Middagje Zuidlaardermarkt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Middagje Zuidlaardermarkt + krantenartikel pag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 16:55

Rond 11 uur stapten mijn vriendin en ik in een overvolle bus vol met boeren vanuit Assen Haha! die rechtstreeks naar de Zuidlaardermarkt reed.
Daar aangekomen eerst een half uur Gaaaap in de rij voor de toiletten gestaan en toen de markt op. Ik vond het erg druk, en erg gezellig.
Veel kraampjes, maar echt veel koopjes hadden ze niet. Je betaalde er zo'n beetje de prijzen zoals je ze in de winkel ook betaalt.
Vooral de ruitersportstandjes vond ik duur!! Maar wel leuk om rond te snuffelen natuurlijk. Wonder boven wonder heb ik daar niks gekocht, hoewel die neopreen springschoenen me wel erg verleidelijk aankeken Lovers Maar dan moest ik eerst pinnen en in de ruitersportzaak hier zijn ze net zo duur, dus dat kon een andere keer ook nog wel.
Toen langs de kermis gelopen en daar vlogen de eerste kreten met "Pas d'r op!!!" je al om de oren, en kwamen verschillende jaarlingen langsgedraafd die even geshowd moesten worden voor de kopers.
Toen de rest van de paarden bekeken. Ontzettend veel Tinkers (ook een zwarte Sarah-look-a-like, heb je 'm gezien Maaike??) en veel Friezen.
Veel schrale paardjes, veel vlees zat er vaak niet op. De meesten stonden wat met de oogjes dicht te wachten tot die grote drukte nou eens weg was en ze weer naar huis konden...of naar een ander huis.
Ook veel Shetlanders, die gemoedelijk achter hun nieuwe baasjes aansjokten als hondjes Lovers
Nog een erg leuke KWPN-er gezien, mooi beestje en erg aanhalig.
En dat ene kleine zachte zwarte pony'tje met dat witte kolletje Lovers daar hebben we denk ik wel een kwartier staan knuffelen en bedenken hoe we die de bus in moesten krijgen Haha!
Onderweg moest je goed oppassen, want het was een drukte van jewelste en daar draafden dus de paarden gewoon tussendoor, dus soms stond je ineens tussen twee enorm opgefokte paarden in Scheve mond
Maar we hebben alles overleefd, altijd een aparte sfeer, al die boertjes die druk in de weer zijn met hun beesten.
Maar toch weer een leuk dagje gehad, ben nu wel gesloopt omdat ik een beetje ziekig ben, maar volgend jaar zeker weer!
Laatst bijgewerkt door Cody op 18-10-02 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:05

Wij zijn net terug uit Zuid-laren.
Er was volgens mij wat weinig paard en veel te veel gewone markt,
idd waren er weinig aanbiedingen en het eten gewoon duur.
We hebben een leuk bruin-bont nrps-veulen gezien; even onder het genot van een broodje karbonade overleggen of we hem zouden kopen, weer terug bij de handelaar, weg pony! oliebol, het was echt een plaatje, dat had goeie handel geweest, helaas.
Albert.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 17:11

Stond ie in de bocht waar de paardenmarkt begon, tegen de kermis aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:37

Hij stond idd vrij dicht bij de kermis, vlak bij de achtbaan.
Z´n vader was Ico Sun en z´n moeder was een D-pony (vader ben ik al weer vergeten).
Albert was er wel weg van en hij had mooi bij de jonge Welsh-Cob hengsten kunnen staan.
Maar toen we besloten hadden er een bod op te doen was hij al weg.

Zelf was ik nogal weg van een hengstveulen, IndurainXFarao een vos met 3 witte benen.
Hij had op de fokdag in Elburg een eerste premie gehaald en moest 800 euro kosten.
Maar ik ben wijs geweest en heb hem laten staan Schijnheilig

Verder heb ik weinig gezien, wel wormenkuren, een dubbele longeerlijn, lange dikke kousen, spekjes, zakdoeken en een poetshandschoen van schapenwol gekocht Haha! (en 2 paarden worsten Bloos Vork )

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:39

Tja, ik had er ook graag heen gewild. Vorig jaar besloot ik daar bijna nog een hondje te kopen. Daarmee bedoelde ik eigenlijk een pony'tje die nauwelijks twee maal zo groot was als mijn Westie. Lovers
Maar helaas is me het niet gelukt om er heen te gaan, aangezien ik vanochtend ook al met Maaike naar de keuring ging. Volgend jaar beter.

Marije, zin om volgend jaar eens echt VROEG naar de paardenmarkt te gaan? Dan zie je het 'goede spul' ook nog. Knipoog En... binnenkort is de paardenmarkt in Hedel er ook nog.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 17:40

Ja bij de achtbaan, zou best kunnen dat we dezelfde bedoelen, 't was een beauty in ieder geval. Maar ja, dat vonden er kennelijk helaas meer Scheve mond
Zonde dat ie al weg was!
Maar jij hebt dus wel lekker inkopen gedaan!
Mijn vriendin was zwaar geschokt toen we van de paardenmarkt kwamen en een paar kraampjes verder paardenworst zagen liggen *LOL*
Ik zei nog: "die lelijke vos ligt hier misschien volgend jaar ook wel" Bloos Lips are sealed

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:49

Cody schreef:
Ik zei nog: "die lelijke vos ligt hier misschien volgend jaar ook wel" Bloos Lips are sealed

Laten we hopen van niet.. denk namelijk niet dat deze na een jaar nog zo goed smaakt Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:02

Hebben jullie ook nog bonte tuigpaardveulens gezien?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 18:17

Nee niet gezien.
Wel een erg lief Belg-veulentje Lovers Lovers Lovers Lovers
Om op te vreten. Nu 1.35 hoog ofzo, zoooooo cute!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:40

Een stalkgenootje van mij is er ook geweest ook om een paard te kopen maar die zijn vanmorgen om 4.00 al vertrokken ben benieuwd of er wat tussen zat.
Hopelijk heb ik volgend jaar vrij ik wil er ook wel eens rond snuffelen...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:56

he hallo
nou ik ben ook geweest vandaag.
we reden om 5 uur weg vanuit amsterdam 1,5 uur later waren we er ongeveer.
ik was nog nooit in zuidlaren geweest op de markt, ik heb echt veel dingen gezien zeg, leuke paardjes, paarden die er erg slecht uit zagen, en mensen die de paarden sloegen.
ik hab bijna een falabella veulentje gekocht Haha! wat een schatje was dat zeg, hij was zwart en heel klein, en wat me opviel dat die beestjes geschoren waren en een 'tafelkleedje' op hadden Haha!.
gelukkig hadden we niet veel geld meegenomen, en we hadden geen vervoer (trailer) alhoewel dat beestje makkelijk op je schoot kan in de auto Haha! Haha! Haha!
verder heb ik een paar leuke veulens gezien, een paar knappe bonte hengstjes, met papier met een onbekende hengst en met zonder papier.
verder heb ik nog 30 min staan kijken bij een 2 jarige merrie.
na de markt zijn we nog even naar divoza geweest.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 19:11

Ja, waren veel bonten he? En dan niet alleen Tinkers.
Die tafelkleedje-falabella's hebben wij ook gezien, erg schattig.
Ik zei: ze hebben een vloerkleedje op, maar mijn vriendin vond het ook tafelkleedjes *LOL*

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:15

hahaha, en er zat zo'n stro touwtje aan het end hihihi, we hadden er bijna 1 gekocht, ik neem hem zo mee in de auto hoor, hij was zo klein dat ie zelfs op schoot past

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:43

Ja, er waren inderdaad veel bonten.
En ja, ik heb de Sarah lookalike ook gezien!
Wij waren er rond 10 uur. Wat was het druk zeg!
Er zaten best leuke paardjes bij, maar ook zielige gevallen. Graatmagere pony's met extreem doorgezakte ruggen, die soms werden verborgen met een groot westernzadel. Ook was er een Shet met 1 oog. Nou is dat niet zo erg, maar het gat waar het oog had gezeten was helemaal ontstoken en er kwam pus uit.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:54

ik ben ook geweest
mijn vader had een shetje voor 10 euro kunnen kopen maar hij wil
niet zo'n kleine opdonder op dit moment
veel leuke paardjes gezien
ook heel zielige!!]
als het aan mij lag had ik ook zo'n tafelkeed pony'tje mee genomen
maar paps he'

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:03

ik heb stef net een pb'tje gestuurd, mischien weet die nog een mini-paardje Haha!
mijn moeder en vriend vinden ze ook erg leuk, en de stal heb ik ook al zo goed als geregeld Haha!
ik wil dus gaan fokken met die beestjes Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:05

Als tinkereigenaresse ging ik speciaal voor de tinkers natuurlijk Lachen Ik woon in Zuidlaren dus ben op de fiets gegaan en was er vanochtend rond 10-en. Heel druk al! Veel paarden, vooral Friezen zoals ieder jaar. Het voorbrengen op de weg vind ik vreselijk, je wordt bijna omver gekegeld en de paarden gaan snel onderuit door de gladde stenen. Zielige tinker gezien, oud, heel mager en dikke voorknie. Maar ook heel mooie paarden. Iedereen kan er natuurlijk zijn paard aanbieden. Verkopers komen overal vandaan. Ben wel voorstander van een beetje voorkeuring door een da en goede voorbrengplaatsen met zandbodem. Ik heb trouwens de tafelkleedje-ponies ook gezien. Ze vielen dus blijkbaar wel op bij iedereen Lachen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:21

Wat ik ook een erg aparte gebeurtenis vond;
Een vrouw koopt een opgezadelde Criollo, stapt er op en rijd ermee weg.
(Wij liepen erachter). Vraagt ze aan haar man; wil je even kijken of het een hengst of een merrie is?

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:24

hahahaha wat een actie van die vrouw zeg Haha!
ik moest wel lachen, (onder het motto het beste vermaak is leedvermaak) er ging een vrouwtje met een paard door de straat rennen om hem te showen, gaat ze midden in die straat languit in de stront !!!
ja sorry hoor maar dit vond ik wel erg lache Haha!
ik vond het wel vreselijk om te zien hoe sommige handelaren die paarden slaan.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:34

Ben al blij dat ik niet geweest ben, had er vast tien gekocht! Ben ooit 's naar de paardenmarkt in Anderlecht geweest, pure mishandeling is het daar!!!! Heb dan maar wijs besloten niet meer naar zo'n dingen te gaan zien, al vind ik wel dat die sukkeltjes ook een kans verdienen, maar je moet er gaan met een duidelijk doel, en niet met een klein fragiel hartje ... dus niet voor mij! Zo'n hond-pony lijkt me ook wel wat ... Zo eentje zou ik ook nog willen, gewoon pony uitlaten i.d.p. de hond, en lekker aan je voeten laten slapen ... HIHIHIHI ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 22:12

maaike van de vis schreef:
Wat ik ook een erg aparte gebeurtenis vond;
Een vrouw koopt een opgezadelde Criollo, stapt er op en rijd ermee weg.
(Wij liepen erachter). Vraagt ze aan haar man; wil je even kijken of het een hengst of een merrie is?

Was dat die cremello met beetje rechtopstaande manen? Met dat westernzadel waar dat vrouwtje met vette paardenstaartje op zat met een shaggie in haar mond?
Tjeee wat een vertoning was dat Haha!
Ging midden tussen het publiek door rijden Scheve mond

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:32

Ik was er om 7 uur vanochtend. Veel paarden gezien, eentje die ik wel wilde hebben. Een appaloosa, E-maat. grijs met wit shabrak op de kont met daarin grote echt zwarte stippen. ook op de schouder had ze nog zwarte stippen. Nog niet zo oud, denk een jaartje of 2,5.
Ik gekeken of ik de eigenaar kon vinden, maar niets. loppt er op een gegeven moment een jongen op de merrie af, maakt haar los en overhadigt haar aan een vrouw met de woorden:'moet er nog een strikkie om?' Was ze me dus voor.... Boos!
Deze merrie stond naast een aantal tinkers die een engelstalige eigenaar hadden.

Ook ik heb de tafelkleed veulens gezien, en een aantal bonte tuigpaardveulens, veel friezen, haffies e.d.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 00:10

Cody"]
[quote="maaike van de vis schreef:
Wat ik ook een erg aparte gebeurtenis vond;
Een vrouw koopt een opgezadelde Criollo, stapt er op en rijd ermee weg.
(Wij liepen erachter). Vraagt ze aan haar man; wil je even kijken of het een hengst of een merrie is?

Was dat die cremello met beetje rechtopstaande manen? Met dat westernzadel waar dat vrouwtje met vette paardenstaartje op zat met een shaggie in haar mond?
Tjeee wat een vertoning was dat Haha!
Ging midden tussen het publiek door rijden Scheve mond
[/quote]

Ja die was het! Erg vreemd

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 07:56

Ook verschillende mooie paarden gezien, ik was er al vroeg. Maar hoezo geen aanbiedingen?
Ik heb een chetak hoofdstel (stang en trens uitvoering) gekocht voor 5 euro (ze hadden hoofdstellen te koop voor 5 euro en 10 euro). Op marktplaats biedt ene r.normington die hoofdstellen al weer aan met vette winst (uiteraard trapt niemand er meer in).
Als je maar vroeg was, want die dingen waren om 10 uur natuurlijk al uitverkocht.
Toen ik kwam kon je tenminste nog redelijk doorlopen. Ik hou niet van slenteren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:43

Ik ben er dit jaar niet geweest, wel een paar jaar geleden. Liep ik daar om zes of zeven uur 's morgens en koud!!!!

Inderdaad soms levensgevaarlijke taferelen van meppende paarden.... maar het is wel een aparte belevenis hoor.

Al die shetlanders....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DenieesB, Jet_33, Maanon_, Pellelilly en 38 bezoekers