Met angst op m'n paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Met angst op m'n paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 21:43

Niet omdat ik bang ben om te rijden of bang ben voor m'n paard, maar omdat ik in een donkere buitenbak rij, met een stuk verlicht en aan alle kanten bosjes, of een gapend groot gat weiland waar je niks inziet. En dan waait het ook nog lekker hard zoals vandaag en hoor je natuurlijk alles spoken, voetstappen, zeilen klapperen, bomen kraken! Ik heb niet fijn gereden, elk geluidje verstijfde ik! Nooit meer alleen s'avonds in de bak rijden. Durfde niet eens naar de stal terug te lopen, scheiterd ben ik zeg! Had al bedacht dat als iemand me probeerde aan te vallen dat ik maar naast bram moest gaan lopen want als je van je paard af getrokken word val je harder dan wanneer je omvalt, gooide ook m'n zweep maar niet weg want daar kan je je aanvaller goed mee meppen! Hm.. Geloof dat ik iets teveel fantasie heb! Gaaaap Maar het is en blijft eng!! Bloos

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:56

Weet je, ik ben dus NOOIT bang op mijn paard voor 'overvallen' oid.
Ook niet als ik door het bos rijd, ik voel me gewoon veilig op een paard, ik heb zo'n gevoel van 'komt er iemand aan, dan geef ik Grassie de sporen of kan hij (=diegene Haha!) een dreun met mijn zweep krijgen..

Fietsen oid in het donker vind ik 10x enger dan rijden Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:19

Heb bij IJsco's weiland ook wel eens benauwd achter het schuurtje gestaan hoor. Eerst een donkere oprit van 30 meter en dan sta je bij een donker land naast de bossen en een woonhuis waar niemand thuis is en wat je vanaf de weg niet kunt zien liggen.
Als ik er 's avonds moest zijn ging mijn vriend later altijd mee omdat ik het niet fijn vond, en maar goed ook, want ineens stond daar een enge kerel met een lange jas in het schijnsel van de wegverlichting op de oprit Scheve mond Hij kwam al dichterbij (ik stond aan het eind van de oprit met IJsco) totdat mijn vriend van het schuurtje kwam lopen. Kerel was gelijk weg.
Iew, ik had dus geen kant op gekund daar, stikkedonker en niemand in de buurt.
Ben blij dat Tinka op een boerderij staat in een dorpje waar ze huizen vlakbij elkaar staan, en de eigenaar van de stallen bijna altijd thuis is

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:33

Ik moest bij de vorige stal langs het meer fietsen, en daar komt echt niemand als het een beetje donker is... Was vaak blij als ik thuis was!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:40

Schaam me dood, was vorige week ook bang in 't donker Haha! De paarden staan op 'n terrein achter het huis v/d eigenaar en ik had de lichten al uit gedaan en zag opeens overal spoken Bloos

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:23

Ik zou d'r juist niet naast gaan lopen, maar er op blijven zitten. Des te eerder en harder ben e weg als er eens echt een engerd komt....

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:33

Ik ben de eerste keer met mijn vorige verzorgpaard in het donker na 10 minuten afgestapt, ik was toen 'Het' van Stephen King aan het lezen (over die clown in het riool) en hoorde aan 2 kanten van de bak een afvoer gorgelen. Ik heb toen de rotweiler erbij gehaald om het licht uit te doen.
Ook waar ik nu op stal sta vind ik het soms eng. Ik ben regelmatig in mijn eentje op stal in het donker, rijd dan zowiezo niet, maar kan echt spoken zien.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:46

Haha ik hoop dat je paard wat dapperder is dan jij... anders is het een mooie combinatie Verward Schijnheilig

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:32

inderdaad. ik ben zelf ook zo'n scheiterd hoor!!! wanneer ik naar mijn shetje loop (en die staat gewoon achter het huis!!!!) is het ook vaak pikkendonker, dan hoor ik ook vanalles. het is trouwens nog veel erger als er mais in het weiland erlangs staat, want tjaa....wie kunnen daar allemaal wel niet inzitten he! ik ben vaak schrikachtiger dan het paard zelf, dus ik heb echt een koele kikker nodig, anders steek ik ze meteen aan met mijn angst!

alweer een jaar samen Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:57

Ik was eergister ook bang!! Helemaal alleen op stal de eigenaar is op vankantie en degene die op het huis past was erook niet.
Ze staat op een boerderij en het was daar echt donker en dan hoor je echt alles.

Maar degene die op het huis past is nog meer geschrokken die avond. Sonja liep lekker los door de stal. IK had de box deur weer eens nietgoed dichtgedaan.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:40

Gelukkig heb ik daar geen last van ik neem altijd mijn hond mee als het donker is en ga zoveel mogelijk met de auto. Te paard voel ik me ook veilig maar op de fiets erheen is wel wat enger ik kijk altijd goed om me heen. Maar ook overdag want vroeger ben ik op klaarlichte dag door een man aangehouden die zogenaamd de weg vroeg..hij bood me een ijsje aan en daar zat allemaal geel poeder op dat was vast iets verdovends. Gelukkig galmde mijn moeders stem in mijn hoofd geen snoepjes aannnemen!en ben ik door gefiets. De man reed een hele andere kant op dan ik net had uitgelegd. Het was licht en langs een drukke weg dat soort mensen trekken zich niets aan van voorbijgangers die grijpen toch niet in als er wat gebeurt.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:48

Ja dat inderdaad eng, die donkere tijd is weer aangebroken, verleden jaar hadden wij ook een sjorreman met zijn broek op zijn enkels naast de buitenbak staan, echt niet dat ik meer buiten ging rijden, ik heb wel 2 maanden in de binnenbak gereden, om van de schrik te bekomen.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:35

Ik ben zowiezo bang in het donker. Thuis ook. Als mijn vriend niet thuis is en ik moet 's nachts naar de wc ofzo, doe ik ook eerst alle lichten aan!

* To Belg, or not to Belg *

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 17:25

AnneOmie schreef:
Haha ik hoop dat je paard wat dapperder is dan jij... anders is het een mooie combinatie Verward Schijnheilig


Nou, hij is op zich wel dapper, als ik ook vertrouwen heb in hem. Vooral buiten vertrouw ik hem volledig. Maar wanneer ik in een bak rij waar ik niks buitenom zie, ben ik bang en hij voelt dat. Je kan dus lachen als je ons ziet rijden, ik scheit zeven kleuren str*nd en mijn paard doet voor de lol net zo hard mee omdat hij aan het zoeken is wat er nou precies eng is. Het nadeel is ook nog dat ik nachtblind ben, dus ik zie nog mindern. Alleen wat schimmen... scary Extreme duivel B) ....

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:05

Ik ben ook niet bang zolang ik maar op mn knollie zit. heb met een vorig vz paard regelmatig met schemer door t bos gereden. Dat beestje (Fanja, gelderse) reageerde super op stem, dus als ik ook maar heeeeel zachtjes toemaar zei, crosste ze er direct in een noodtempo vandoor, zei ik ho, dan stond ze met een bijna sliding weer stil. Ik vertrouwde volledig op haar, en t was een behoorlijk imposant beest (behoorlijk breed, en snel), dus ik maakte me nergens druk om, wist gewoon dat ze me never nooit zou laten zitten.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:39

ik heb idd ook zodra ik op de pony zet ben ik voor niks of niemand meer bang. heb een zweep bij me en die pony kan haarrddd... ook zit ik veel hoger en steviger en draai ik ff de kont van ies naar m toe. heeft hij een trap te pakken Knipoog maar echt op de pony=angst weg. op de fiets heb ik dat minder.. :/

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:55

ik krijg het ook altijd benauwd als ik van stal een stuk doro het weiland in het pikke donker moet lopen en daar eerst me scooter slot moet openmaken *die natuurlijk nooit open gaat als je de zenuwen hebt*
dan moet ik nog een hele laan afrijden.. brr ik vind het daar dan ook zo eng Boos!
het is bij ons al eerder gebeurd een tijdje terug vertelde een meissie bij ons op stal (die voerde af) ze wilde naar huis gaan en sloot de deuren van de stal af en wilde weg lopen in die tijd hoorde ze de hond heel hard blaffen... daarna klapperde het hekje bij de voorkant van de stal dat maakt zo'n piepend (we maken het hek altijd met een knoop touw vast) geluid DAN krijg je pas de zenuwen.. Dus ze riep echt heel hard de hond en is snel naar dr auto toegerend.. oehh

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:20

Ik ben altijd bang voor krokodillen onder mijn bed.....Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 07:13

Mijn paard staat aan de bosrand, schitterend. S'avonds stap ik hem nog even omdat hij last heeft van dikke enkels. Dan hoor je niet ver weg honden en mensen stemmen, zullen wel stropers zijn. Dat vind ik zo lekker spannend en als je dan ziet hoe mijn paardje er echt voor gaat staan om te luisteren en na een minuutje zoiets heeft van, oooo even dat plukje gras wegeten.

Er zijn best wel veel mensen bang voor paarden, dus ik voel mij niet zo snel bedreigd. Als je op ze af loopt, springen de meeste mensen opzij, hebben altijd een idee dat elk paard trapt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eileen_, hoogendroog, Laj1, tienus63 en 32 bezoekers