Vriendin in tranen ik voel me zo machteloos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Vriendin in tranen ik voel me zo machteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 23:04

Kreeg vandaag een belletje van een vriendin. Ze heeft een eigen paard en verzorgt daarbij nog een 24 jarige merrie die een lichte vorm van hoefkatrol heeft. De eigenaren keken de laatste maanden niet meer naar het paard om en zijn inmiddels verhuisd. Het paard bleef staan totdat ze vandaag een telefoontje kreeg.
De eigenaren willen geen cent meer aan het paard uitgeven dus moet hij morgen maar inslapen. Mijn vriendin is de hele dag gaan bellen en uitzoeken of de merrie niet nog ergens terecht kan maar in 1 dag red je dat bijna niet. Ik heb aangeboden dat ze tijdelijk bij mij kan, ik hoopte dat dit haar zou redden.
Helaas vanavond belde de eigenaar dat ze niet willen dat de merrie van mij vandaan nog weer naar een ander adres gaat.
Ik voel me zo machteloos, ik kan toch moeilijk nog een paard te eten geven en verzorgen. Ze willen dus dat het paard gratis ergens kan staan, tot aan zijn dood.
Mijn vriendin is helemaal van slag, dat arme kind, kon ik haar maar helpen.


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:18

Jemig wat een kl*tesituatie zeg!
Kan de merrie niet bij jou blijven dan? En wat idioot van die iegenaren om van de een op andere dag te beslissen dattieweg moet en dattie dan maar ingeslapen moet worden!!
Echt belachelijk!
Als ik de ruimte had dan had ik haar meteen opgehaald. Succes jullie met zoeken naar een plekje voor deze merrie!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 05:39

OP zich een beetje banketstaaf van die eigenaren hoe ze dit doen tegenover je vriendin dan maar aan de andere kant, een paard van 24 jaar met hoefkatrol..... dan kan ik me wel voorstellen dat je die in laat slapen. Je kunt nu eenmaal niet alle dieren 'redden' die er te redden zijn. En ik denk dat je ook zo reeel moet zijn om te beseffen dat het onderhouden van een paard best veel geld kost dus je zou wel gek zijn om dat paard gratis bij jou te laten staan. Kortom erg vervelend voor je vriendin maar ik denk dat je haar in deze situatie alleen kunt ondersteunen met een luisterend oor en een schouder om op te huilen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 08:27

Het paard heeft al 10 jaar hoefkatrol en loopt niet kreupel. Ik kan me dus niet voorstellen dat je dan maar voor een spuitje kiest. Je hebt gelijk je kunt niet alles redden, daarom kan de merrie ook niet gratis bij mij staan. als ik dat de afgelopen jaren had gedaan had ik al heel wat zielige paarden hier op stal gehad.
Maar machteloos voel ik me wel, als ik die meid aan de telefoon krijg die al 2 nachten niet slaapt van het verdriet omdat in haar ogen een gezond dier vandaag een spuitje krijgt.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:04

Phew gelukkig. Het is een aantal mensen gelukt om de eigenaren om te praten. Ze hebben nu tot Februari de tijd om een nieuw baasje voor haar te vinden.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:25

Wat goed dat er een oplossing is!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toen ik dit zo las zat ik d'r ook wel mee. Word d'r in eens helemaal vrolijk van.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:29

Veel succes met het vinden van een goed tehuis!!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:44

Zal moeilijk worden maar hier in de polder hebben de mensen gelukkig nog land en soms hopelijk ook plek.

lesleyvolkert
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:12

ik ben erg blij dat er al wat mensen gereageert hebben ik ben op gelucht dat we haar leven konden redden maar ben wel over gelopen van de emoties!

volkert is mijn maatje me mooie patser!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Re: Vriendin in tranen ik voel me zo machteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:12

Max schreef:
Kreeg vandaag een belletje van een vriendin. Ze heeft een eigen paard en verzorgt daarbij nog een 24 jarige merrie die een lichte vorm van hoefkatrol heeft. De eigenaren keken de laatste maanden niet meer naar het paard om en zijn inmiddels verhuisd. Het paard bleef staan totdat ze vandaag een telefoontje kreeg.
De eigenaren willen geen cent meer aan het paard uitgeven dus moet hij morgen maar inslapen. Mijn vriendin is de hele dag gaan bellen en uitzoeken of de merrie niet nog ergens terecht kan maar in 1 dag red je dat bijna niet. Ik heb aangeboden dat ze tijdelijk bij mij kan, ik hoopte dat dit haar zou redden.
Helaas vanavond belde de eigenaar dat ze niet willen dat de merrie van mij vandaan nog weer naar een ander adres gaat.
Ik voel me zo machteloos, ik kan toch moeilijk nog een paard te eten geven en verzorgen. Ze willen dus dat het paard gratis ergens kan staan, tot aan zijn dood.
Mijn vriendin is helemaal van slag, dat arme kind, kon ik haar maar helpen.


in limburg is een rusthuis op hermen. ze hebben graag dat je betaald, maar het is niet verplicht.

http://www.opherme.nl/

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:18

Hetzelfd in Soest www.paardenkamp.nl. Hun wachtlijst wordt nu niet aangevuld, maar ze hebben wel eerder een uitzondering gemaakt voor speciale gevallen... Succes!

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:21

tip:

159 - aangeboden: Geheel verzorgde stalling met weidegang - Kievik 06-10212105 geplaatst op:15-10-2002

Aangeboden: Geheel verzorgde stalling met weidegang voor (liefst) een oudere ruin of een paard dat niet meer geschikt is voor de sport en die een rustige oude dag verdiend heeft. Bij ons wordt hij geheel verzorgt, overdag weidegang en s'nachts een warme stal incl. voer etc.

lesleyvolkert
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 09:56

opala waar kan ik meer over die advertentie vinden??waar had je deze gevonden?? lesleylovesottie@hotmail.com zou je het me willen mailen A.U.B groetjes lesley

volkert is mijn maatje me mooie patser!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Maaike_Ma, onpaard en 101 bezoekers