Snel advies nodig! Pikeur rijjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Snel advies nodig! Pikeur rijjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 21:23

Argh, ik ben aan het inpakken voor de champs (ik vertrek morgenochtend) en trek nu net m'n Pikeur rijjasje uit de hoes (waar ie in heeft gezeten sinds de laatste wedstrijd, 5 weken geleden). Ding zit onder de piskreukels! Hoe krijg ik dat er nog uit? Het ziet er echt niet uit nu. Hij was al een beetje te groot en ben ik ook nog afgevallen dus nu heb ik een lap flubberstof om m'n lijf vol met kreukels Frusty Was natuulijk niet slim om 'm in die tas te laten, maar hoe kan ik nu die kreukels er voor morgen uitkrijgen? Naar de stomerij brengen is al te laat. Kan ik gewoon de strijkbout gebruiken? Er zitten ook een paard stoffige vlekken op (ja, ik weet het, ik verdien de Bokt slordervos prijs) maar die vallen niet erg op. Ben alleen bang dat ik die dan erin strijk.



Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:25

zit er een labeltje in met was/strijkvoorschrift?
Stofvlekken even kijken of je die weg kan deppen met wat water.. strijken anders eerst op onopvallend stukje proberen..

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:32

Piskreukels? Verward

Jasje ophangen in de badkamer op een vrij droge plek, redelijk dicht bij de douche. Dan asociaal lang en heet douchen Haha! Door de stoom trekken de kreukels uit je jasje. Omdat het dan enigzins vochtig is kan je de stofvlekken er ook makkelijk uit krijgen.

Soms is het best handig dat mijn mams strijk-o-foob is Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:33

Eerst met een warme vochtige doek de stofvlekken verwijderen. Dan het strijkijzer op de laagste stand zetten en voorzichtig strijken.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 21:43

Heej, bedankt voor de tips! Ik ga nu eerst deppen met een warme vochtige doek en dan voorzichtig strijken, keep my fingers crossed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:46

Niet rechtstreeks op de stof strijken maar er een vochtig theedoek tussen leggen.
Sommige stoffen kunnen niet goed tegen de strijkbout (spreek helaas uit ervaring)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:50

Ilindra schreef:
Niet rechtstreeks op de stof strijken maar er een vochtig theedoek tussen leggen.

Dat is een goede inderdaad! Ik ben daar meestal te eigenwijs voor en heb dan dus een blousje met een raar plekje. Maar de de ervaring leert dat strijkijzer op de laagste stand zetten ook heel wat rampen kan besparen.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:52

Ilindra schreef:
Niet rechtstreeks op de stof strijken maar er een vochtig theedoek tussen leggen.
Sommige stoffen kunnen niet goed tegen de strijkbout (spreek helaas uit ervaring)


Idd ja. Persen heet dit. Hier kan je jasje tegen. hen ook aan aantal malen gedaan, ook met een Pikeurjasje. Je kan ook nog een beetje "geur" toevoegen aan het water waar je je doek nat mee maakt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:20

Pril het stoomadvies is verstandiger denk ik. Veel stoffen gaan glimmen van persen en strijken!!!!!! Niet doen dus, lekker laten uithangen in een ruimte met veel stoom! Inderdaad op de badkamer de douche heet en dan maar laten lopen! Heel veel stoom!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers