Misschien een half jaar van school.Wat voor werk??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Misschien een half jaar van school.Wat voor werk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 18:51

Omdat ik nu niet zo lekker in mijn vel zit en het daarom op school ook niet goed gaat..maar ik wil dan wel gaan werken..maar waar??

Wie heeft dit ook gedaan??

gr kat


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:56

Wil je daarna nog verder studeren??
Vaak loopt het namelijk zo dat je daarna toch niet meer terug naar school gaat omdat je gewend bent aan het werk, aan vast geld binnen krijgen enz...
Eerst goed over na denken hoor!! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:59

Er bestaat idd. wel een risico dat het straks erg moeilijk gaat worden om weer terug naar school te gaan, om de redenen die Kim al genoemd heeft.
Als je besluit om toch (tijdelijk) te gaan werken, dan zou je kunnen proberen iets te zoeken dat aansluit bij je studie.
Dan wordt het straks gemakkelijker om de overstap naar school weer te maken, zo heb je toch nog wat binding.

Een andere optie is om iets te gaan doen waar je superveel voldoening in vindt.
Je weet zelf vast wel wat je echt leuk vindt om te doen.
Vaak zijn het net de beroepen waar niet zoveel geld in te verdienen valt, dat zul je altijd zien...... Knipoog
Toch zou dat eigenlijk niet het belangrijkste moeten zijn.

Als je iets zou vinden waar je echt helemaal voor gaat, dan kan dat best weleens een hele positieve uitwerking hebben.
Je hebt best een moeilijke tijd en het zal je vast goed doen om een superleuke baan te hebben met gezellige collega's.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd !

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:32

Denk er eerst goed over na hoor! Voordat je het weet, ga je niet meer terug naar school. Het is heel moeilijk om van een full-time baan met een lekker salaris terug naar school te gaan. Overleg ook goed thuis over dit soort dingen.

Maar goed, ALS je het echt wilt, is het ook een idee om een jaartje ofzo (of een half jaar, dat kan ook) naar het buitenland te gaan om te werken en te reizen. Daar moet je wel een type voor zijn natuurlijk, maar het is ontzettend goed voor je ontwikkeling. Zelf heb ik nog steeds de droom om voor een lange tijd naar Australiƫ te vertrekken, werken, en van het verdiende geld rondreizen. Je hebt daar allerlei organisaties voor, zodat je er ook weer niet helemaal alleen voorstaat. Helaas is het er bij mij nog nooit van gekomen, en achteraf heb ik daar best wel veel spijt van. Ik heb nu inmiddels 4,5 jaar een vriend, woon samen, heb huisdieren, een baan, en het is dus niet zo gemakkelijk om dat allemaal maar op te geven om een tijdje naar het buitenland te gaan. Maar.... als ik het allemaal terug kon draaien, dan was ik toch na mijn opleiding naar het buitenland gegaan.

Informeer er eens naar! Misschien is het ook wel wat voor jou. Succes met alles!

Groeten,

Marieke

Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:59

ik heb het ook gedaan... ben gestopt met de havo en had toen nog een halfjaar in te vullen tot aan de vakantie. ik ging werken bij de mac donalds, lekker dicht bij huis en het was er gezellig. ik deed dat 4 dagen per week. en had ik ook nog meron geleasd zodat ik toch nog wat bezig was.
ik vond het niet moeilijk om dit jaar weer naar school te gaan. wel is meron weg wat ik heel jammer vind en werk ik niet meer bij de mac, maar bij een supermarkt waar ik 2x zo veel in het uur verdien, dus heb ik ook nog een lekker salaris.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:27

ik ben vorig jaar ook halverwege het jaar gestopt met school. het was gewoon veels te veel voor mij. enorm zware opleiding voor iemand met mijn instelling. ik ben een half jaar gaan werken op een stalhouderij. niet echt veel geld gemaakt maar wel veel geleerd en enorm tot rust gekomen. nu zit ik weer op school op een opleiding die me tot nu toe heel erg goed bevalt.
als je het echt niet meer zou zitten zou ik stoppen emt school. en een baantje zoeken wat je echt leuk lijkt. om te kijken of die kant je meer ligt. je leeft maar een keer dus moet je zorgen dat je het naar je zin hebt. maar het leven is ook lang genoeg om af en toe een tijdje stil te staan om uit te zoeken wat je het beste ligt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:39

Ook ik ben een paar jaar geleden gestopt met mijn HBO opleiding. Mijn ervaring is dat het daarna erg moeilijk is om jezelf ertoe te zetten weer terug te gaan.
Ik had inmiddels een fulltime baan en 2 paarden en wist ook eigenlijk niet goed wat en hoe ik het verder aan moest pakken. Ik ben nu na ruim 3 jaar pas zover dat ik weer (in deeltijd) terug ga.
Het wordt het moeilijkste op het moment dat je gewend bent geraakt aan je maandelijkse inkomsten... Ik zou er eerst heel goed over nadenken want ik zelf heb er enorm veel spijt van gehad.

* To Belg, or not to Belg *

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 12:46

Nou,ik zit te twijfelen of ik wel door wil gaan met deze opleiding..Het zit me erg dwars...op dit moment komt er toch niets uit mijn vingers dus, kan ik er maar beter,even afstand van nemen en er rustig over na gaan denken...Ik wil dus OF deze opleiding afmaken of aan een nieuwe opleiding beginnen...maar wil dus wel werken in dat half jaar.
Laatst bijgewerkt door carlosje op 17-10-02 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 12:48

Dank je wel monique Wat lief!! Lovers Pling Doet me echt goed..
Ja,ik ga er eens heel rustig over na denken,neem echt geen overhaaste beslissingen..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:34

Ik krijg nogal regelmatig mensen aan m'n bureau die stoppen met school en 'een tijdje' willen werken, en de meesten gaan niet terug naar de schoolbanken.
Ik zou er goed over nadenken, als je gewend bent aan het maandelijkse inkomen, is het moeilijk de stap terug naar studiefinanciering of andere 'vetpotjes' (not) te maken.
Succes met je keuze.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 11:25

dank je wel Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:53

Ik heb gehoord dat op dit moment zonder opleiding je nog best wel aan de bak kan bij de gemeentelijke opruimingdienst en als schoonmaker Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:13

prima is wel bezig zijn image op te vijzelen geloof ik...

Amor Vincit Omnia

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:59

SuperPepeijn schreef:
prima is wel bezig zijn image op te vijzelen geloof ik...


Ja, vind je het gek?
Desiree heeft hem wakker gemaakt! Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:07

Vacatures zat hoor als inpakker, schoonmaker of cateringmedewerker.

Over drie jaar komt er hier een vacature vrij voor postkamermedewerker. Interesse iemand, die over drie jaar het plan heeft om met school te stoppen? Leuk werk hoor, beetje envelopjes door de frankeermachine halen en rondbrengen door het bedrijf. O ja, het verdient ook nog eens ruk.

Niemand Lips are sealed ?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:58

Ben niet de enige die 'wakker' is Knipoog Nee maar zonder dolle, komt eruit als grap, maar het is nou eenmaal gewoon zo.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:08

Cocierge op een school, zal best kunnen want bij ons lope zelfs lui van de cociale werkplaats *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:11

Tender"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
prima is wel bezig zijn image op te vijzelen geloof ik...
Ja, vind je het gek? Desiree heeft hem wakker gemaakt! Haha!
[/quote]..."ik dans naar de pijpen van desiree?" Lachen

Amor Vincit Omnia

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:14

Misschien heeft Desiree leren pijpen? Schijnheilig

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:14

dan snap ik waarom prima wilt dansen.

Amor Vincit Omnia

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:58

je bent gewoon jaloers SP!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:24

Ik heb de laatste tijd een hoop contact met je gehad. En je bent een wereld meid. Maar denk eerst eens na of het probleem je stage adres is of je opleiding. Daar heb ik een beetje mijn twijfels over. succes met je keuze. Ik hoop dat je een mogelijkheid ziet om alsnog je papiertje te halen. Liefs Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:29

Ik ben vorig jaar halverwege het jaar gestopt met Deurne, en ben toen gaan werken. Dat is me heel goed bevallen. Ik heb eerst bij mijn zwager op kantoor gewerkt, een maand of twee, drie, en daarna heb ik een tijdje een hele leuke baan als verkoopster bij een groentewinkel.
Ik ben het levende bewijs dat het ook goed kan gaan!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:30

Ik ben vorig jaar halverwege het jaar gestopt met Deurne, en ben toen gaan werken. Dat is me heel goed bevallen. Ik heb eerst bij mijn zwager op kantoor gewerkt, een maand of twee, drie, en daarna heb ik een tijdje een hele leuke baan als verkoopster bij een groentewinkel.
Ik ben het levende bewijs dat het ook goed kan gaan!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 00:59

Zonder banketstaaf te zijn pniekepnak, maar een groentewinkel is toch ook niet iets waar je je hele leven wilt werken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 8 bezoekers