is het jou ook al eens overkomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

is het jou ook al eens overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 15:57

Ik wilde een tweede paardje en ging dus op zoek.
Ik had geen voorkeur en ging dus voor de advertenties die mij aanspraken.
In de krant(zal het zo even noemen)stond een 1,5 jarige merrie te koop.
Goede ouders en werd een D pony.
Ik bellen,was niet ver weg.
De man vertelde me dat het een hele lieve mooie merrie was,van 1.5 jaar oud.Hij vertelde erbij dat hij pas was gevallen dus dat ze een wondje had en een stukje van haar manen eraf.
Mijn reactie ach daar kijk ik wel doorheen want schaafwondjes zijn zo weg.Mocht sávons langskomen.
Ik kwam daar aan en ik zag nergens pony's.
Ik belde aan en de man vroeg me vast naar achter te lopen dan deed hij zijn schoenen even aan.Het enige wat ik zag waren drie bouwvallige schuurtjes.We liepen dus samen daar naar toe.Ik dacht nog daar zal ze toch niet in staan.Ja wel hoor,de bovenste deur ging open en er kwam een mooi koppie uit.Het eerste wat ik zei was jemig die is al groot zeg of komt dat omdat ze hoger staat als wij?De man zei nee hoor ze is best klein.Hij pakte een touw en haalde haar uit de stal.Lekker pittig ding,stond geen seconde stil.Ik vroeg nog eens hoe groot ze ook al weer zou worden.Hij zei toch echt 1,43m.Toen ik daarop zei dat dat nooit mogelijk is omdat ik toch echt het idee had dat hij dat al was wilde hij wel meten maar hij dacht aan 1,35m ongeveer.Ze was dus na het meten echt al 1,45m ik zat er dus maar 2cm naast.Het werd dus geen D maar een E pony.Nou ja dat vond ik nog niet zo erg.
Toen viel ik erover dat de man mij had verteld dat ze lief was.Ze beet en sloeg,das toch niet lief of wel(heb ik niks van gezegd hoor)
Ook het onderwerp kleine wondjes klopte niet en dat vond ik nog wel het ergste,niet voor mij maar voor de pony.Toen ze namelijk uit de stal kwam zag ik zoiets vreselijks.Ze had exzeem en niet voorzichtig ook.Haar manen waren weg en de staart kaal,overal schilfertjes echt zielig.Toen ik vroeg wat het was kreeg ik als antwoord,dat komt nu van die valpartij van vandeweek.Tja toedeloe een leek zou dit nog herkennen(ook maar niks van gezegd)
Ik kreeg nog even de papieren te zien en foto's toen nog met manen.Wat bleek de moeder was 1,46 en de vader 1,53 tja hoe wordt een pony dan 1,43m?Nou goed ik ging naar huis en heb er onderweg nog even over gekletst.De man hield mij(dacht ie)voor de gek.Hij moet dit geweten hebben.De prijs wasniet erg hoog maar hij had er nog een en die was zo'n 1750 euro duurder(wel een paardenveulenmaar dan een jaartje jonger)
Jezus wat ik kwaad worden op zo'n verkoper,niet omdat het zo'n *** is maar omdat er mensen rondlopen die zijn verhaal geloven en dan een pony kopen die echt veel geld gaat kosten om opte knappen.
Is er misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt?wat heb jij naderhand gedaan?
Ik heb inmiddels een heel leuk hengstje gekocht waar ik zeer zeker eerlijk ben geholpen,dus ik ben weer helemaal gelukkig met mijn twee hengstjes straks.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:59

Verkopers zijn inderdaad niet altijd eerlijk nee. Ik ken wel meer van die verhalen. Jammer voor die beesten he. De dieren kunnen wel deugen maar daar schiet je niets mee op als de verkoper niet deugt.

De hond is de betere mens

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:04

een keer gingen we bij een "handelstal"(zo noemde ze zich) kijken...
Allemaal verwaarloosde beestjes...
super slechte hoeven, allemaal wondjes...

Ze liet een haflinger zien, die was helemaal bedekt met kleine witte plekjes!
Zei ze dat dat hoorde, ze had papieren blablabla...
was juist apart die wittevlekjes!
bekeek ik de huid, beestje had overal wondjes...
Frusty

Ik vraag altijd heel veel aan de telefoon, (vroeg, ben niet meer zoekende) en als het niks is, ben ik zo weer weg!
Wel zonde van je reistijd!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:05

Als je paarden gaat kopen moet je altijd in je achterhoofd houden dat paardenmensen nooit te vertrouwen zijn!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:07

de gemeenste handel is de paardenhandel, zeggen ze vaak...

helaas ook vaak waar...
(zeg ik niet, dat alle handelaren slecht zijn, totaal niet, maar je moet goed opletten!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:10

Ik heb zoiets ook meegemaakt toen ik voor een tweede tinker ging. Ik zocht een weidemaatje voor Yorghos en had niet zoveel geld, dus wilde ik een tweejarige.
Ik belde de handelaar waar Yorghos vandaan kwam of hij misschien nog iets had staan. En ja, hoor, hij had een tweejarige hengst die ik voor een kleine prijs mocht meenemen.
Mijn ouders en ik een paar dagen later daar naartoe. Had ie ook een zielig ding staan! Onder de wormen, nog nooit een smid gezien, vreselijk verwaarloosd en echt geen twee jaar. Eerder een jaarling.
Volgens de verkoper was hij ruim 2 jaar en kon ik er die zomer al wel mee gaan beginnen met inrijden. Als verklaring voor zijn slechte conditie zij hei dat hij hem pas een paar dagen had... Jaja!
Omdat ik hem zo zielig vond heb ik hem (voor een lagere prijs) toch meegenomen. Thuis heb ik direct onze hoefsmid gebeld en ik kon het beestje daar meteen stallen. De hoefsmid heeft hem diezelfde avond nog onder handen genomen en hem dmv homeopatie er in een week of 6 helemaal bovenop geholpen.
Uiteindelijk had ik dus nog geen maatje voor Yorghos en kwam ik thuis met een paardje wat niet was wat ik eigenlijk zocht. Toen hij helemaal was opgeknapt heb ik hem dus weer verkocht, maar wel aan een lieve baas.
Maar iderdaad zulke mensen bestaan, jammer genoeg.

* To Belg, or not to Belg *

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:24

Bah bah wat een rot verhaal.
Gelukkig weet jij er WEL iets van af en heeft hij jou dus niet kunnen neppen.
Al had ik het dat beesje graag gegunt, een nieuw en goed tehuis!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:31

Als je een paard koopt en er zelf niet genoeg van weet, hoor je zo slim te zijn iemand mee te nemen die wel verstand van zaken heeft.
Koop je dus wel zo'n paard, eigen schuld dikke bult Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:45

Ik kocht een 3 jarige merrie, bij de aankoop bleek ze echter 2 te zijn, en half ingereden. Wat ik heb gedaan> Ik heb haar gehouden, heb ontzettend veel fouten gemaakt, maar ben nu waar ik toen had willen zijn

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:52

runningkawa schreef:
Als je een paard koopt en er zelf niet genoeg van weet, hoor je zo slim te zijn iemand mee te nemen die wel verstand van zaken heeft.
Koop je dus wel zo'n paard, eigen schuld dikke bult Lachen


Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want ook een zgn deskundige ziet niet alles.
Maar idd in bovengeschreven geval is het duidelijk wat je koopt en is het ook je eigen "schuld" als je eraan begint.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:58

Linda250"]
[quote="runningkawa schreef:
Als je een paard koopt en er zelf niet genoeg van weet, hoor je zo slim te zijn iemand mee te nemen die wel verstand van zaken heeft.
Koop je dus wel zo'n paard, eigen schuld dikke bult Lachen


Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want ook een zgn deskundige ziet niet alles.
Maar idd in bovengeschreven geval is het duidelijk wat je koopt en is het ook je eigen "schuld" als je eraan begint.
[/quote]
Daarna laat je een paard ook nog door een DA keuren
Ook die zien niet alles, ook niet op de foto, maar je wet al veel meer.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 20:56

Ik neem nooit een ander mee als ik een paardje ga kopen omdat ik zelf jaren lange ervaring heb.Dat wil niet zeggen dat ik alles herken,maar er valt wel te zien of een paardje gezond is of niet.Ik kijk echt overal na en dan kan het natuurlijk nog altijd voorkomen dat het beestje alsnog iets heeft.Bij deze was het echt overduidelijk dat ie exzeem had.Daarnaast kon ze leuk bewegen maar waren zijn gangen niet helamaal optimaal,maar das niet erg voor een ruiter die er voor de hobby op wil rijden.Ik hoop echt voor de pony dat ze een zeer goede baas vind want die heeft ze nodig hoor.Ik heb nou eenmaal niet het geld om een paardje te kopen waar ik naderhand ook nog eens dat zelfde bedrag moet uitgeven aan de kosten om het om te kunnen lappen al zou ik dat graag willen.Ik vond het zo zielig.Ik had daarbij ook nog eens het idee dat ze maar een paar uur per dag buiten komt.Ze heeft hard een nieuwe plek nodig,maar ik kan haar niet helpen.Dat vind ik zo***

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:00

Toen ik op paardenjacht ging heb ik een vriendin mee genomen die behoorlijk wat kennis in huis heeft. Het eerste paardje waar ik naar ben wezen kijken leek mij perfect, hoewel hij wel wat groen was (5 jaar).
Er werden mij door de eigenaresse 2 dingen verteld: hij kan alleen van het erf af als er iemand naast fietste en is gewend om plukken hooi te pakken die maar voor het grijpen hingen/stonden.
Vriendin heeft dit paard uit mijn hoofd proberen te praten maar ik was al helemaal verliefd (was zelf ook nog 'groen')
Paardje 2 weken op proef gehad. Buiten het geval om dat hij wat rare bulten op zijn rug had, waarvan de eigenaresse vertelde dat haar veearts had gezegd dat dit een soort talgkliegbultjes waren én het zodoende geen kwaad kon om er een zadel op te leggen, bleek hij ook nog eens niet opgevoed te zijn. Normaal aan een halster lopen kon hij niet.
Ik heb hem niet eens gereden vanwege die bultjes. Tijdens de keuring is dit paard afgekeurd op beide! achterbenen. Over die bultjes maar niet gesproken; die moesten eerst op kweek worden gezet.
Ik ben zó blij dat ik dit paard op proef had en meteen kon retourneren naar eigenaresse.
Al was hij wél door de keuring heen gekomen was dit geen paard voor mij en had achteraf naar mijn vriendin moeten luisteren.
(Dan nog had ik hem teruggebracht; 2 weken proef = 2 weken proef)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:13

Ik heb pas een pony verkocht met hoge/lage overhoef, luchtzuigertje en niet opgevoed als veulen, verwaarloosd en mishandeld bij vorige eigenaar. Ik was er totaal eerlijk over, maar jullie zouden versteld staan kijken van welke reacties ik allemaal gekregen heb om dingen te verzwijgen en hoe ik dingen kon verdoezelen ... Te gek voor woorden! Eentje was zelfs verontwaardigd toen ik zei dat ik m'n pony een eerlijke kans wou geven, en met liegen dit niet mogelijk zou zijn ... Die vatte het persoonlijk op terwijl ik ongevraagde rotzooitechniek kreeg aangeboden. Ik zou met me zelf niet kunnen leven als door mijn leugen mijn pony dood zou gemaakt worden ... Ik hou echt van haar, en ze verdiend alle kansen, ook met 'r fouten, of juist omwille van deze ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 00:18

Kijk sonja,ook ik zie meerdere malen jou advertentie en ik kan alleen maaar zeggen dat je het aangeeft en dus niet zegt,he hij helemaal gezond.Wat jij doet is echt helemaal anders.Jij hebt zoals jij tenmenste zegt ooit dat ponyke eens opgevangen en probeerd er nu een passende baas voor te vinden omdat je vind dat de pony een mooie kans verdiend.Zoiets vind ik geweldig.Compliment!!!
Wat ik aangaf is een man die je voor de gek probeerd te houden zodat hij geld aan het diertje verdiend.Hij gaat niet eerst voor het diertje zorgen om dan pas een nieuwe baas te zoeken.Het diertje wordt dus ook een beetje verwaarloosd om het zo maar even een naam te geven en dat vind ik niet de manier.
Jij gaf eerlijk toe niet de juiste baas te kunnen zijn voor de pony en zoekt daarom een lieve geduldige baas zodat hij nog een leven kan leiden en dan vind ik niet dat je het verdiend om van het een en ander beschuldigd moet worden.Vertel me trouwens eens hoe het met haar en het veulen gaat en of je zoektocht al iets heeft opgeleverd.Hou je ons op de hoogte?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:09

Mijn ponymerrie is sinds zaterdag geplaatst, ze heeft een thuis bij een meid die opleiding volgt voor manegehoudster, en ze werkt op een stal waar ze paarden opleren - dus iemand met kennis en verstand van zaken. Ze loopt er in een wei met andere paarden, heeft al een deken op (had ze van mij nooit!), en er is al iets of wat begonnen met opvoeden (manieren aan het touw mevrouw, want ik pik het niet dat jij het aapje af gaat geven!!!). Die meid doet het uitstekend, en ben héél tevreden met haar. Ik heb nog niets op het forum gezet omdat ik het afscheid bijzonder hard vond, ik zit nog bijna elke dag te janken. Ik hield echt van haar, en nu nog - ik heb die keuze gemaakt omdat het voor mijn pony het beste was, ze voelde haar niet gelukkig, en dat kon ik zien. Ze is zonder morren op de trailer gelopen (waar ze anders bijna overal een probleem van maakte). Het meest pijnlijke was nog dat ze nog dreigede me te trappen toen ze klaar stond voor vertrek; ik wou nog even borstelen, en toen dreigde ze ... naar m'n man ook toen ie haar uit de stal haalde. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met hen nu, ik krijg emails over 'r vorderingen, en af en toe een foto gemailed, en zijn zowiezo al afgesproken dat ik 'r ga bezoeken, alleen wil ik nog even wachten, de grootste pijn moet eerst slijten voor mij, ik wil het een fijne gebeurtenis vinden als ik 'r ga opzoeken ; en nu zou het gewoon nog janken zijn, dat weet ik gewoon. Ik mis 'r vreselijk, maar vind het heel fijn dat ze het zo goed getroffen heeft.
M'n veulentje stelt het prima, ze is vreselijk aanhankelijk, jumped over de staldeur en vanmorgen over de omheining om bij me te zijn. Het is zo'n lieverdje. Maandag komt ons nieuw veulentje aan, ik hoop dat ze zich wat meer met viervoeters zal spiegelen dan en wat minder extreem aan mij zal gaan hangen, en natuurlijk even lief blijft! Lekker spelen moet die kleine meid, en ik hoop echt dat we met de nieuwe ook een goede band krijgen, dat is nu m'n vrees een beetje ... t'is toch altijd een gok hé! Het is het ras dat ik al tijden van spreek en droom ... alleen jammer genoeg een ventje, dus ofwel castreren ofwel moeten ze dan uitéén dit voorjaar ... ik twijfel nog, zal beslissen op basis van mijnheer z'n maniertjes. Hopelijk is het een Gentlemen ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies en 31 bezoekers