Hersenspinsels over Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Hersenspinsels over Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 17:50

Ik ben vanmiddag bij mn opa en oma geweest, en hun kennissen hebben een dochter *erg boeiend om te weten*. Maar nu gaat het dus om die dochter. Persoon van 27 jaar, wil binnen afzienbare tijd een manege oprichten in zweden. Gaat daar een huis kopen met een flink stuk land erbij, om daar een manege te bouwen. Haar ouders gaan ook in Zweden wonen. Zij gaat daar verder met haar studie en werken in de verzorging, maar goed dan heeft ze dus ook die manege. Mijn opa en oma dachten gelijk aan mij Lovers . Er bestaat dus misschien een kans dat zij best wel iemand erbij nodig heeft op de manege tegen die tijd (over een aantal jaar). Nu ben ik natuurlijk nog met mn school bezig, na dit jaar moet ik nog 3 jaar. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met school, heeft zij de manege (als het goed is) van de grond en misschien al wel een baan. Dus zou het betekenen dat er werk te doen is Lachen
Het lijkt mij aan de ene kant een geweldige kans mocht het zover komen, maar aan de andere kant... ik heb het hier in NL ook geweldig naar mn zin. Er komt nog een buitenland stage voor me aan, dus dan kan ik ook al wat ervaring in het buitenland opdoen (misschien ook al wel daar?). Mijn opa en oma gooien iig het hengeltje alvast uit om meer info te krijgen over hoe en wat, en ondertussen denk ik er nog even flink over na. Heb wel een beetje jullie hulp nodig, zouden jullie het doen en waarom wel/niet??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:10

Lijkt me een heel mooie kans!
Maar drie jaar is een hele tijd en in die tijd kan er natuurlijk veel veranderen... Je hebt nu geen idee hoe jouw leven er dan uitziet. Ik denk dat je er het beste tegen die tijd heel serieus over kunt gaan nadenken.. Nu is fantaseren natuurlijk al heel leuk, maar het is nog erg ver weg.
Ik zou nu eigenlijk in Canada zitten. Maar ja, ik leerde mijn vriend kennen en in plaats van een jaar naar het buitenland te gaan, zijn we gaan samenwonen.

Ik denk wel dat een buitenlandse stage alvast een goede oefening zou zijn.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:13

Nee ik zou het niet doen.Ik zou Nl niet kunnen missen en mijn paarden al helemaal niet.
Daarnaast zou ik gewoon wedstrijden willen rijden en blijven trainen.
Ik zou Nl teveel missen voor een half jaartje oid zou ik misschien nog wel willen maar das al aardig lang hoor...

ennen ik kan jou ook niet zo lang missen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:43

Als ik zou emigreren (ik ben naar Zweden geweest, 't scheelt wáár je in Zweden gaat) dan wordt Zweden! Het is een niet zo dichtbevolkt land, goeie paardensport. Vriendelijke, ontwikkelde bevolking.
Ik zou er zeker vast over nadenken Tovi!

Wat wij niet kunnen weten is hoe gehecht je bent aan Nederland. Ik zou het redelijk makkelijk 'achter kunnen laten' Maar het blijft wel je thuisland, met je hele jeugd!
Het zou, als het doorgaat wel een mooie kans zijn!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:38

Vorig jaar kreeg ik een aanbod om voor een jaar op een ranch in Italië te gaan werken. Het verdiende behoorlijk goed buiten de kost en inwoning om en is natuurlijk een kans die je niet vaak krijgt. Helaas kon ik dit door ziekte niet doen. Verdrietig Ik moet er wel bij zeggen dat het mij voor een bepaalde periode zeker leuk lijkt, maar ik zou niet voor altijd willen vertrekken. Daarvoor zou ik teveel heimwee krijgen naar NL, de mensen hier en ga zo maar door.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:59

Ben ook al vaak in Zweden geweest en ik vind het daar echt super!! Vooral om paard te rijden!! Maar je zou idd even moeten informeren of je paarden eventueel mee zouden kunnen en hoelang de quarantaine tijd is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:23

Tijdens je buitenlandse stage zul je vast merken of je Nederland kunt missen. Zou heel gaaf zijn als je je stage daar alvast zou kunnen doen!
Maar ja, 3 jaar is inderdaad wel erg ver vooruit kijken, moeilijk te zeggen hoe je er dan over denkt. Erover dromen kan natuurlijk wel alvast! Haha!
Ik zou het zelf niet kunnen, zou iedereen hier veel te veel gaan missen!!!
Misschien wel voor een paar maandjes, maar niet voor altijd.