Hengst van de Eeuw.. Nimmerdor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Hengst van de Eeuw.. Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 14:08

Mijn pony is dus een afstammeling van Nimmerdor... Mijn pony is een erg goed beestje.. maar heeft een erg eigen willetje.. Mijn pony kan erg goed springen.. en vind het ook erg leuk.. Maar hij moet soms wel weten wie de baas is en hoe ver hij kan en mag gaan...

Nu is mijn vraag: Zijn der mensen die ook een paard hebben die afstamt van Nimmerdor? En wat voor ervaringen die met hun paard hebben? Gedrag? etc??


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:54

Zoeken met de zoekfuncties zorgt voor vele topics over Nimmerdor. Deze kun je doorlezen en zal je veel info geven. kijk ook naar zijn goedgekeurde zonen, en hun karakter.


Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:01

wij hebben een dochter van nimmerdor.... ook heel goed kunnen springen en dressureren, maar ook een goede eigen wil

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:35

Ik heb Nimmerdor paar keer in lijvende lijve mogen aanschouwen en het is een heel mooi paard, hij wil nog al eens happen maar ik denk dat dat voort komt uit zijn dek periode.

Ik heb zelf een Nimmerdor merrie als verzorgpaard gehad een geweldig dier heel braaf.
En bij ons op stal staat ook een Nimmerdor merrie en die is de baas van de kudde.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:00

adriana schreef:
Ik heb Nimmerdor paar keer in lijvende lijve mogen aanschouwen en het is een heel mooi paard, hij wil nog al eens happen maar ik denk dat dat voort komt uit zijn dek periode.

Ik heb zelf een Nimmerdor merrie als verzorgpaard gehad een geweldig dier heel braaf.
En bij ons op stal staat ook een Nimmerdor merrie en die is de baas van de kudde.



Ja bij mijn pony is het zo hij kan heel lief zijn en dan in 1 keer zo speels bijten..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:44

dat is niet iets wat nimmerdor echt doorgeeft hoor.
Heb zelf ook een Nimmerdor merrie gehad, super mooi beestje erg helder, en lief op stal. Onder het rijden beetje heftig af en toe...

Heeft hij inderdaad meer van zijn dekperiode over gehouden en ja, de oude man moet toch laten zien dat ie nog duidelijk aanwezig is... *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:52

Ik heb een kleinzoon van Nimmerdor.
Als je naar mijn site gaat kun je een heleboel informatie over hem vinden.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 15:41

vanda's schreef:
dat is niet iets wat nimmerdor echt doorgeeft hoor.
Heb zelf ook een Nimmerdor merrie gehad, super mooi beestje erg helder, en lief op stal. Onder het rijden beetje heftig af en toe...

Heeft hij inderdaad meer van zijn dekperiode over gehouden en ja, de oude man moet toch laten zien dat ie nog duidelijk aanwezig is... *LOL*



Heb je dat over dat bijten?? Ik heb meerdere mensen gehoord die een Nimmerdor afstammelingen hadden die dit ook vaak deden.. zo speels bijten.. als je zijn hoofdstel om doet alles willen vast pakken enz..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:38

Ja maar pakken en bijten is wel een verschilletje natuurlijk...
Nimmerdor kan af en toe best laten we zeggen hard uithalen. Speels bijten doen veel paarden, zolang het maar speels bijt is er niks aan de hand...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:56

Wij hebben ook een Nimmerdor merrie..maar dies is helemaal niet druk ofzo...das echt een schatje Lovers Maar dat komt misschien ook wel door haar leeftijd (ze is dit jaar 12 geworden Verward ) In mijn profiel staat een foto van haar hoofd (als die het teminste doet Verward )....volgens velen heeft ze echt het hoofd van Nimmerdor, en dat vindt ik persoonlijk ook wel zo want als je de vrachtauto van Tamminga bekijkt en je ziet het hoofd van Nimmerdor dan denk ik altijd wat lijken die toch op elkaar Haha! Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:15

wij hebben een nimmerdor merrie, (haar opa is nimmerdor) en die heeft zoals jij beschrijft hetzelfde karakter als jouw pony!!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 114 bezoekers