Iwaldo vind dit moeilijk, wat betekent dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo vind dit moeilijk, wat betekent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 19:02

1. Ik ben nu veel aan het oefenen met overgangen op de volte, omdat ie daar blijkbaar erg veel moeite mee heeft. Zodra ik stap op de volte 10m loopt ie netjes. Wil ik echter aandraven in diezelfde volte, dan doet ie twee dingen: óf hij loopt volledig door mijn binnenbeen, over de binnenschouder dus, of hij keert zijn kont eruit. Op deze twee manieren weet ie dus onder de buiging/stelling uit te komen en dan pas draaft ie aan. Door veel oefenen wordt het beter en ik kan het nu aardig corrigeren, maar ik vraag me dus af wat de theorie hierachter is. Betekent dit dat hij het moeilijk vindt om zijn binnenachterbeen onder de massa te zetten??

2. Sinds kort hebben we een nieuw probleempje, namelijk aangaloperen. Wal komt op rechts erg moeilijk in de buiging, het is een heel gedoe om hem een beetje rond in dat lijf te krijgen. Soms lijkt het alsof ik hem aardig gebogen heb maar blijkt dat alleen stelling in de hals te zijn. Nu hebben we met rechtsom aangaloperen een probleem: zodra ik de galophulp geef, komt ie enorm terug in het tempo. Hij draaft dan bijna tegen het stappen aan en kan dan pas aanpsringen. Hier geldt ook, hoe meer ik het oefen, hoe beter het gaat, maar vlekkeloos nog lang niet (alhoewel we voorheen er geen probleem mee hadden Verward ) Ik probeer goed mijn binnenteugel naar voren te doen zodat ie ruimte heeft en vanuit een vlotte actieve draf aan te springen. Hier dus nogmaals: Wat kan de theorie achter dit probleem zijn? Ligt het aan het feit dat ie rechtsom moelijk in wil buigen, dat het aanspringen daar ook moeilijk voor hem is?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 13:05

Niemand? Verward Omdat er zo'n mooi topic was over theorie vs praktijk dacht ik 'laat ik me eens in de theorie verdiepen' maar blijkbaar weet de gemiddelde bokker het ook niet Scheve mond

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:58

Als Baduh ergens geen zin in heeft of het moeilijk vind probeert ie of over zijn schouder weg te lopen of hij valt naar binnen. Links is duidelijk zijn slechte kant. Nu laat ik hem met flink wat stelling rechtdoor lopen en zet dan de volte in. Dat helpt bij mij prima!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:39

Hihi Laura,
ik denk dat de bokkers die zo goed zijn in de theorie misschien vanavond pas bokken Verward
Ik durf me hier niet aan te wagen, grijnz, bij het eerste probleem denk ik dat je zelf de bottle-neck al te pakken hebt.
Ik zou het denk ik oplossen door hem eerst eens in draf de volte steeds kleiner te laten maken, want ws zal dan hem ook al wel moeite kosten. En vervolgens die overgang proberen te maken. Veel slangevoltes met veel bogen, zodat je hem steeds opnieuw weer om moet stellen? En misschien kun je hem wat matsen met de overgang? Dus dat hij hem niet meteen heel flitsend hoeft te maken maar dat hij er eerst een beetje voorzichtig in mag "rollen"? Ik zeg maar wat van de dingen die in me op komen, ik pretendeer absoluut niet "het" antwoord te hebben!

En het tweede probleem?
Zegt me niets, behalve dat het misschien een poging van hem is om onder het werk uit te komen, maar als dat zo zou zijn, dan zou je dat zelf wel doorhebben denk ik, ik schat je wat dat betreft redelijk hoog in Schijnheilig :p

maw:
even wachten op de echte theorie-kenners, ik zei al dat ik je niet echt zou kunnen helpen.


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:15

Laura, gaat het "rechtuit" wel goed? Misschien zit daar het probleem al wel.
Mijn paard wil nl. vanuit stilstaan naar stap ook wel eens een pasje opzij doen. Ik denk dat het meer onttrekken is dan echt een probleem.
Kwestie van goed je benen erbij houden en ervoor zorgen dat hij niet kan "uitwijken"

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:37

Misschien vraag je hem nu ook meer verzameld aan te galoperen en vind hij dat moeilijker dan als hij meer uit elkaar loopt en komt hij daarom zo terug in tempo?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 17:54

kom hem een klein beetje tegenmoet.
rechtsom is zijn moeilijke kant, links loopt hij beter...
laat hem dan op de linkerhand lopen en vraag stelling rechts.
verander van hand, (doe net of je een uitgestrekte draf rijdt) en in de hoek (je die ruim inrijdt) geef je galop hulpen voor rechts. succes, hoop dat dit een bruikbare tip is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers