Raar verhaal in advertentie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Raar verhaal in advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 12:50

Gekke advertentie op Marktplaats.nl....
Dame biedt haar paard te koop aan voor symbolisch bedrag:


Goedendag,

Ik heb een ontzettend lieve 13-jarige ruin die niet meer wil werken, hij is alleen nog maar geinteresseerd in gras en een beetje buitenrijden, het gaat mij heel erg aan mijn hart, maar ik wil het beste voor mijn paard. en ik ben er van overtuigd dat wanneer hij op een landje kan staan als gezelschapsdier, of in de kudde als recreatiepaard dat hij een stuk gelukkiger zal zijn. Ik zoek dus het BESTE tehuis voor mijn lieve dier die ik kan vinden. Het doet mij heel veel verdriet maar ik doe het voor mijn dier. Wie denkt dat hij mijn dier een goed leven kan geven, stuur mij dan een mailtje of bel mij even.


Ik kan me helemaal NIETS voorstellen bij een paard dat niet meer WIL werken...
Wat zou hier aan de hand zijn? Hoezo, hij wil niet meer?
Als hij niet gezond is oke, maar niet meer willen..... Verward
Iemand die het weet?

Ik vrees trouwens dat mijn beide dames ook een stuk gelukkiger zullen zijn als ze met een groepje op het land mochten staan en verder niets....die willen ook niet altijd even graag....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:55

Dat kan, ook paarden kunnen aan depressies lijden....

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:02

Inderdaad sommige paarden kunnen aan depressies lijden...Dat had Demi een beetje toen Nobby net weg was...toen wou ze ook nix en was alleen maar chaggie

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:12

Mischien concoursmoe?

Omdat ze het over niet willen werken heeft en verderop dienen als recreatiepaard......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:13

Ik vind het inderdaad een vreemde advertentie. Ben benieuwd wat daar voor verhaal achter zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:19

Ohoh, volgens mij probeert iemand hier mijn paard te verkopen Haha! Die zou ook het liefste de hele dag alleen maar gras vreten *LOL* *LOL* *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:26

kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Het kan wel.
Dieren kunnen ook depressief zijn. En waarom zou een paard altijd willen werken... ???

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:34

Misschien bij een andere eigenaar? Dat het dan beter gaat. Zoals je mensen wel eens moet motiveren zal dat vast en zeker ook wel bij dieren zo zijn.
Misschien heeft hij eens een half jaar op een wei nodig en is hij daar na weer fit.
Who knows, als het toch al hopeloos lijkt (komt toch een beetje zo over) kan je net zo goed wat gaan testen waar hij op aan spreekt.
Ben wel eens benieuwd wat er dan precies aan de hand is.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:48

Sjonge jonge, lekker amateuristisch weer, niet willen werken... wie wil dat niet?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:49

bellen of mailen, vragen wat er aan de hand is...

Ben absoluuuuuuuut niet nieuwsgierig, wil alleen alles wel weten.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:03

Even mailen, ik wil het nu ook wel weten Haha!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:29

Ik heb gemaild, ze zegt dat er niks met dit paard aan de hand is maar dat hij de rondjes in de bak zat is... Verward
Heel apart hoor.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 15:40

O heerlijk, dat paard wil ik wel hebben voor een euro...
Die zal een weekje mogen bijkomen van de verhuizing, maar dan moet ie er toch echt aan gaan geloven hoor...
Geen zin? Wat nou geen zin! Ik moet ook zijn brokjes verdienen dus hij mag er ook wel wat voor doen!

Wel schattig dat er dan mensen zijn die in dat stakende gedrag meegaan, geweldig! Ik zou als paard ook geen zin meer hebben, zeker als ik er nog mee weg kon komen ook!

Leuk handeltje, zo'n paard. Als die echt verder niets mankeert, maar gewoon bij haar niet wil, dat geld heb je dan zo weer terug verdient....
Nu nog veinzen dat je het BESTE plekje ter wereld kan bieden....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:40

Hoezo is dat apart ? dat snap ik niet.
Waarom kan een paard dat niet beu zijn ?
Als ik een paard zou zijn zou ik dat ook beu zijn... misschien moet hij eens lekker een half jaar de wei op, en wil hij daarna wel weer fanatiek in de bak lopen. Misschien vragen die mensen wel teveel van dat paard. Je weet het nooit. Zo apart vind ik het niet hoor.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:44

Sando schreef:
Misschien vragen die mensen wel teveel van dat paard. Je weet het nooit. Zo apart vind ik het niet hoor.


Ik denk eerder dat er te weinig van dat paard gevraagd wordt als er over 'rondjes in de bak beu zijn' gesproken wordt. Dat beest moet lekker een half jaar naar het land en daarna veel afwisseling (lekker buitenritje, wat springen, veel afwisseling in je dressuur).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:51

Haha! Zou ook wel wat voor mijn paard zijn Vork Haha! Mijn paard houdt ook nit echt van rondjes lopen in de bak en ik eerlijk gezegd ook niet echt .... maar dan maak je het toch gewoon wat afwisselend; een keertje het bos in of eens een keer springen of een longeren Verward Vind dit een vreemde reden van verkoop en erg komisch ook Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:56

Dat paard wil ik ook. 2 buitenritten en wat springen en het paard is weer helemaal fit.
Geef maar, ik heb dan wel een plekkie.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:59

De reden dat ik het raar vindt is omdat ze dat beestje toch een tijdje op het land kan zetten of een tijdje niet rijden?
maar nee dan wordt hij verkocht, dat vind ik een beetje apart...
Ik had dan mijn paard een tijdje op het land gezet en daarna weer opgepakt, met veel afwisseling in de training...

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:00

Het beest kan ook wat onder de leden hebben. Bij mij in de les reed ook iemand met zo'n paard. Bleek bloedarmoede te hebben.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:09

Moet je mijn Toon hebben, als ik het in mijn botte hersens haal om drie dagen achter elkaar te willen dressuren, wil hij ook niet. Hij doet het wel, maar willen... neh.

Dus ik hou daar rekening mee door hem veel afwisseling te bieden, maar blijkbaar lukt dat de eigenaar van dit paard niet?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:14

Steef schreef:
Sjonge jonge, lekker amateuristisch weer, niet willen werken... wie wil dat niet?


Ik wil niet werken! Ik zou ook wel willen dat mijn salaris vanzelf kwam. Ik denk dat de eigenaar een beoordelingsfout maakt. Dat paard is niet helemaal gezond, of gewoon strontverwend. een van de twee. Ik denk dat door de juiste eigenaar dit vast wel op te lossen is. STuur hem maar eens een paar weekjes zee! DAar knappen ze van op!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:53

Hallo, heeft iemand er weleens rekening mee gehouden dat die zogenaamde advertentie van een of ander zielig persoon afkomstig is? Op diverse sites worden ook ponys voor idioot lage prijzen aangeboden. Zolang het bij e-mailen blijft heeft die persoon lekker de aandacht en zodra je serieus wilt komen kijken is-ie net verkocht...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:56

Naisven schreef:
Hallo, heeft iemand er weleens rekening mee gehouden dat die zogenaamde advertentie van een of ander zielig persoon afkomstig is? Op diverse sites worden ook ponys voor idioot lage prijzen aangeboden. Zolang het bij e-mailen blijft heeft die persoon lekker de aandacht en zodra je serieus wilt komen kijken is-ie net verkocht...

als dat zo is, zouden we daar eens achteraan moeten gaan. zou iemand van ons er eens naar kunnen gaan kijken?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:02

Weer zo'n bok die te vaak zijn zin heeft gekregen. Ben vorig jaar bij zo'n geval wezen kijken. 15 jarige ruin, Z2 niveau gelopen. Mens krijgt kind en paard wordt niet meer fanatiek op wedstrijd uitgebracht. Buitenrijden durft zij niet want hij vindt dat eng en staakt op gevaarlijke wijze dus rijden ze alleen nog maar in de bak. Dat vindt hij ook eng dus vervolgens rijdt ze er nooit meer op.

Wij zijn daar dus wezen kijken. De bok werd uit de wei geplukt en heeft op weg van stal naar huis het mens twee keer gebeten (tot bloedens toe), hij heeft éen keer op z'n achterste poten gestaan lopen maaien. Toen heb ik hem overgenomen en wilde die rotbok dezelfde geintjes uithalen waarna ik hem dus een peut voor het lijf heb verkocht. Dat was in de ogen van de eigenaresse heel zielig en volkomen onterecht want hij was alleen maar wat opgewonden en speels Frusty . Kortom, geen land mee te bezeilen.
De week daarop ben ik daar teruggekomen en heb iemand meegenomen die er echt kijk op heeft en deze heeft mij dringend aangeraden om dit beest te laten staan wegens totaal verpest en niet meer her op te voeden.

Maar die mocht dus ook weg tegen de garantie dat ie een goed thuis kreeg. (als in permanente weidegang)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:01

Waar wonen die mensen?
Als het in de buurt ligt van mij, wil ik wel gaan kijken.
Ben nu nog nieuwsgieriger geworden.......

Moet er trouwens bij vertellen dat op de club war ik reed ook altijd een dame kwam, dat paard stond of op stal of in de stapmolen of moest werken in de binnenbak met stang en trens. Dit paard werd kreupel tot aan Utrecht zijn ze er mee geweest, was dus werkkreupel...... te weinig afwisseling te veel van gevraagd.....

Hier zo achter is een pard dat alleen concoursen liep of getraind werd voor de concoursen, geen weidegang, geen buitenritten etc tot hij staatsgevaarlijk werd, stijgeren in de bak, platdrukken met poetsen, aanvallen als hij van stal moest enz. Is nu verkocht aan een ma die er alleen mee naar buiten gaat, staat alleen snachts op stal en overdag op de weide, dat paard is als een blad aan de boom om gedraaid.....