wat vinden jullie van kant en klaar maaltijden???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

wat vinden jullie van kant en klaar maaltijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:48

Nou op mijn werk (ik werk bij meervoudiggehandicapten op een woonvorm) eten ze altijd diepvriesmaaltijden van een bedrijf uit duitsland, vaak is het echt niet te eten. brrrrr!!!! Lips are sealed alles is er zoooo zout! de aardappel puree is er net snot. echt niet leker behalve de bami en nasi dan. in de supermarkten liggen ook steeds vaker kant en klaarmaaltijden, heb er wel eens een geprobeerd en die waren wel eetbaar, at vindenjullie ervan en wat vinden jullie lekker???

alweer een jaar samen Lachen


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:54

Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat maaltijden maakte voor het gevangeniswezen en voor TafeltjeDekje. Dat laatste is een kant-en-klare-maaltijdenservice voor ouderen. Maaltijden die teveel gemaakt werden konden wij voor een gulden per maaltijd kopen, en over het algemeen was dat prima te eten. Vooral de stamppotten waren echt goed. Sommige dingen waren wel een beetje flauw of gaar, de oudere mens moest het tenslotte goed kunnen eten, maar als je bedenkt dat alles in een grootkeuken werd bereid dan was het prima eten. En vers ook, alles wat je binnen moest krijgen zat er in.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:57

De maaltijden van Albert Heijn huismerk in de koelvakken zijn erg lekker. De diepvriesmaaltijden van Iglo uit zo'n zak zijn ook goed. De goedkopere maaltijden van Struyk en Iglo uit de vriezer zijn niet te eten.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:52

Volgens mij oma is tafeltje deje echt niet te freten, verder kook mijn moeder gewoon Lachen

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:12

Ik vind zulke maaltijden erg handig,maar wij eten het nooit.Me moeder kookt gewoon lekker iedere dag Haha!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:17

Eleonoor schreef:
De maaltijden van Albert Heijn huismerk in de koelvakken zijn erg lekker.

Die heb ik gemaakt toen ik nog een zaterdagbaantje had.
Die zijn het lekkerst van allemaal, maar de variant met boontjes zou ik me niet aan wagen als ik jou was.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:18

Handig die kokende moeders. Maar als je al 14 jaar zelfstandig woont kookt je moeder echt niet meer voor je (bovendien woont ze 200 km van mij vandaan).

Wat mankeerd er aan de boontjes?????

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:24

Die stoommaaltijden van de Appie zijn vooral erg lekker, met ook echt verse groenten. Vork

Ik wil ook nog wel eens lasagne verde (of hoe heet het, iig met spinazie) uit het koelvak meenemen, en van die kant-en-klare pannenkoeken die je zo even opwarmt in de magnetron. Best lekker.

Maar IMO is er qua voedingswaarde maar weinig verschil tussen vers en kant-en-klaar hoor. Er zijn alleen wel vaak kunstmatige stoffen aan toegevoegd, daar moet je rekening mee houden. Maar ze zijn bijvoorbeeld niet per definitie vetter o.i.d. dan de zelfgemaakte gehaktbal met jus, om maar iets te noemen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:25

Als je ze soms ziet in het krat dan hoef je ze niet meer Misselijk . Dat zie je in het bakje niet terug. Het leek me een hele lekkere maaltijd, maar ik waag me er toch maar niet aan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:28

Ach ja, wat niet weet, wat niet deert, toch? Weet jij veel of de bakker z'n handen heeft gewassen toen hij van het toilet kwam voordat hij jouw brood in de snijmachine legde? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:57

Ik eet ze weleens, meestal lasagna of stamppot. Die vind ik wel lekker.
Heb verleden week nog stamppot zuurkool met worst gegeten bij de appie vandaan. Was best binnen te houden hoor! Sterker nog, ik vod het zelfs lekker!
Maar die maaltijden met als puree met groente en een hamburger ofzo, die heb ik weleens geprobeerd, maar vond ik echt smaakloos.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:59

Karin schreef:
Ach ja, wat niet weet, wat niet deert, toch? Weet jij veel of de bakker z'n handen heeft gewassen toen hij van het toilet kwam voordat hij jouw brood in de snijmachine legde? Knipoog


Ja, maar boontjes waar haar op groeit? Getver.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:53

Eveline_B, dat wilde we nu juist niet weten Haha!

Ik ga overigens altijd voor Lonny's (Verkrijgbaar bij de appie). Indonesisch in een gevlochten mandje. (Daarin overigens gewoon plastic bakjes..) Erg smakelijk, even in het microwijf of au bain marie warm maken. Maar, erg vaak komt het niet voor.. toch een beetje prijzig.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:37

nah niet zo

word wide wrabs zijn wel lekker

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:03

De stoommaaltijden van de Albert Heijn zijn toch wel erg lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:24

De stoommaaltijden van Appie zijn wel erg makkelijk en smakelijk! Voor Maurice alleen meestal net wat te weinig dus dan neemt hij nog een potje groenten mee.
Als ik alleen ben zijn de pannenkoeken altijd erg verleidelijk.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:28

Als je echt gek op maagklachten bent moet je de bami uit blik nemen.. Misselijk Wat was dat een stomme keuze zeg :/

Verder gooi ik vaak een pizzaatje in de oven, met verse spinzie ernaast, heb ik ook mijn vitamientjes binnen. Over 2 weken heb ik een magnetron, dan komen de echte kant en klaar maaltijden ook wel Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:52

Eigenlijk kook ik altijd zelf. Maar soms wil ik me nog wel eens laten verleiden door een pakje Lasagne uit de diepvries, of de kant-en-klare poffertjes. Ook wel lekker. Pizza uit de vriezer hebben we ook wel eens gegeten, is ook wel goed te doen als je niet zoveel tijd hebt. Verder waag ik mezelf niet aan complete kant-en-klare maaltijden waar aardappels en een stuk vlees bij zit, vind ik er zo ontzettend onsmakelijk uitzien!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:50

ja weet ik , bij veel instellingen wiordt de keuken gesloten omdat zij goedkoper zijn, ook al kunnen ze nu niet meer helpen bij het bereiden, het is vaak een gezellige boel in de (kleinschalige ) keukens, en het is idd niet te vreten....

de kant-enklaar maaltijden van de aldi (hoeven niet gekoeld te worden) zijn super-lekker, maar alles is met rijst (kipkerrie-rijst, sate rijst en zoetzuur rijst, en tagliatelle met saus)

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 13:57

pizza uit de diepvries is ook wel lekker. heb laatst ook een keer lasagna geprobeert kant en klaar, was ook wel te eten, maar mijn eigen zelfgemaakte lasagna is 1000 x zo lekker!!!

alweer een jaar samen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:09

Die kant en klaar maaltijden van de AH doen niet onder voor vers. Een tijdje terug heb ik het er nog met mijn huisarts over gehad en die zei dat het niks uitmaakte. Vroeger werd de verse groente echt gesloopt voordat het de vriezer in kon, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer. Hetzelfde geldt voor de groenten van Hak en Bonduelle in blik en pot.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 17:19

De stoommaaltijden en verse pizza (vooral houtoven pizza) van de AH.
Ook het kant-en-klare zelf mee nemen, thuis opwarmen van de AH is lekker. Verder kook ik meestal zelf en vind ik de verse kruidensectie bij de AH geweldig Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:47

De beste pizza's zijn die van Ristorante, Dr Oetker; daar kan niks tegen op, behalve de echte verse.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:44

Lovely schreef:
De beste pizza's zijn die van Ristorante, Dr Oetker; daar kan niks tegen op, behalve de echte verse.


zoo jaa!! Kwijl Vingers aflikken die zijn echt zo lekker!!
of gewoon die worstebroodjes die je in de machnetron moet stoppe Vingers aflikken
eerst had je ook hot & steamy, dat was soort pasta met ene sausje die je in de machnetron moest doe ndat was echt zooo lekker!! alleen wel duur.. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers