Pfffff ik baal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 20:43

Nou, zoals jullie misschien weten zou ik als IJsco weer bij de eigenaars was Restar (Fell Pony) gaan rijden. Ik zou dan de enige zijn die ermee aan de gang zou gaan en had hem helemaal voor mezelf.
Ik kwam vanavond op de manege (waar Restar staat) en toen kreeg ik te horen dat Restar verkocht is. Ik wist dat hij te koop stond maar dat stond hij al meer dan een jaar dus had verwacht dat ik nog wat maandjes met hem bezig zou kunnen. Het kwam echt als een koude douche. Waarom komt er steeds iets tussen als ik eindelijk denk weer iets leuks gevonden te hebben? Verdrietig Eerst Matador die verkocht werd toen ik er 3 maanden op reed, toen Daisy die ik niet kon nemen omdat ik ineens het weiland niet meer mocht huren en nu Restar verkocht. Ik was gewoon helemaal verliefd op die pony.
Na les ben ik even in het weiland gaan zitten, moest echt een paar traantjes wegpinken, en toen kwam IJsco bij me staan met haar warme neus in mijn nek. Het leek net of ze me wilde troosten. Toen hield ik het helemaal niet meer omdat ik het ergste van alles nog vind dat IJsco binnenkort weer terugmoet naar de eigenaars. Mijn vriendinnetje Huilen

Er werd me een nieuw voorstel gedaan: 'co-ouderschap' over een Haflinger, Aldiera, die ook op de manege staat en binnenkort door een vrouw gekocht wordt die via onze instructrice gevraagd heeft of ik misschien belangstelling had.
Maar ja, ik heb de hoop op een pony een beetje opgegeven. Elke keer komt er iets tussen en sta ik weer met lege handen. Dus ik zie het allemaal wel, kan nu alleen maar even heel verdrietig zijn Verdrietig


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:51

Scheve mond\ Scheve mond\ dit is erg Frusty
Uhm maar heb je ijsco gehuurd? kan je haar niet kopen? Of nog langer huren?
Echt erg dat het niet door gaat van die fellpony Verdrietig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:57

Vind het echt heel sneu voor je Verdrietig .
Nu zit alles even tegen maar wie weet mag je toch IJsco nog een tijdje houden.....vind dat je altijd zo lief over haar praat.....jullie horen echt bij elkaar Lovers , zou het gewoon jammer vinden als we straks de verhalen van jou en IJsco moeten missen Verdrietig , maar wie weeet is die haflinger wel wat, ik zal echt voor je duimen Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 20:59

IJsco heb ik geleend van mensen van een huifkarbedrijf. Officieel moest ze in mei al terug maar door de MKZ begon hun seizoen later. Daarom heb ik haar nog eventjes.
Maar ik denk niet dat het nog heel lang duurt, ik denk hooguit nog drie weken. En al hadden ze IJsco nog niet nodig, de eigenaresse van het weiland vindt drie paarden teveel op het land dus moet IJsco sowiezo binnenkort weg Verdrietig

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:06

Jeetje, wat ongelooflijk sneu voor je!! We leven echt met je mee. Sterkte!!! Verdrietig

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:12

ach wat klote zeg!!!! Kun je niet ijsco nog een tijd houden??? Sorry verder weet ik niets te zeggen....

Liefs, Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 21:16

Ik mag het weiland niet meer huren en kan verder ook nergens wat betaalbaars vinden...Dus er zit niets anders op dan IJsco weer terug te brengen volgende maand.
Het getver voel me echt rot, ben blij dat ik mijn verhaal hier even kwijt kon, is toch fijn te weten dat er zoveel andere paardenvrienden met je meeleven.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 22:01

Jaqueline: die Haflinger is een heel leuke en goede merrie. Maar ik weet niet of ik het zie zitten om een pony te delen. Wil eerst die vrouw en de pony leren kennen, we moeten veel afpraken maken, ik moet kijken of het financieel haalbaar is, kortom: ben hier nog niet zo heel enthousiast over, misschien komt dat nog.
Eerst nog van IJsco genieten, hoewel ik het iedere dag moeilijker vindt om met haar bezig te zijn omdat ik me ontzettend aan haar ben gaan hechten en ik steeds meer in mijn achterhoofd heb dat ze binnenkort weg is.


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 06:53

Hee Marije!
Ik neem aan dat het financieel niet haalbaar is om een pony zelf te kopen en te stallen ergens?
Misschien kun je eens rondvragen waar je een weiland zou kunnen huren, misschien samen met anderen? Dan zijn de kosten al minder.
De eigenaar van de fellpony's heeft zijn jaarling en driejarige een periode in een gehuurde wei aan de andere kant van het dorp laten lopen, omdat hij zelf niet genoeg land had. Er staat een overdekte uitloopstal in, best handig, zo'n verplaatsbare weet je wel.
Tja, ik kan niet anders zeggen dan: Hou vol!
Misschien dat iemand bij jou in de omgeving een fokker of zo weet, waarvan je de merrie mag rijden, net als ik nu doe?
Of iemand die met paard of pony ment, maar graag wil dat deze vaker beweging krijgt, bijv. als jij er op rijdt?
Zo'n combinatie heb ik nu dus, en ik ga hem helpen met het beleren van de veulens en zo, en iedereen verzorgen.
Ik hoop voor je dat je snel iets zal vinden waarbij het goed klikt en je je hele zieltje in kunt gooien, grijnz...
Ik denk dat je dit vast wel voor elkaar krijgt. Als je advertenties gaat zetten op internet, stuur dan een pb voor tips?
Go for it!!!
Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 07:12

Ah, dat is echt balen zeg. Echt heel erg jammer en klote. En dan Ijsco ook nog weg, is echt om verdrietig van te worden.
Sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 08:05

Nou, ik heb er een nachtje over geslapen en ben al wat minder sneu.

Dorine: financieel is het inderdaad niet haalbaar voor me om een pony te kopen en in pension te zetten. Bij IJsco had ik dus geen aanschafkosten en hele lage maandelijkse lasten omdat ik weiland kon huren. Een andere 'verzorgpony' in de buurt heb ik al heel vaak geprobeerd en heb tot nu toe niks kunnen vinden. Dus de Haflinger delen is tot nu toe de beste optie. Die staat in pension, vlakbij het paard van mijn zus zodat we samen kunnen blijven rijden. Maar ja, ik moet Haffie wel delen dus ik kan minder mijn gang gaan dan ik gewend ben.

Maar: eerst genieten van de momenten die ik nog met IJsco heb en daarna verder kijken of ik kan blijven rijden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:08

He wat vervelend zeg!
Erg jammer.
En heel veel succes!
GRoetjes petra

:evaw:

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:11

Ja Marije dat is inderdaad wel zo, dat het voor jou nu wennen is dat je dan een pony moet delen (daar had ik dus niet aan gedacht, maar er is ook nog een eigenaresse hahahaah), en vooral als je gewend ben aan een pony die dus van je alleen is en dan ineens moeten gaan delen en waarschijnlijk niet meer kunt doen en laten wat je met IJsco wel kon.....
Maar wie weet valt het allemaal wel mee, en klikt het wel tussen die vrouw en jou en kun je toch nog lekker genieten van het paardrijden Lachen en krijg je misschien ook wel veel vrijheid!!!

Vind het nog steeds heel jammer voor je dat je geen ander weiland hebt kunnen vinden!!!
Heb je al advertenties bij de supermarkt opgehangen voor een stukje land?

Succes in ieder geval Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 08:18

Ja, ik heb bijna alles al geprobeerd eigenlijk, zonder resultaat.

Ik ga steeds meer hopen dat het met de Haflinger dan doorgaat. Maar: niet te hard hopen deze keer Frusty De vrouw die hem wil kopen reed vorige week bij ons in de les, het is een vrij felle Haflinger, maar heel erg leuk. En die vrouw heeft een baan en twee kleine kindjes dus veel tijd heeft ze niet, dat heeft ze al aangegeven. Maar er zijn twee dingen die ik duidelijk wil weten: hoe is de verdeling met verzorging/rijden en kosten tussen haar en mij, en stel dat ik na een half jaar of een jaar geen tijd meer heb, heeft zij dan een groot probleem omdat ze de pony heeft gekocht in de veronderstelling dat ze altijd een 2e persoon zou hebben om mee te delen in verzorging en kosten? Want ik kan door school niet beloven dat ik de komende jaren tijd heb voor een pony. Dus ik wil me niet teveel vastleggen.

Snappie? Lachen

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:28

Dat is inderdaad balen voor je , Marije. Maar laat de moed niet zakken, er wacht vast ergens een superpony op je!
Als het inderdaad zo is dat die vrouw die haflinger gaat kopen op basis van de kosten delen, vindt ik haar niet zo slim.
Wanneer ze maar een half paard kan betalen, is dat op voorhand al vragen om problemen!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 10:28

Ik geloof dat het haar meer gaat om de verzorging en het rijden delen omdat ze niet genoeg tijd heeft om alles zelf te doen. En in ruil daarvoor lever ik een bijdrage in de kosten. Dat is de bedoeling geloof ik. Zij betaalt ook het aankoopbedrag.
Maar goed, ik wil dus ook vrij zijn om te stoppen wanneer ik dat wil. Dus daar moet ze rekening mee houden. Ze rijdt al een jaar op die Haf en ze staat te koop dus ze is bang dat ze Aldiera anders helemaal kwijtraakt. En dit zou een optie kunnen zijn.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:25

Wat ontzettend jammer voor je zeg echt wel balen... Verdrietig Ik hoop iig dat het wat kan worden met die Haflinger. Sterkte met het aankomend afscheid van Ijsco Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:29

Nou ja, in dat geval kun je met wat goede afspraken misschien een leuke deal maken!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:31

Idd erg balen..Alles lijkt je zo tegen te zitten...En als ik dan Toutie zie in het land... dan heb ik zo iets van : laat haar toch alsjeblieft met dat beest aan de gang gaan! Die was me vanmiddag weer ontflipt. Kon er niet weer krijgen. ze is een paar keer keihard op en neer gegaloppeerd, toen heb ik wat biks gehaald en Des gevoerd, entoen werd mevrouw jaloers en kwam spontaan naar me toe. Kip ik heb je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Laj1, Lanoca, mino1, Pellelilly en 42 bezoekers