Paardenmarkt in Hedel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Paardenmarkt in Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 19:55

Kan iemand mij vertellen wanneer deze wordt gehouden? En verder... gaan er nog meer bokkers heen? En nog verder... Haha! is er buiten de markt om ook nog wat te doen? Heb wel gehoord dat er van tevoren de nacht van Hedel is????



fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:57

Volgens mij op de eerste maandag in november.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 20:00

Zoiets staat me wel bij, tenzij het allerheiligen is????

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:03

Klopt, ik ga heel misschien ook, maar weet het nog niet zeker. Ik ben een keer geweest, maar het is op zich minder leuk als Zuidlaren, minder kraampjes en zo

Goedgekeurd onderschrift :)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:14

Het is de eerste maandag van november, de 4e om precies te zijn. Vorig jaar stonden er wat kramen met paardenrommeltjes, maar verder was er niks speciaals te doen.
Wel errug veel paardjes.
Ik ga dit jaar weer!

* To Belg, or not to Belg *

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:38

Een vriendin van mij wil er naartoe en dan ga ik ook gezellig mee. Kan iemand me vertellen welke Hedel het is, want er zijn er 2, en hoe laat de markt daar begint.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:52

het is de hedel bij den bosch. ik ga er dit jaar ook weer heen, vindt het altijd wel gezellig. inderdaad erg veel kraampjes zijn er niet (de hamburgerkramen niet meegrekend dan, die zijn er in overvloed!) ik vind het er altijd erg leuk om rond te kijken.

alweer een jaar samen Lachen

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:40

Honeybee schreef:
Zoiets staat me wel bij, tenzij het allerheiligen is????


Klopt ja, dan schuift het een week op.

Ben benieuwd hoeveel paarden er dit jaar weer over blijven... Scheve mond

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:33

Het is op de eerste maandag van november.

Misschien of topic maar moet het ff kwijt.
Verleden jaar ben ik er voor de eerste keer met een vriendin naar toe geweest. Zij was al vaker geweest. Het was een bijzondere ervaring, kan ik je zeggen. Ik kwam namelijk met nog een paard thuis. Voor haar een geluk, voor mij minder.

Het kwam omdat mijn vriendin een paardje zag staan voor de kermisatracties met bloed aan d'r rechterachterbeen. Het paardje werd door de buurtjes behoorlijk heen en weer geduwd. Iedereen liep door maar ik moest en zou gaan kijken wat ze had.
Nou het paard een vosmerrie, stond met een wond op haar rechteracterbeen, die was dichtgespoten met blauwspray.
(binnenkant rechtsachter van haar dij naar beneden lopend over de binnenkant van haar knie, de wond was tot op het bot). Ik was ziedend. Hoe kan je een dier dat er zo gehavend uitziet zo laten staan.
Ik begon te roepen "wie is de eigenaar van dit paard" maar er reageerde absoluut niemand. Ja, lachende handelaren. Mijn vriendin wilde doorlopen. Nou, niet dus. Ik ben na 5 min. naar de marktomroep gegaan en daar is omgeroepen of de eigenaar zich wilde melden. Had die ... zich gemeld had ik haar gekocht. Plus de veearts en politie werden gebeld. Deze kwamen binnen een goede 10 min. de veearts was echt pissig op mij, hij dacht dat ik de eigenaresse was en dat ik dit met het paard gedaan had. Het paardje werd ter plaatse in beslag genomen door de politie en meegenomen naar mensen die in dezelfde straat woonden en die dezelfde veearts hadden.
Ze werd gelijk verdoofd, gewassen, gehecht en ingepakt. Mijn vriendin heeft maar alles aan de politie verteld omdat ik bij het paardje bleef. Ze bleek na onderzoek nog maar 2 of 2,5 jaar en was een grote E of klein paard. Die mensen die ons daar hebben opgevangen hebben haar voor de nacht gestald op hun bedrijfsterrein in Hedel en wij hadden afgesproken dat wij haar de volgende avond zouden komen ophalen. Dat hebben wij natuurlijk gedaan. Wij hebben haar de volgende avond opgehaald en naar de kliniek in Hazerswoude gebracht (Meursing is de veearts van mij vriendin). Ze heeft daar zo'n maand gestaan. Die familie die haar en ons hebben opgevangen waren zo onder de indruk van haar dat ze d'r graag wilden hebben. Zij hebben uiteindelijk alle kosten betaald en haar weer opgehaald, ze staat nu weer in Hedel en mag blijven. Die handelaar is via de politie te weten gekomen dat ik degene was die het paard in beslag heeft laten nemen en heeft ook mijn tel.nr. gekregen om mij zelf te contacteren. Die rat heeft meerdere malen geprobeert om mij ervan te overtuigen om het paard aan hem over te dragen want anders zou hij mijn paarden komen halen ter compensatie. Hij heeft meer dan anderhalve maand non stop gebeld maar het was enkel hete lucht. Het paard blijft echter eigendom van die handelaar tot 5 november dit jaar, maar als hij haar terug wil moet hij eerst alle onkosten betalen. En aangezien hij dit niet heeft gedaan denken wij ook niet dat hij haar nog zal opeisen.

Dit jaar ga ik er weer heen. Of dat wel zo verstandig is moet blijken.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:37

Ik ga 4 november ook naar HEdel, net als elk jaar. MOgelijk kom thuis met een haflingerveulentje.

De hond is de betere mens

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:43

Serval, ik vind het heel lief wat je hebt gedaan! Zo moeten mensen vaker reageren. Ik ga niet naar dit soort markten want ik kan er dus niet tegen dat er zo met beesten omgesprongen wordt. Ik ben een keer naar Zuidlaren geweest en ben de schrik nog niet te boven...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:44

Serval, ik vind het heel lief wat je hebt gedaan! Zo moeten mensen vaker reageren. Ik ga niet naar dit soort markten want ik kan er dus niet tegen dat er zo met beesten omgesprongen wordt. Ik ben een keer naar Zuidlaren geweest en ben de schrik nog niet te boven...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:46

Serval, ik vind het heel lief wat je hebt gedaan! Zo moeten mensen vaker reageren. Ik ga niet naar dit soort markten want ik kan er dus niet tegen dat er zo met beesten omgesprongen wordt. Ik ben een keer naar Zuidlaren geweest en ben de schrik nog niet te boven...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:12

Het gaat echt niet altijd zo, hoor. Natuurlijk staan er ieder jaar weer zielige gevallen tussen. Maar het is echt de laatste jaren behoorlijk vooruit gegaan.
Ik vond dat de paarden er vorig jaar heel aardig bij stonden qua gezondheid. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar het is naar mijn ervaringen zeker geen regel (meer).

* To Belg, or not to Belg *

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:34

Naisven schreef:
Serval, ik vind het heel lief wat je hebt gedaan! Zo moeten mensen vaker reageren. Ik ga niet naar dit soort markten want ik kan er dus niet tegen dat er zo met beesten omgesprongen wordt. Ik ben een keer naar Zuidlaren geweest en ben de schrik nog niet te boven...


Dank je Naisven. Ik zou het echt elke keer weer doen. Je krijgt er echt "zielige" dieren te zien maar ook weer hele mooie en gezonde. Het is alleen dat die "zielige" dieren je het meest bij blijven. Ik ga gewoon weer (nou ja gewoon), misschien was het van verleden jaar eenmalig. Ik hoop het wel omdat een dier zoiets echt niet verdiend. Er zijn zoveel paarden/ponies/ ezels/enz. die te koop staan sommige hebben het goed en anderen slecht tot bar slecht. Dan ben ik echt blij voor mijn meiden dat zij het goed hebben. Ik kan mij voorstellen dat er veel meer mensen zijn die net als ik de eerste keer gaan en er echt een "herrinering" aan over houden.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 13:50

Ik wil er eigenlijk wel heel vroeg zijn, al moet ik dan wel rond een uurtje of twee 's nachts van huis vertrekken. Verdrietig Zit dus nog wel zwaar te twijfelen of ik zal gaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:00

Ik wil ook graag al vroeg daar zijn. Maar helaas is dat voor mij niet haalbaar, omdat ik met het openbaar vervoer moet gaan (vanaf Eindhoven).

* To Belg, or not to Belg *

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:39

he hallo
ik denk ook wel dat ik ga, weet het nog niet zeker want mijn vriend heeft nachtdienst dus dan kunnen we er niet al te vroeg zijn en is hij moe.
ik wil wel want ben op zoek naar een minipaardje.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

patasja

Berichten: 475
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 01:18

he hallo ik ga ook naar de paarden markt in hedel

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:31

Nou ik wil ook naar Hedel, dus als er mensen mee willen rijden dan hoor ik het wel

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:44

maar moeten jullie niet naar school? Verward ik wil namelijk ook wel

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:10

ik ga maandag ook naar hedel...... alleen om te kijken en niks te kopen Hyper!

ik hoef inderdaad niet naar school... heb een dagje vrij

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:34

ik moet verdorie gewoon naar school Boos!

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:42

Ik ga ook samen met Biebel Lachen. Kijken of er iets naar mijn zin te koop is. Hoe werkt dat daar enzo eigenlijk??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:11

Ik ga ook en nog vroeg ook! Mijn lieve vriendje wil me brengen.... Hij gaat alleen niet mee kijken, want paarden vindt hij niks aan. Hij gaat zich intussen in Den Bosch een beetje vermaken.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Destinietje, KDonna, monsera, paardjes123, YandexBot en 93 bezoekers