springt ie overheen. Hij stond alleen, want hij kon niet met andere paarden. Andere paarden bijt hij en trapt hij omdat ie de baas wil zijn en als dat niet lukt springt ie het weiland uit.

Nou, het viel echt 1000% tegen. Maar ben wel blij dat ik gegaan ben. Nou heb ik wel vergelijkingsmateriaal en wat meer ervaring, ik weet nu hoe het in zn werk gaat. Ik was echt zenuwachtig!
Maarja, in ieder geval bedankt voor alle lieve reacties.
gr. Gerdien


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 16:46

Ach wat jammer dat het zo tegenviel... Maarja wees gerust er komt echt nog wel een nieuwe droompony!!!!

Groetjesss

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:01

Sja, kan ie nog zo mooi zijn, aan een etterbakje heb je ook niets!
Maar wel fijn dat je nu iets gerustgestelder bent. (bestaat dat woord?)
Kan je de volgende keer weer beter kijken en dan komt het perfecte paardje er wel hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:02

Jammer voor je dat het niks was!

Maar aan de andere kant wel weer heel wat van opgestoken, je zal zien dat je de volgende keer minder zenuwachtig bent!!

Nimber zei het ook al, als je de volgende keer nou in het weekend afspreekt kan ik eventueel wel mee. (Moet je natuurlijk niet weer wat op het oog hebben in de kop van Friesland hè? Haha! *LOL* Haha! )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:03

Jammer voor je dat het niks was!

Maar aan de andere kant wel weer heel wat van opgestoken, je zal zien dat je de volgende keer minder zenuwachtig bent!!

Nimber zei het ook al, als je de volgende keer nou in het weekend afspreekt kan ik eventueel wel mee. (Moet je natuurlijk niet weer wat op het oog hebben in de kop van Friesland hè? Haha! *LOL* Haha! )

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:12

Jammer zeg...maarja je bent weer een ervaring rijker he. Succes verder je komt echt nog wel je droompaardje tegen hoor!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:20

Volgende keer echt iemand meenemen hoor! Iemand die er echt kijk op heeft, op gebreken, aanleg voor ziekten etc. Of de pony ook kan wat jij graag met hem zou willen etc.
Veel succes en ik hoop echt dat je een droompony vindt! Kun je hier even beschrijven wat je ongeveer zoekt? Misschien weet iemand nog iets voor je?
Groetjes, Dorine.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:23

heeeeeeey das jammer zeg! maarja zoals iemand al zei geen hand vol maar een heel land vol.
Toch fijn dat het niet iets was als hij altijd maar alleen moet staan ...
je wou heb bij ons neer zetten he? wij hebben al het draad om 80 cm tot 1 mtr dus dan gaat ie eruit.
bovendien kan ie dan niet tussen de pony's bij de schuolstal.
Anouk was eerst ook bij een paard gaan kijken die vrat manen en staarten bij anderen op.
Ze wou 'm eerst wel ze had zoiets is niet mijn probleem maar iedereen had zoiets ja daaaaaaaag moeten wij voor ik weet niet hoveel antibijt inslaan.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 17:42

Ja ik zag het ook niet zo zitten als ik alle pensionklanten op mn dak krijg omdat hun pony's onder de wonden zitten...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:47

ah jammer zeg!!!!
Vooral omdat je eesrt dacht daar staat mn droompony.
Nou ik weet zeker dat jij je droompony gaat vinden!
xxx Roos

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:00

Nu is het nog een teleurstelling, maar over een paar weekjes ben je blij dat je door gezocht hebt, want dan heb je je echte droompaard. Neem van mij aan, ik spreek uit ervaring.., zoek liever te lang, dan dat je met een draakje thuiskomt.... he Navy??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:01

heb je trouwens al op deze site gekeken voor een fjord?:http://www.fjordstudbook.com/verkoop.htm

Staan wel een aantal leuke hoor Lovers !

Succes met het vinden van een fjord!!!!!

xxx Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:36

Ja, jammer maar ja zo gaat het. Later denk je er met een lach aan terug, aan die vreselijke draak. na een tijdje zoeken kom je je droompony wel tegen hoor!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:47

Goh jammer zeg.....maar je komt je beessie echt nog wel tegen hoor...want wat heb je aan een goedkoop paardje die niet te vertrouwen is Boos! ....zoek rustig verder en op een dag dan loop je hem/haar tegen het lijf Lovers

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 18:51

ja goed idee...ga ik nog ff doorsparen en intussen wat rondkijken.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:52

he, wat poedersuiker dat het zo tegenviel..Neem trouwe wel de tijd, nit dat je na een paar keer als je een pony ziet die wel okee is denkt: na, toch maar doen, dat lijkt me zo erg, dat je ene paardje koopt, maar dat hij toch niet egschikt blijkt te zijn...Dus heb geduld en heel veel suxes!!!!!!
Ik neem aan dat je gen interesse in een schimmel D-pony, merrie die buiten heel lief is en in de bak wel eens kuren heeft???Is nog windzuiger ook... Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:20

He meisie, jammer voor je zeg, maar wat al wel 100000 keer is gezegd je vind je droompony vast nog wel! het wachten is het waard ik heb ook 11 jaar op mijn paard moeten wachten, maar alle tijd haal je zo in....... succes met het verder zoeken..

XxxxXjes essie

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:22

ik weet wie die pony is, bij ons op de manege hangt ook een papaiertje van hem waar die te koop op staat met een foto.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:39

Jammer dat dit zo'n kreng was. Maar het gebeurt geloof ik ook bijna nooit hoor, dat je meteen bij de eerste keer zoeken meteen je droompony tegenkomt (wat bij mij WEL het geval was Pling ). Succes verder met zoeken!!!!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:15

Nou, dat was duidelijk. Wees blij dat het geen twijfelgevalletje was, dan was de keus moeilijker geweest. Je weet nu in ieder geval waar je op kunt letten voor de volgende keer. Gewoon verder zoeken, het is echt niet de eerste de beste keer raak, misschien moet je er nog ik weet niet hoeveel bekijken voordat je denkt: JA dit is 'm!!!
Dus succes met je verdere zoektocht! Is een leuke Haflinger niks voor je? Bij ons op de manege staat een hele lieve merrie te koop!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 07:19

Bij twijfel moet je natuurlijk nooooooit kopen!!!!!!!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:10

Hoi Shaienne,
gelukkig dat je gelijk zag dat het geen liefde op het eerste gezicht was.
Heel veel succes met verder zoeken en je komt echt nog wel een leuke tegen!!
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Rodevlinder, Tomboy0 en 35 bezoekers