hulsebos zadel met voorgekantelde boom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-01 16:32

Wie heeft er ervaring met een Hulsebos zadel met voorgekantelde boom? Een vriendin van me heeft dit sinds deze week en ze zegt dat ze vanzelf enigszins naar voren gedrukt wordt met haar heupen waardoor ze dus lekker vast zit. Heeft iemand toevallig ook dit zadel, of misschien een ander van Hulsebos wat aan te raden is?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 10:24

Lachen Ik heb net een zadel van Hulsebos op maat laten maken, hij komt echt kijken naar zowel je paard als de zit en wrongen, zweetbladen e.d. het beste bij de ruiter en diens wensen past.
Mijn zadel komt eind mei, dan kan ik er mee gaan rijden!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 14:23

hoi
ik hoor hier vaak over zadels van hulsebos maar zelf had ik er nog nooit van gehoord.Nu is mijn vraag of je die zadels gewoon in de ruitersport zaak kan kopen of dat die alleen speciaal gemaakt worden?
en waar ligt zo ongeveer de prijs van zon zadel op?
ik heb hier een keer een foto van een hulsebos zadel gezien en het lijkt me een heel fijn zadel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 20:30

Hulsebos is een zadelmakerij zit bij Apeldoorn in de buurt (Emst), ze maken niet alleen zadels maar ook hoofdstellen en heeeeeeerlijke (maar 250 gulden ook) singels die de druk beter verdelen dmv een breder vlak onder de buik (vertelde een vriendin).
Ik geloof dat ze ongeveer vanaf 2500 zijn,
de mijne is al na 6 wk klaar, de normale tijd is tussen de 8 en 10 weken...
Daar had ik dus ook op gerekend dus balen maar ik heb de centjes nou eenmaal niet eerder Lachen
Je kunt kiezen uit verschillende soorten leer, de stevigste kwaliteit is 75 gulden extra en ik heb speciale kussens voor mijn paard zijn rug waardoor er ook nog eens 250 gulden bij kwam.

Dit is het telefoonnummer: 0578-661144

Ze komen in principe gratis langs omdat een zadel op maat gemaakt natuurlijk altijd past en ze daarom altijd zaken doen, toen ik liet passen was die vriendin zo onder de indruk van het verschil (zij mocht ook passen) dat ze er ook 1 is gaan kopen *LOL*
Ze nemen eventueel je oude zadel in.

Greetz. Party!!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 21:53

Hoi Orri,
Wanneer heb jij dat zadel laten aanmeten? Ik nl. op 5 maart. Ik had begrepen van anderen dat het 10 weken duurde, maar nu ik jou over 6 weken hoor? Dan zou de mijne snel klaar moeten zijn *LOL* . Mijn andere zadels liggen niet zo goed nl. dus ik wacht met smart. Het zou wel fijn zijn als ze eerder kunnen komen, maar ik heb hem eigenlijk helemaal geen wachttijd horen noemen. Verdrietig Ik ben benieuwd wanneer jij het had laten aanmeten,
groetjes van Jet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 01:47

Cool 8 maart !! Hij is al klaar en ze konden vroegst 1 mei brengen, maar helaas, vakantiegeld komt pas einde mei.... Cool

_________________
<table border=0><tr><td>Afbeelding<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-04-17 01:47 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 07:12

Ik heb ook een Hulsebos, de wb3 dressuur met het stevigste leer. Was 2495,=. Ik ben er mega tevreden over. De rest kan ik Suus IRL laten zien en vertellen aangezien we op dezelfde manege staan.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:55

hallo...
ik wil zo'n hulsebos zadel zien....
is er een site dat iemand weet of heeft iemand een foto...
effe erop scannen aub!!!!!!An

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angelique op 2001-06-12 18:56 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:21

Dit is de mijne:

[img]../upload/34/zadel.jpg[/img]
_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Een beetje Consideratie, een beetje om Anderen Denken, dat maakt een groot verschil. Dat zeggen ze tenminste"</i> -Eeyore </font>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-06-13 09:31 ]</font>

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 09:16


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:16

Ik heb er naar gevraagd of ze een website hebben en volgens mij zijn ze er nog mee bezig ofzo... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:52

ik had ook ergens een foto van mijnes gezet.
Ik vind het een super zadel. Ik heb de endurance versie, lekker zacht, echt een feauteuil.
Afbeelding
Echt een jammie zadel, vooral op lange afstanden ed. Hij ligt bij mij op mijn (vaders) arabiertje, een vrij smal beest. Omdat de zit en de wrongen vrij breed/stevig zijn, heb je veel meer grip. Bovendien zit ik wat hoger door de dikke kussens (is dat zichtbaar?) en dus heb ik wel degelijk paard tussen mijn benen. Voltrack is overigens 1.64m ongeveer, dus niet bepaald klein ofzo voor een araab. De zit is stevig en diep, alleen is het wel zo dat je dus wel eens voorop knalt als hij een noodstop maakt, maar goed, dat gebeurt met mijn vzh Kieffer op Joop (die minder springerig is) vaker..