jachtseizoen geopend, paarden gestresst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

jachtseizoen geopend, paarden gestresst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 01:04

Ga ik de merries voeren die nog op de wei lopen (met een schutstal) staan ze met opengesperde neusgaten en mega halzen naar een punt achter in het bos te staren. Komen niet eens eten. Het jachtseizoen is geopend sh*t. Rijpaard op stal is helemaal over zijn toeren, loopt door de stal heen en weer, heeft vastgelegen en zijn hoofd opengehaald.
Soms is buiten wonen minder leuk Sigaar
Hoop dat iedereen met kerst lekker eet Vork

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 07:38

Bij ons hoor je het heel soms, heb echter nog neit gemerkt dat de paarden er op reageerden...

*afkloppen* *LOL*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 07:54

Bedankt voor de waarschuwing Sara, ik had er nog niet aan gedacht. Ik zal zaterdag de boel extra goed in de gaten houden. Gelukkig komt hier altijd een vaste groep jagers......en ze jagen gelukkig alleen op zaterdag.......dan komen ze in vol ornaat met een hele 'gang' met honden en alles erop en eraan om een paar zielige haasjes te grazen te nemen. Walgelijk......mijn lapje grond ligt er als een soort asielzoekerscentrum tussen de omliggende hectares waar ze wel mogen jagen.
Nadat ik vorig jaar mee moest maken dat zo'n oetl*l niet goed raak schoot en ik de haas heb horen gillen toen de hond hem eindelijk te pakken kreeg heb ik er mijn buik goed van vol.......
De paarden houd ik binnen tot ze verdwenen zijn, op stal blijven ze rustig, ook in de wei valt het wel mee, maar ik ben altijd bang dat ze misschieten en een van de paarden raken Boos!

Waren die jagers van jou wel jagers Sara? Het lijken me eerder stropers, als ze 's avonds in het donker aan de gang zijn. Voor gewone jagers is dat volgens mij niet gebruikelijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:19

ach arm beestje! Ik kan dat soort taferelen ook niet waarderen, als zo'n beestje het uitschreeuwt van de pijn en schrik. En als er inderdaad sprake is van stropers zou ik de boel toch eens goed in de gaten houden en de politie bellen als de situatie zich weer voordoet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 10:23

Ik zit in een grensgebied met Belgie en dit is de politie!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:30

sarabande schreef:
Ik zit in een grensgebied met Belgie en dit is de politie!!!!

?????????????????????????/
corruptie?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:09

Lekkere politie daar als ze 's nachts aan het stropen zijn Haha!
Maar als je weet wie het is kan je ze er op aanspreken en vragen of ze je willen waarschuwen zodat je je maatregelen kan nemen voor je paarden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:51

Bij ons jagen ze ook. Ze komen zelfs op ons weiland. Maar ze mogen alleen maar 's nachts bij ons komen. De jagers hebben hier vergunningen om het overschot te schieten. Overdag hoor je ze niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:53

Ik heb niet zo moeite met de Soester Jagers.

Ze doen in het voorjaar ook veel goede dingen zoals elk weiland met de vereniging helemaal doorlopen om reekalfjes te redden voor de maaimachines.
Ik heb er toevallig pas nog een video gezien en dat was echt zo mooi!
Zie je al die jagers met kalfjes onder de armen het land uitlopen om ze in de bosrand weer te verstoppen. Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:01

Sjuimpje schreef:
Ik heb niet zo moeite met de Soester Jagers.

Ze doen in het voorjaar ook veel goede dingen zoals elk weiland met de vereniging helemaal doorlopen om reekalfjes te redden voor de maaimachines.
Ik heb er toevallig pas nog een video gezien en dat was echt zo mooi!
Zie je al die jagers met kalfjes onder de armen het land uitlopen om ze in de bosrand weer te verstoppen. Lovers


Dan hoop ik niet dat die reekalfjes daarna verstoten worden want eigenlijk mag je er niet aan komen. MAar ja, kapotgemaaid worden is ook weer zoiets he.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:20

Dat dacht ik ook altijd Desiree,
maar dat niet aanraken praatje is dus gewoon onzin, de ree-moeders komen gewoon weer terug en accepteren de kalfjes alsof er niets gebeurd is.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:24

Volgens mij is dat praatje alleemal maar omdat je anders de bossen vol kids hebt opzoek naar een kalfje en iedereen zo'n kalfje zit te aaien (nouja je snapt 'm wel he) Hier wordt heel veel gejaagd kroondomeinen he piwie en bea kwamen veel om te jagen maar die mogen dat niet meer.
wel is er veel zwijnen jacht maar dat moet ook echt er komen er zoveel bijen op reeen wordt hier ook gejaagd hazen zie ik hier eigenlijk nooit en nijntjes ook niet, er zitten hier ook veel vossen.
onze paarden geven er gelukkig niets om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:31

Onze paarden staan tussen ASK Harskamp en de schietbaan van de politie in, ze zijn dus mega-schotvast, die paar jagers kunnen er ook nog wel bij Haha!
Het word ook hoog tijd dat er weer wat varkens worden geschoten want het loopt hier de spuigaten uit, we kunnen sĀ“avonds de honden niet eens meer buiten het hek laten.
Hhhmm het wildseizoen is weer geopend Vork