clinic Rien van der schaft

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

clinic Rien van der schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:41

Net ben ik naar een clinic van Rien van der Schaft geweest op het nhb in Deurne.

6 nhb cursisten mochten 1 voor 1 rijden en werden door hem geholpen.
Bij alle 6 werd er te veel van voor naar achter gereden om dat mooie krulletje maar te krijgen.
Iets wat je idd op wedstrijden ook erg veel ziet.
Maar toen ze andersom gingen rijden kreeg je direct hele andere paarden.
Eigenlijk heb ik geen nieuwe dingen gehoord, maar wel veel dingen die erg belangrijk zijn in het rijden. Goed voor de herhaling en bevestiging.

Die man geeft echt erg goed les, daar zou ik wel een lesje van willen hebben Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:58

ja die man kan echt lesgeven! Ik heb ooit ook een les van hem gehad en heb daar een jaar plezier van gehad! echt super! vertel eens wat hij je allemaal heeft laten doen? ik ben benieuwd! heb je een uitnodiging gekregen of kon je inschrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:59

nee, had ik maar bij hem mogen rijden.
Ik heb alleen gekeken
Maar zou maar wat graag les van hem gehad hebben.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:03

Dat lijkt me ook wel eens wat, dan kan je ook eens echt goed leren om "andersom" te gaan rijden, ik rommel meestal maar wat aan en dan lijkt het ook wel wat, maar het is wel fijn om zo de resultaten eens te zien!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:09

Nuv schreef:
Dat lijkt me ook wel eens wat, dan kan je ook eens echt goed leren om "andersom" te gaan rijden, ik rommel meestal maar wat aan en dan lijkt het ook wel wat, maar het is wel fijn om zo de resultaten eens te zien!

huh........ Verward er zijn toch bij jou in de buurt ook wel een aantal goede, betaalbare instructeurs te vinden? Schijnheilig zonde om maar wat aan te rommelen hoor!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:14

Ja das wel waar, en ik heb ook goed les, daar niet van, maar je hoort altijd van die vaktermen, van bijvoorbeeld mensen als Rien van der Schaft, en ik vraag me wel eens af of ik dat zo allemaal 100% begrijp.... Zonder het zelf uit zijn mond te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:57

Ik heb ook een aantal keren bij hem in een clinic gereden en dat beviel me heel erg goed. Rini kan het allemaal heel erg goed en begrijpelijk uitleggen. Ik kon het goed met hem vinden.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:01

Ik ben ook tweemaal bij een clinic van hem geweest en ben er ook goed over te spreken. Inderdaad herkenbaar dat je niete cht hele nieuwe dingen hoort, maar wel weer eens bevestigd krijgt wat je al weet. En op een naar mijn idee positieve manier, zonder dat daarbij een combinatie volledig afgekraakt wordt. De eerste keer was in Ermelo, bij zo'n rondje instructie, de tweede keer bij een dressurdag bij ons in de buurt waar ook de man van mijn instructrice meereed. Na deze clinic is hij trouwens bij Rini gaan lessen en ook over de les bij Rini is ie erg tevreden. Wil nog steeds eens maandags vrij nemen om mee te gaan kijken...

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:34

vorig jaar was er ook clinic bij ons op stal.
het was erg leerzaam en zijn vrouw kan ook goed rijden.
mijn instructrice lest ook bij hem 1x in de week.
ik vind het een erg spontane man.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 00:10

Oooh wat heb ik dan een mazzel haha.
Rien is zo ongeveer onze buurman dus ik kan heel vaak spieken als hij lesgeeft of zelf aan het trainen is.
Heel aardige man altijd in voor een praatje als hij zijn hond aan het uitlaten is.
Als ik hem zelf zie rijden dan is het echt altijd om te kwijlen.
Zijn leerlingen wisselen nogal (maar das mijn mening hoor) natuurlijk kun je ze niet altijd op hun huid zitten maar ik heb wel eens gedacht van mens ga toch les nemen en hou op met dat schelden en zagen en toen zei ze les te hebben van v/d schaft ( maarja das ook weer zoiets als je net je eerste les hebt gehad dan les je ook bij hem toch?)

Toen ik destijds nog op zoek was naar een instructeur was hij echt veeeeeeeeeeel te duur voor mij.
Wat hij inmiddels vraag zou ik niet weten.
Mijn instructeur komt daar ook wel eens om even te overleggen wel grappig,wij kennen 'm eigenlijk niet anders als de 'buurman' die zo goed kan rijden terwijl het eigenlijk een heel bekende ruiter is he

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 08:50

Jeetje dan te denken dat ik daar op zaterdag ook rondhuppel op stal Haha! Het is echt een ontzettend aardige vent, heel gezellig komt altijd even een praatje maken Lachen Erg leuk!
Gaaf ook om hem te zien rijden, als ik pauze neem ga ik wel ns bij de bak zitten kijken *wooow* En hij geeft ook vaak les dus zie ik dat ook wel eens. Moet zeggen dat ik er meestal niet echt veel van snap wat ie zegt, maar das vast omdat ik niet zo dressurig ben aangelegd Haha!
Volgens mij vraagt ie inmiddels 68 euro voor n les

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

prijs lesuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:12

68 euro voor een lesuur is wel verschrikkelijk duur.
Wat kost een uurtje bij Anky of Tineke dan wel????

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:42

heb ik weer gemist!!!ben zelf nhb studente en wij zijn verpicht er heen te gaan, alleen ben ik gister ochtend ziekjes naar huis vertrokken!(een vervroegde vakantie!)
vond het wel raar, gister was de hele dag wedstrijd op het nhb en dan laten ze die leerlingen(wij) ook nog een clinic rijden, ach ja, ze hebbe daar altijd van die rara regeltjes (sorry was ff off-topci!!)