Lompe Haflingeractie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Lompe Haflingeractie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 10:42

Of je het nou als een actie van een lompe Haflinger of als een lompe actie van een Haflinger leest moet je zelf weten, in de bergen moet je dat soort geintjes dus niet flikken. We hadden gisteren les. In het begin was ik bang voor een bommetje, omdat ze de hele dag op stal hadden gestaan voor het eerst, maar dat viel alles mee. Halverwege linksom gegaloppeerd, ging prima, op de volte. Nog tegen mijn instructrice gezegd dat het galopperen de laatste tijd beter ging, ze vond het er ook beter uitzien. Rechtsom aangesprongen, daar wou ik ook een volte draaien. Sheril dus niet, die pakte het bit en ging rechtdoor. Omdat ik naar rechts bleef sturen, gingen we dus wel een stuk van de hoefslag af, waar het waarschijnlijk muller en iig donkerder was. Tja, en dan moet je toch je benen op blijven tillen... We zijn dus met zijn 2en omver gegaan, Sheril is op mijn onderbeen terecht gekomen. Ze stond meteen weer op (kon gelukkig mijn voet nog uit de beugel halen) en begon te bokken, mijn richting op (waar ik dus helemaal niet blij mee was). Gelukkig was dat niet raak en was het enige dat ik op dat moment voelde mijn onderbeen dat helemaal verkrampte. Ik kon er wel op staan, ben er weer opgestapt, we hebben gekeken of ze goedliep en ik ben verder gereden, ook gegaloppeerd maar rechtsom niet zover dat ze de kans had weer te gaan rennen.
Nu heb ik flinke last van mijn schouder en spierpijn in mijn rug en nek, mijn been valt gelukkig mee. Sheril zal ook wel stijf zijn, een stalgenoot zou haar vanmorgen in de bak zetten als ze weer niet naar buiten gaan.
Sorry, lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik ben me echt rot geschrokken en het zal wel weer een flinke stap terug zijn in mijn vertrouwen, terwijl het juist zo goed ging.
Vanavond ga ik zowiezo niet rijden, hopenlijk ben ik morgen wat soepeler.
Ze heeft zichzelf wel meteen bestraft voor haar eigenwijze gedrag


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:14

Alleen jammer dat een paard dat verband niet kan leggen, dus reken er niet op dat ze er wat van geleerd heeft Haha!
Beterschap met de stijve spiertjes!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:33

haha niet alleen haflinger hoor. mijn kwpn'ertje deed dit soort dingen vroeger ook. ben dus ook over de kop gegaan met haar. alleen bleef zij nettjes bij me. mijn been was ook verkramp waardoor ze dachten dat er cht iets goed mis met mij was, omdat ik niet op stond. tja duhu kon niet opstaan.
had mijn voet gekneusd toen.
gelukkig doet dat nu niet meer zo heftig.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:22

Hoi Miran, laat je zelfvertrouwen niet zomaar om zeep brengen! Jouw Haflinger bokte niet om naar jou uit te halen, maar om even te testen of alles nog werkt! Die is zich natuurlijk ook lam geschrokken en net zoals mensen alles even rekken en strekken om te kijken of het nog werkt, heeft jouw Haflinger dat ook gedaan. Geen zorgen dus, dit is een hele normale reactie van je paardje, hoor! Hartstikke goed dat je er meteen weer bent opgestapt en beterschap met je stijfheid!

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 14:39

Sonja schreef:
Alleen jammer dat een paard dat verband niet kan leggen, dus reken er niet op dat ze er wat van geleerd heeft Haha!
Beterschap met de stijve spiertjes!


Tja, als je niet luistert ga je onderuit, maar ze zal nu wel denken: als ik moet galopperen ga ik onderuit, dus het zal wel niet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:51

Een paard is een gewoontedier, dus ik denk niet dat ze dat verband al gelegd heeft. Als dat nou vijf keer achter elkaar gebeurt wel, maar niet met 1 keertje.
Jouw eigen verwachtingspatroon hierin is veel belangrijker dan die van je paard.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 09:20

Ik verwacht niet dat ze weer onderuit zal gaan, maar met de eerste keer op die plek galopperen zal het toch moeilijk zijn ontspannen te blijven.


Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:22

ik kan het weten
ik heb er zelf ook een gehad !

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:19

Misschien de eerste keer even aan een longeerlijntje, dan hoef je zelf even nergens anders op te letten dan dat je je paard niet stoort. Is echt niet raar hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, Elegance_, Martje70, Poety, xVerax en 36 bezoekers