Dikke enkels......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Dikke enkels......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 23:46

Ik werd vandaag door mijn stalgenootje gebeld dat Cheyenne errug dikke enkels heeft.....ik heb het zelf nog niet kunnen bekijken, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn? Mijn stalgenootje zei of teveel eiwitten of te lang op stal gestaan. Het is wel waar dat Yen vandaag pas laat haar stal uit kwam....maar ja...als ze daar al niet tegen kan....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:55

Als ze gewend is geweest de hele zomer buiten te staan kan het goed zijn dat het door het binnenstaan komt.Zakt vanzelf weer af als ze er aan gewend is.Teveel eiwitten lijkt me sterk voor een 2 1/2 jarige.Ook kan het een virusje zijn.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 23:58

Een virusje??? Ojee......laten we het niet hopen zeg. Cheyenne is inderdaad gewend de hele zomer buiten te staan en nu nog steeds veel buiten, alleen vandaag ging ze pas laat in de middag eruit.....ik hoop dus maar op stalbenen.....Hebben paarden bij stalbenen dan 2 of 4 dikke benen? Cheyenne had namelijk vooral achter dikke enkels, maar voor ook een beetje. Wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Veel laten bewegen door te stappen of juist laten wennen aan het stilstaan? Afspuiten? Masseren? Steunkouzen? Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 00:03

Nou dan komt het vast door het langere binnenstaan.Heeft ze geen plekjes van mok toevallig?Ook hier kan ze dikke benen van krijgen .Als ze voorderest lekker levendig is zou ik me niet al te druk maken.Lekker stappen als ze er niet uitkan en geen steunkouzen!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 00:09

ok, geen steunkouzen Lachen Thanx

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 00:11

Ze was buiten niet echt actief.. gewoon hooi eten, eigenlijk zoals ze altijd doet Tong uitsteken

Maak je niet te druk, als ze morgen met beweging er nog last van heeft kan je dat altijd nog doen..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 00:30

Inderdaad...ik maak me erg snel druk....maar ja...het is ook mijn eerste paardenbaby! Haha, dat hebben moeders met hun eerste kindje ook vaak....een traan en meteen stress!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:38

hoi,
komt meestal van het naar binnen gaan. Onze hele stal heeft er nu last van. Ze zijn gewend om de hele dag buiten te staan, maar omdat het weer zo nat is de hele week zijn ze veel minder buiten geweest: gevolg is dikke benen (vooral achter).

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:49

lijkt mij gewoon stalbenen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:50

die van mij heeft ook stalbenen. Alleen aan de achterbenen. En daar is maar 1 ding aan te doen en dat is beweging. Ik ga nu 's avonds altijd nog een keer heen om met haar te stappen aangezien ze geen stalbandages om kan. Jantien heeft me dit over stalbenen uit gelegd: Het vocht wat eeb paard anders verbruikt door beweging, wordt nu dus niet verbruikt en kan door de lympfen niet af gevoerd worden. Zodra het paard weer begint te bewegen gaatdat dus wel weer. En zakt het af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:59

Die van ons hebben momenteel ook een beetje last van stalbenen. Komt gewoon doordat ze pas net weer opgestald zijn. Gaat vanzelf weer over, geen zorgen om maken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:21

Mijn arabier heeft er ook een beetje last van op het moment. Hij was gewend om lekker de hele dag buiten te staan en 's avonds pas weer op stal maar helaas vanwege het slechte weer kom hij nu niet meer iedere dag buiten. Ik was ook helemaal in paniek want ik heb hem ook pas 6 maanden en hoe ongerust France over Cheyenne is is erg herkenbaar Haha! Dit is ook mijn eerste eigen paard Lovers

Je moet gewoon even opletten of de dikke benen verdwijnen na beweging. Bij mijn paard was er na een paar rondjes stappen niets meer aan de hand.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 00:45

Ja, het waren dus inderdaad stalbenen, want vandaag ben ik naar haar toegeweest en heb gestapt en een stukje met haar gedrraafd om te kijken of ze kreupel liep. Maar niks te zien en na de hele dag in het land te hebben gestaan waren haar benen weer zo goed als normaal.....mama is dus weer gerustgesteld Lachen