Dancing Queen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Dancing Queen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 17:23

Vandaag dik ingepakt (grieperig) naar Tinka gefietst om haar mok te behandelen en de voeten in te smeren omdat ze heel veel scheuren in de hoeven heeft. Momenteel rijd ik eigenlijk ook niet omdat ik bang ben dat de scheur dan verder omhoog gaat. Ze loopt ontzettend gevoelig op de weg en leek onregelmatig.
Misschien een combinatie van de mok en de gescheurde hoeven?
Ze staat nog steeds dag en nacht in het land dus ben er behoorlijk mee in de weer om alles steeds opnieuw te behandelen.
Zondag heb ik een paadje ontdekt naar stal waarbij ik niet veel over de verharde weg hoef dus ben met haar naar stal gelopen en heb haar in de bak even gelongeerd. Ging niet van harte, ze liep wat kort en onregelmatig maar ik kon er niet de vinger op leggen wat het nou precies was.
Maakte me best wel zorgen over haar de laatste tijd dus vandaag nog maar eens geprobeerd haar in de bak te laten lopen.
Hoofdstelletje om, fotocamera mee en longeerzweep.
Na even losgestapt te hebben liet ik haar draven. Ze zweefde!!!
Ze liep ontzettend lekker en ruim, ik had echt een smile Haha! van oor tot oor. Ze liep lekker met haar neusje over de grond te sjouwen en was lekker vrolijk. Op een gegeven moment werd ze zo vrolijk dat er even flink gebokt en gespeeld werd *LOL* Echt leuk om te zien.
Zondag was het ook wel erg koud, misschien was ze daarom ook zo stijf.
Nu was het echt een heerlijk swingend paardje en heb geloof ik wel leuke foto's geschoten. Rolletje is alleen nog niet vol.
Toen we klaar waren heeft ze nog heerlijk gerold en toen zijn we weer naar het land gelopen. Ze was heel happy vandaag en ik daarom dus ook Haha!
Was wel een beetje (boel) bezorgd eigenlijk.
Maar nu heb ik er weer een beter gevoel over. Mok aan rechtervoorbeen heb ik kunnen onderdrukken, was zondag een heel klein wondje maar was nu bijna niks meer van te zien (korstje) en linksvoor gaat ook zeker de goede kant op.
In november komt de hoefsmid nog een keer dus ik hoop dat die wat aan de scheuren kan doen dan kan ik ook weer rijden.
Maar tot die tijd vermaak ik me op deze manier ook wel!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:26

Ben benieuwd naar de foto's!Gelukkig maar dat ze vandaag weer goed liep! Volgens mij mag de eigenaar toch wel erg blij zijn met jouw goede zorgen!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:35

Kan me voorstellen dat je je zorgen over haar maakte. Super dat het vandaag zo goed met haar ging!
En Katrien heeft gelijk, Nienke boft maar met jou!


Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:40

ohh wat super dat het goed ging! Hoe is het verder met haar hoefje? blijft het verder scheuren?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 22:40

Dank jullie wel Bloos
Hoe het nu met de scheuren is? Ze zijn nu al een tijdje hetzelfde, scheuren niet meer verder omdat ik er dus niet meer mee de weg op ga.
Wie weet volgende maand ijzers eronder of anders plaatjes om de scheuren tegen te houden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:52

Ha, dat klinkt goed! Altijd fijn, zo'n superblij paard!
Mooi ook dat het beter gaat met haar mok, misschien voelde ze zich daar ook wel wat beter door, who knows....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 18:04



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neon, Patriesje en 43 bezoekers