Probleem met buitenrijden! Stilstaan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Probleem met buitenrijden! Stilstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 19:01

Hallo,
Als ik ga buitenrijden dan wil mijn pony wel eens stil gaan staan en gaan wijgeren met lopen. Gelukkig is het een shet dus stap ik af en loop ik een stukje met haar en stap ik weer op. Nou dat gaat zo'n 20.000 keer achter elkaar aan. Als ze dan stilstaat wil ze gaan omdraaien, maar dat lukt natuurlijk niet. En dan kan ik gaan aandrijven wat ik wil of met zweepje slaan, maar ze doet echt geen meter meer voor uit!! Dus je kan boos worden wat je wilt, maar het helpt niet!

Heeft iemand Tips? Verward


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:15

oh mén wat luist die jou erin Haha! zie je al afstappen en lopen... tssssk. Je moet het advies van steef bij het andere buitenrij topic maar eens lezen, dat is hier ook wel van toepassing volgens mij

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:20

Ja er zijn al veel van deze topics geweest, of je moet idd afstappen en een stukje lopen, en ze loopt ook niet achteruit anders kon je haar tegen een hekje ofzoiets aansturen zodat ze wel vooruit moet.
Ik weet niet precies wat ik in jou geval zou doen ik denk: als ze niet vooruit wil, dan ook nerges heen blijf stilstaan..als je paardje niet te koppig is zal ie zich naar een tijdje wel 2x bedenken voordattie stiltstaat

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:23

juíst als je afstapt blijft hij het doen!
als hij stopt meteen 2 keer(of meer als het nodig is) een FLINKE mep met de zweep, dan is het zo af geleerd hoor!
niet moeilijk doen met zulke pony's, worden ze alleen maar moeilijker van Knipoog
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 15-10-02 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:25

Idd een gigantische mep met de zweep, zodat hij het NOOIT meer doet. Pak anders je zweep andersom in je hand (slaat harder) en sla hem dan hard op zijn kont. Klinkt hard,maar werkt wel

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:57

Ik denk persoonlijk dat het door het weer ofzo komt...want er zijn al veel topics van geweest, meot je die maar lezen. Als je nog een aantal tips wil hebben meot je maar ff pb'en want die van mij doet het ook. Dus ik heb iets bedacht waardoor die het waarschijnlijk wel gaat doen.
groetjes
celinde

keep your head up

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:40

Hoi Marieke (naamgenoot), ga je weleens met een ander naar buiten? Misschien is het dan een idee om voorop te lopen en als hij stil gaat staan laat je de ander langs zijn flank naar voren lopen en het overnemen en kan jouw pony volgen. BLIJF OP JE PONY! Daarna probeer je de koppositie weer over te nemen, enz. Dit kun je evt. ook doen met iemand op een fiets erbij ipv pony...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:19

Ja Marieke, als ik met iemand anders ga gaat het goed, maar om telkens met iemand anders te gaan rijden...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:25

celinde schreef:
Ik denk persoonlijk dat het door het weer ofzo komt...


Het kan niet door het weer komen, want in de zomer is het hetzelfde liedje Scheve mond

Maar misschien komt het omdat het een shet is? Alle shetten zijn namelijk heeel eigenwijs Frusty

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:37

Het ras mag niets uitmaken hiervoor, ze zijn wel wat eigenwijs, maar dít ligt niet aan het ras, eerder dat hij tot nu toe z'n zin heeft gekregen.
Ik denk dat bijna elke pony hier wel misbruik van zou maken.
in ieder geval veel succes Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:44

Laura schreef:
oh mén wat luist die jou erin Haha! zie je al afstappen en lopen... tssssk.

hahahahaha, wat een prachtige reactie van jou Laura! maar je hebt inderdaad helemaal gelijk. ER op blijven zitten en een keer *PATS* die zweep erover! Hier is de pony de leider en niet degene die erop rijdt.

De hond is de betere mens

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 14:05

Desiree"]
[quote="Laura schreef:
oh mén wat luist die jou erin Haha! zie je al afstappen en lopen... tssssk.

hahahahaha, wat een prachtige reactie van jou Laura! maar je hebt inderdaad helemaal gelijk. ER op blijven zitten en een keer *PATS* die zweep erover! Hier is de pony de leider en niet degene die erop rijdt.
[/quote]

Dit gelt ook even voor alle andere reactie's van 'de zweep'
Als ik haar dus een flinke pets met de zweep geef dan gaat ze ook niet echt vooruit
En als ze dus stilstaat wil ze zich gaan omdraaien of ze gaat helemaal naar links of rechts lopen. Of stijgeren maar daar ben ik absoluut niet bang voor want ze stijgert echt niet zo hoog B)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:39

Hihi, als een shet omhoog komt zal het nooit echt hoog zijn Haha! .

Maar wedden dat jouw pony wel vooruit gaat als je hem goed slaat zodat het zin heeft?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 14:41

Steef schreef:
Hihi, als een shet omhoog komt zal het nooit echt hoog zijn Haha! .

Maar wedden dat jouw pony wel vooruit gaat als je hem goed slaat zodat het zin heeft?


Daarom shetten stijgeren niet zo hoog Haha!
Ik zal het proberen als het weer een beetje morgen zin heeft ga ik morgen weer rijden

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:42

Uit ervaring weet ik dat shetten bijzonder ongevoelig zijn voor een pak slaag Haha! Maar toch moet je het eens proberen. Ze luist je er gigantisch in! Jij bent de baas, en laat haar dat maar eens goed merken!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:10

misschien moet je net zo lang blijven slaan totdat hij weer voorwaarts loopt. Ja, klinkt erg grof en banketstaaf maar ja, wat moet je anders? er langs blijven wandelen totdat je een ons weegt?

De hond is de betere mens

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 17:51

Nou ik heb het vandaag eindelijk geprobeerd!! Haha!
En om haar in 1 keer een hele harde tik tegen! Het hielp goed.
Ik heb lekker gereden. Op de terug weg ging ze natuurlijk lekker in galop door de berm, want dan kon ze weer naar huis Schijnheilig

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 16:06

je zei daarvoor dat dat niet hielp?

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:04

Steef schreef:
Hihi, als een shet omhoog komt zal het nooit echt hoog zijn Haha! .

Maar wedden dat jouw pony wel vooruit gaat als je hem goed slaat zodat het zin heeft?


Hé Steef Haha! , heb vroeger wel meegemaakt hoor dat een Shethengst omhoog kwam, en ehh daar lagen we..
Tuurlijk is het niet zo heel hoog, maar hoog stijgeren kunnen ze toch best Haha! En ja ja we hadden L2 gehaalt Haha!
Maar nee, hoog zal je niet vallen

Maar weer even ontopic:
Stap iig niet af! Die pony MOET doorlopen, en dat moet jij proberen te doen als je erop zit. Dit is gewoon koppige ezel spelen ( Haha! )
En na netjes vragen niet reageren? Gelijk een tik achterna, weer niet? Dan kun je haar eens een hele flinke mep bezorgen, ze is toch niet helemaal van de pot gerukt Haha!
Je hebth aar de eerste keer dat ze het probeerde waarschijnlijk te zacht aangepakt, en nu flikt ze het elke keer..

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 08:36

rithana schreef:
je zei daarvoor dat dat niet hielp?


Verward Owja? Verward

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 08:37

tinkerlover"]
[quote="Steef schreef:
Hihi, als een shet omhoog komt zal het nooit echt hoog zijn Haha! .

Maar wedden dat jouw pony wel vooruit gaat als je hem goed slaat zodat het zin heeft?


Hé Steef Haha! , heb vroeger wel meegemaakt hoor dat een Shethengst omhoog kwam, en ehh daar lagen we..
Tuurlijk is het niet zo heel hoog, maar hoog stijgeren kunnen ze toch best Haha! En ja ja we hadden L2 gehaalt Haha!
Maar nee, hoog zal je niet vallen

Maar weer even ontopic:
Stap iig niet af! Die pony MOET doorlopen, en dat moet jij proberen te doen als je erop zit. Dit is gewoon koppige ezel spelen ( Haha! )
En na netjes vragen niet reageren? Gelijk een tik achterna, weer niet? Dan kun je haar eens een hele flinke mep bezorgen, ze is toch niet helemaal van de pot gerukt Haha!
Je hebth aar de eerste keer dat ze het probeerde waarschijnlijk te zacht aangepakt, en nu flikt ze het elke keer..
[/quote]

Nou ik ga vandaag weer oefenen, maar de vorige keer ging het al een stuk beter. Vandaag en morgen maar weer ff goed oefenen dat ze het niet blijft doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers