wanneer mesten jullie uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

wanneer mesten jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:16

Ik mest onze pony altijd 's morgens uit omdat ze anders zo lang in haar mest moet staan.Maar ik ken iemand die zegt dat dat niks uitmaakt.Ik ben benieuwt wanneer jullie uitmesten.Ik mest voor het laatst dat ik er ben die dag ook nog uit. Pling Pling Haha! Haha! Knipoog Knipoog Vingers aflikken Vingers aflikken *LOL* *LOL*

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:25

De paarden worden 's morgens op het land gezet, daarna worden de stallen gemest. Als de paarden 's avonds weer terug naar stal gaan, kunnen ze een schone stal in. Nadat de paarden weer op stal gezet zijn, worden de mestballen van het land verwijderd.

Als je zoiets goed en consequent bijhoudt, is het niet veel werk, en blijft de boel mooi schoon en hygiënisch.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:26

Mijn paard staat nu nog van s'avonds tot s'ochtends vroeg op stal en gaat overdag de hele dag naar buiten. Maar als het echt koud word de hele dag en nacht op stal.
Ik sta op houtvezel en mest s'ochends uit en dan ook nog een keer s'avonds, en dan gewoon alleen de mest. Want zo blijft de stal lekker schoon en droog. En dan mest ik nog 2 keer per week de plas eruit.
Ik vind het niet z'n fijn idee dat mijn paard de hele dag in zijn eigen mest staat!!
Gr. Emma

Siësti van de Rythpluim

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:34

Mijn bijrijdpaardje staat of op het land of op de paddock. Dat is alleen drollenscheppen soms. Hangt er vanaf of het wordt gedaan ja of de nee. Meestal wel door degene die er werkt.

We proberen wel de bak en de baan zo schoon mogelijk te houden, dus dat is na elke les wel ff netjes drollenscheppen. Daar heb je alleen maar profijt van. Vroeger heb ik wel erg veel stallen uitgemest, zelf voor de lol Verward

Ik vind het persoonlijk ook geen fijn idee dat mijn paard de hele dag in zijn eigen mest zou staan. Maar je hebt ook van die hele viezerikken die hun stal binnen een uur alweer onwijs vies hebben Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:36

elke avond
in het weekend overdag

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:43

ik elke dag, wanneer wij tijd hebben gaa wij erheen,en halen die vieze drollen en plas plekken eruit opstrooien en klaar Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:44

Bijna elke avond, en dan ook al het vieze eruit!!
Hij staat overdag in het land en gaat elke avond dus op een schone stal!
Hij staat op stro, wel even op rap gestaan maar ik heb liever stro.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:49

Tegen de avond, voor het rijden. Of in het weekend 's middags voor 't rijden.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:50

Tegen de avond (ze staan de hele dag buiten ook in de winter), en in het weekend doe ik het soms 's morgens, net wanneer ik op stal ben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:29

Yorghos en Renzo staan dag en nacht buiten. Ik haal elke dag de drollen weg.

* To Belg, or not to Belg *

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:50

tegen de avond als ik ga rijden. maar ik doe het zeg maar gewoon als ik er ben!

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:10

Nu staan ze nog buiten dus dan doe ik niets (land is zo-n 4 hectare). In de winter staan ze overdag buiten en 's Nachts binnen. Ik mest dan om de dag.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:21

De hele dag door word de mest eruit gehaal. 1x per dag ook de urine.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet dagelijks doen, het is zo slecht voor een paard om urine op te snuiven (een paard ligt s'nachts soms en eet van de grond..hij hangt dus de hele dag met zijn neusgaten in de urine!!!!)
De paddocks en weilanden worden ook iedere dag mest schoon gemaakt.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:44

elke dag, wanneer ik tijd heb, maar mijn knollie en zn vriendjes hebben alleen 2 schuilstallen, dus heel veel mest is er niet....

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:51

als wij binnenkomen op stal gaan alle paarden naar buiten en dan mesten we ook uit

Zonnetje81
Berichten: 18587
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:58

ik mest meestal uit als ze overdag buiten staan. In de winter kan dit wel varieeren als het bijv heel de dag regent dan kan het ook wel tegen de avond worden. In de zomer doe ik het snachts dan staan ze snachts buiten. Inprincipe gaan ze met een schone stal de nacht in. En ik doe het elke dag dus dat valt wel mee dat het erg vies wordt. Elke dag mesten betekend dus voor mij de natte plek eruit en alle stront. Dus ik mest nooit volledig alles eruit.
Ik ken er ook die zeggen ik mest 3x per dag de stal uit ik verklaarde haar voor gek!!! Maar later bleek dat ze elke dag 3x per dag de stront eruit haalde maar een week het nat liet liggen dat vind ik zooooooo RAAR. Maar dat zal wel aan mij liggen, ik vind nat erger dan een hoop stront.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:04

euhm ik doe het niet altijd (zit bij de prijs inbegrepen) maar haal wel vaak elke dag als ik tijd heb de drollen eruit in elke box...
Verder word er 's morgens meestal uitgemest geloof ik en ik haal dus 's middags vaak even drollen eruit Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:20

Gewoon als ik kom dan gaan ze naar buiten en dan mest ik de stallen uit.
Gewoon alle vieze plekken die je ziet, eventueel nieuw stro erbij.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:22

Het maakt niet uit qua viesheid wanneer je het doet hoor. Mest je altijd ´s morgens om bijvoorbeeld 9 uur uit, zit er 12 uur tussen. Ditzelfde geldt voor bijvoorbeeld 9 uur ´s avonds. Uiteraard geldt dity niet als hij/zij naar buiten gaat..

Ik mest uit als ik net op stal aan kom. Navy loopt dan nog in de wei, daarna rijd ik en gaat ze op stal..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:16

Iedere avond als ik doe ik de drollen eruit en in het weekend doe ik de hele stal. Ik vind het zo vies als hij de hele dag in zijn eigen drollen staat.

Toos paardloos

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:25

Op de manege wanneer mijn verzorgpaard een uurtje (of meer) in de lessen loopt en op de pensionstal staan ze overdag buiten en van 6 uur 's avonds tot half 2 's middags binnen. Er zijn dagtaken voor vegen, wei uitmesten enz. en de stal mest ik uit wanneer ik er ben. Elke dag 1 kruiwagen.En als ik heb uitgemest, gereden en gepoetst gaat hij weer een schone stal in!


easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:52

Meestal mest ik s'ochtends helemaal uit (plas+poepies) en 's avonds haal nog een x de poepies eruit.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:53

ik haal elke middag i.i.g de mest eruit. Dit ligt allemaal netjes tegen de achterwand aan gekwakt. eens in de 3 weken (of als het er eerder doorheen komt), gaat de zeiklaag eruit.
mijn shet loopt nog in de wei, hier haal ik elke dag 2 emmers mest uit.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:03

wij mesten iedere dag uit, 's ochtens, behalve zondag Haha! 1 keer in de 2 weken op maandag halen we alle stallen leeg, meestal niet allemaal, je hebt van die schone pony's die 3 weken met de krullen doen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:06

Ferda schreef:
Ik mest onze pony altijd 's morgens uit omdat ze anders zo lang in haar mest moet staan.


Ik wil niet banketstaaf doen ofzo,hoor,maar wie fietst er elke ochtend voor school nog naar de stal om uit te mesten,en staat daarom om half zes op?
Twee uren eerder dan jou? Wanneer jij uit je nest komt heb ik Rinkja al lang uit gemest hoor,en dat weet je ook wel.
Laatst bijgewerkt door Lindy op 24-01-03 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Emmaa_92, kojack, posje, Trendiction en 35 bezoekers