Zadel 'Jacht'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Zadel 'Jacht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 19:59

Ik was vanmiddag met mn zadelmarkt-zadeltje bij een ruitersportdinges. Ik wil hem namelijk inruilen voor een zadel met smallere boom. Dus die man mijn zadel bekijken, ding is maar een paar keer gebruikt trouwens. Dus ik vragen wat ie had liggen, komt ie met een merovech springzadel, nieuw! Als ik 225 euro bijbetaal is tie van mij. Ik heb toen op dat zadel gezeten, was echt een heel knap zadeltje, super gewoon. Maar t was een 17 inch, en ik had t gevoel dat mn benen er te lang voor waren. Toen vroeg ik dus wat ie nog meer had liggen, komt ie met een Imperial Riding, volgens mij kadet. Dat was een veelzijdigheid. Dus ik vraag wat ie daar voor moet hebben, was 't 200 euro (als ik mn zadel inruil he)
Is dat prijsverschil niet een beetje klein? Tussen een 'kadetje' dat aanzienlijk mindere kwaliteit was als de merovech? Wat is trouwens de nieuwprijs van een zo'n kadet/IR zadeltje?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:16

Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe kadett gekocht voor ik geloof 500/600 gulden compleet. De Merovech zadels ken ik niet, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen...

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:30

uhm mijn ir zadel was nieuw 1100 gulden!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:41

Mijn kadet was 5 jaar terug geloof 400 gulden. Maar na 4 jaar intensief rijden (bijna dagelijks) is hij wel zo goed als "op" Alles raakt versleten.
Ik heb nu een Kieffer, en ben daar heel tevreden over, veel betere pas en zit vorm!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 20:43

Ik heb ff overleg gepleegd met mn vader, en die doet (naar mijn grooooote verbazing) niet moeilijk. Ik mag vragen of ie een merovech besteld in 18 inch, en ik mag zelf weten hoeveel ik er bij wil leggen. (moet t wel gewoon helemaal zelf betalen hoor! maar normaal doen mn ouders zo moeilijk als ik paardenspul wil kopen). Ik denk dat ik tot de 275 euro ga, is dat een beetje okee? dan heeft ie 200 (inruil) + 275 = 475 euro voor dat merovech zadel. Ben er toch best wel een beetje verliefd op *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:45

Gewoon proberen!