wat een nachtmerrie....einde verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:54

wat erg zeg. sterkte.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:08

Sterkte voor jullie allbei. Wat mankeert hij dan precies?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:15

Ik zou haar toch even bellen als ik jou was. Dan weet je in ieder geval wat hij heeft en kun je haar steunen.
Veel sterkte!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:18

Hoi Reddy, ik zou zeker even bellen met je vriendin, ik denk dat ze je nu heel hard nodig heeft om even haar hart te luchten.. en samen huilen mag hoor!...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:19

Sterkte ermee.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:12

Veel sterkte.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:20

Sterkte ermee....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:27

hoi

die van mij(Destiny)heeft precies hetzelfde, 4 jaar geleden kreeg ze spat aan alletwee haar achterbenen, ze heeft een jaar in de wei gestaan, toen liep ze, mede dankzij speciale ijzers, weer 100% goed, er was toen tegen mij gezegd dat ik haar beter kon laten inslapen, ben naar andere DA gegaan voor second opinion, want inslapen kan altijd nog vond ik!

die gaf advies zet in de wei, en mn hoefsmid heeft samen met DA over ijzers gepraat, die kreeg ze en liep helemaal goed, heb wedstrijden gereden enz ging helemaal goed

vorig jaar werd ze weer onregelmatig, dachten eerst aan een gescheurde spier, maar toen na 2x bij Da te zijn geweest ben ik naar kliniek in Someren gegaan, foto's gemaakt onderzoeken gedaan, spronggewricht verdoofd, en ze liep toen goed(ze liep echt op 3 benen van te voren!)dus zat weer in sprongewricht toen op de foto's zagen ze dat er weer een nieuwe botwoekering zat(spat is ook een botwoekering, bot vergroeid, dat geeft pijn want is soort ontsteking, is t vegrroeid is de ontsteking weg en dus de pijn ook)in someren zeiden ze ook maak haar af dit is niets meer

heb haar mee naar huis genomen en moest t echt verwerken voor ik ook maar kon beslissen wanneer ik haar liet inslapen toen werd Quentin ook kreupel en ging ik naar mn DA met hem, die vroeg toen hoe het met f
destiny was, ging wat beter stond weer op 4 ipv 3 benen, toen na een week kwam hij weer bij Quentin kijken en toen keek ie meteen naar destiny en zag toen een duidelijke verbetering en zei toen, zet haar nog 3 maanden lekker rustig in de wei en kijk of het verder verbeterd, wordt t erger dan moet je haar echt laten inslapen, maar ze loopt nu weer bijna 100% goed en heeft geen pijn meer!

daarom vind ik het zo vreemd omdat de pony van je vriendin niet echt kreupel loopt, en dat er een botwoekering zit, ja dat is logisch maar als de pony pijn heeft zal ze kreupel lopen, en als dat echt te erg wordt is inslapen de enige optie, maar als ze niet kreupel is waarom dan laten inslapen???

voor ze pony laat inslapen zou ik zeker naar een andere DA gaan vragen wat die ervan vind, en ik zou zelf een niet-kreupele pony die dus geen pijn heeft nooit laten inslapen!!

heel veel sterkte er mee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:28

mijn pony heeft ook iets minder ruime bewegingen als voor ze spat kreeg, na de eerste keer liep ze wel 100% nu loopt ze heel regelmatig maar wel iets korter met haar achterhand, maar ze speelt in de wei nog met de anderen, ze draaft en galloppeert veel en ze bokt zelfs flink als ze net in de wei staan, dus ze heeft er geen last van. de aparte manier van lopen komt omdat ze door de spat een deel van de bewegelijkheid kwijtraken omdat er extra bot komt te zitten.

Mijn idee is, zolang de pony niet duidelijk kreupel is en geen pijn heeft lekker laten staan, of er wat mee stappen(aan de hand of erop) inslapen kan altijd nog.

heeft de pony wel duidelijk pijn ja dan is inslapen de enige optie...

veel sterkte!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:51

oo wat erg!!
ik had helemaal niet verwacht dat het zo zou uitpakken
ze zei al dat hij goed liep
ik ivnd het echt sneu voor haar en haar pony
nou wens haar maar veeel sterkte van mij...

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:07

Hij leeft nog hoor! Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:44

hoe bedoel je jolanda?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:34

Naar zeg. Sterkte gewenst. Maar met botwoekeringen kunnen paarden veel pijn lijden. Ken een paard dat botwoekeringen in de hals had.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:16

Hij staat nu bij ons.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:56

SECOND OPINION VRAGEN!

Ik vind het wel erg kort door de bocht dat een paard wat niet kreupel loopt morgen al dood moet....

Ik zou geen overhaastte beslissingen nemen. Ook dierenartsen kunnen niet alles voorspellen. Wij hebben een paard met kanker op stal. Had volgens de verwachtingen van de dierenartsen ook niet meer mogen leven.

Dierenartsen blijven mensen. Laat het paard zelf aangeven wanneer hij er geen zin meer in heeft...

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:04

ow en, vertel ???

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:04

Ik ken niet precies het hele verhaal maar ken wel iedereen die er mee betrokken is. Hij staat nu bij *Jolanda* en is iig 'gered'.
Verdere details weet ik niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:12

Fijn om dat te horen. Ik hoop dat ze in ieder geval een baasje vindt voor de rest van haar dagen...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:34

Als ik dit zo lees dan denk ik dat er toch teveel paardjes moeten "inslapen" omdat ze niet meer kunnen presteren. Hoorde gisteren een verhaal over een paard dat na 4 veulens een jaar gust bleef en maar meteen naar de slager moest. Wat een idioterie van zo'n eigenaar. Ik word hier echt niet goed van Boos! Boos! .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:37

Zo'n eigenaar is geen paarden waard. Een paard is toch geen broedmachine? Je kunt de natuur niet dwingen, en een veulen vergt heel veel van zo'n dier. In de natuur zou ze alleen om het jaar een veulen krijgen...

Is het nog goed gekomen met die merrie?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:48

Merrie is dus naar de slager gebracht, blijkbaar woog het niet drachtig zijn zwaar voor de eigenaar. Gelukkig zijn niet alle fokkers/eigenaren zo. Maar ook in de sport telt een paardenleven niet altijd mee. Te vroeg, te rap en teveel, helaas. Daardoor maar een kort leven. Onlangs was hier in de buurt een paardenfestijn waar ook top-tuigers waren. Het paard dat beste tuiger werd (volgens mij ook Nederlands kampioen) was ook van de slacht weggehaald, dat werd nog omgeroepen tijdens de show. Niet te geloven toch wat er voor goede paarden naar de slacht gaan, dit soort verhalen hoor je veel meer hoor. Hoeveel van deze paarden zouden er niet prima voldoen voor de recreatie?? Maar we kunnen moeilijk naar alle slachthuizen gaan om paarden op te kopen, dat begrijp ik best.