wat vonden jullie van de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

wat vonden jullie van de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 17:14

Ik vond dat er veel "rommel "tussen stond, de kleine shetties waren erg lief....

En ik haat die handelaren!!!

[Edit] CapsLock uit titel verwijderd [/edit]

IM BACK!!!!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:18

[VvdD] Middagje Zuidlaardermarkt

Voor de betere paarden moet je vaak ook echt vroeg gaan, die zijn direct als eerste weer weg.
Ik was er vanaf een uur of 12 en tja...ik zou er zelf mijn paard niet kopen nee. Maar heb geen hekel aan die handelaren, dat is hun werk.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 17:19

vroeg gaan? ik was er voor 6 uur vanmorgen en het was pikke donker......
hoe kan je dan in godsnaam een goed paard zien?

IM BACK!!!!

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 17:20

hun werk? paard over de kop laten slaan? ponys met stokken slaan die niks doen? dat noem ik geen werk!!!
Laatst bijgewerkt door annemieke21 op 16-10-02 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IM BACK!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:27

Oh zo vroeg was je er al? Gaaaap Toen lag ik nog lekker in m'n bedje Knipoog
Paard over de kop laten slaan heb ik niet gezien, uiteraard wel de tikken met de stok tegen de kont van het paard, maarja, dat is de markt, zo gaat het altijd. Ook niet mijn manier hoor! Maar dat weet je gewoon zodra je erheen gaat. Het is ook een ander soort paard wat je daar ziet dan dat je bij pensionstallen ed ziet. Dit zijn de echte handelspaarden, hoewel er ook een paar erg mooie Friezen stonden, met nieuw dek, nieuw zadel en hoofdstel, maar die moesten dan ook heel wat opbrengen.


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:47

Oww jah de Zuidlaardermarkt was vandaag....Helemaal vergeten Verward nou jah dan volgend jaar maar weer proberen om erheen te kunnen gaan

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:08

annemieke21 schreef:
ponys met sokken slaan die niks doen? dat noem ik geen werk!!!


Gelukkig komt een sok niet zo hard aan Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:08

Ik ben niet geweest hoor ga anders altijd wel.
Maar over dat slaan met stokken!Zo ging dat vroeger en 90% die dat dote zijn toch oudere mannen met stoffersjassen aan

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:59

Ilindra"]
[quote="annemieke21 schreef:
ponys met sokken slaan die niks doen? dat noem ik geen werk!!!


Gelukkig komt een sok niet zo hard aan Haha!
[/quote]

Hahahha dat wou ik ook gaan zeggen *LOL*
Leuke woordspeling Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:59

Ilindra"]
[quote="annemieke21 schreef:
ponys met sokken slaan die niks doen? dat noem ik geen werk!!!


Gelukkig komt een sok niet zo hard aan Haha!
[/quote]



hahahaha, die is goed!! *LOL* *LOL* Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:04

ik liep er al om 7 uur rond en als ik echt voor een paardje ging kijken had ik m'n zaklamp wel mee genomen Haha! . wel een leuke dag gehad en af en toe ook wel gelachen om de handelaren. Vooral als je een paarden kenner mee hebt op leeftijd schatten van paarden. Ja deze mooie zwarte shet is 6 jaar mooi niet dus zeker 9 jaar was het beesje. Maar ik zal er niet nog een keer heen gaan. Zeker niet omdat je niet weet wat voor geschiedenis die paarden hebben en papier vind ik zelf ook wel belangrijk.

Wodan en ik onderweg in de M2

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:37

Ik was er ook al vanaf 6 uur ongeveer Gaaaap
Maar ik kon dus ook niet echt veel zien in het donker. Maar gelukkig werd het snel licht.
Ik vond dat er wel veel paardjes waren maar heb niet echt veel 'echte' leuke paardjes gezien.

Heb wel een bont (zwart met wit) paardje gezien waar ik helemaal van verkocht was Lovers Zij was 4 jaar en nog groen. We hebben hem uiteindelijk niet gekocht, waar ik later wel spijt van heb, hij was zo lief Lovers

Dus toen heb ik nog maar even een halster met touw in babyblauw gekocht om mezelf te troosten.
Gr. Emma

Siƫsti van de Rythpluim

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:25

Ik heb wel een paar goede en mooie veulens gezien, MET papier. Dat handelen, dat hoort erbij. Die mannen met stokken doen dat hun hele leven lagn al. Je moet er mee opgegroeid zijn wil je dit kunnen begrijpen. Ik ben er niet mee opgegroeid, maar heb het ook al op andere veemarkten gezien. HEt is niet mijn manier, maar goed, als buitenstaander kijk ej er gewoon anders tegenaan.
Ik was er ook al vroeg en blijf het gewoon leuk vinden om toch leuke paarden te bekijken. Maar dus niet om werkelijk te kopen , watn daar heb ik gene geld voor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:56

germie schreef:
Ik heb wel een paar goede en mooie veulens gezien, MET papier. Dat handelen, dat hoort erbij. Die mannen met stokken doen dat hun hele leven lagn al. Je moet er mee opgegroeid zijn wil je dit kunnen begrijpen. Ik ben er niet mee opgegroeid, maar heb het ook al op andere veemarkten gezien. HEt is niet mijn manier, maar goed, als buitenstaander kijk ej er gewoon anders tegenaan.
.

Hoe zouden die paarden er tegenaan kijken? ik denk toch dat er een beetje te weinig aan gedacht wordt. Vind het altijd net goed als die beesten er op uithalen.

De hond is de betere mens

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 17:06

Ik ben heel blij dat ik geen paard ben die daar moet staan.
De waterbakken voor de paarden waren gevult met patatbakjes......gelukkig kregen ze wel hooi.
Zeer veel friese veulens op een rij, de beenstanden waren bij de meeste paarden erg slecht en de hoeven van de paarden zagen er niet uit.
Er zat wel wat beters tussen maar daar moet je wel echt naar zoeken.
En ze belazeren je waar je bij staat, dat weet je van te voren....paarden net fake papieren enzo.
De prijzen die ze voor de paarden vroegen waren 3 a 4 keer te veel....belachelijk.

Vond de veulentjes van die ukkies zo aandoenlijk, wilde er wel eentje meenemen in mn binnenjas!!

Wat ik het ergste vond was....er liep een man met een pony, zag er niet uit, kom niet meer op zn bene staat en liep op zn knieen....en een andere man duwde de kont...pony viel achterover over de kop tegen een container aan en die mannen maar trekken! Echt schandalig!

En dat prikken met de stokken vind ik ook niet normaal hoor..ja als een paard raar doet ofzo? Maar niet bij een paardje die geen stap verkeerd doet, want dat was voorla het geval!

Was een hele belevenis weer, volgend jaar neem ik zo`n ukkie mee! hihi

IM BACK!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:14

Desiree schreef:
Hoe zouden die paarden er tegenaan kijken? ik denk toch dat er een beetje te weinig aan gedacht wordt. Vind het altijd net goed als die beesten er op uithalen.


Uithalen is nou net geen goed idee volgens mij. Dan volgt er over het algemeen alleen maar meer slaag...

* To Belg, or not to Belg *

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:48

vraagje hebben jullie ook nog een zwartbonte klophengstje (shetland) gezien????? Zou namelijk ook heengaan en is echt een superlieve hengst..... Komt bij onze hengstenhouder weg....... Of een vosbonte dekhengst (met een witte doorlopende bles)??? Grote maat, ongeveer 1.02 ofzo??? Ik kon niet heen, moest werken....... Ach ja volgende keer beter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, marit1999, Mark0919, Noukie123, Perros en 40 bezoekers