gladde trailerklep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

gladde trailerklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:52

Door het natte herfstweer is onze trailerklep (met rubber gekleed) van de mest, en modder spekglad geworden, waardoor de paarden bij het in- en uitladen wel eens flinke glijers maken. Wat kun je hieraan doen?

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:42

Wij hebben dit ook steeds voor, wat we nu doen is als we de trailer terug op zijn plaats zette, de venstertjes open zetten, en het achterste toe doen (wel de venstertjes zo zetten dat het niet binnenregent) We gaan ook eens proberen om antislip stripjes op de klep te plaatsen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:26

Sowieso zou ik ervoor zorgen dat de trailer vóór gebruik schoon is. Dan heb je er als het goed is al geen last van (bij het inladen dan). Mochten ze toch met modderpoten over de klep zijn gelopen, knikker er dan even een emmer water over heen en snel een bezem erbij. Als je dus met een schone trailer op pad gaat, dan mesten de paarden er misschien wel in, maar over het algemeen valt dat op de vloer. Volgens mij komt het dan ook goed met uitladen. Maar ja, soms kan dit idd allemaal niet.

Misschien dat je een handig iemand in de buurt hebt die er latjes op kan timmeren (moeten wel super goed vast komen te zitten uiteraard). Antislip stripjes weet ik niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen.
In elk geval heel erg veel succes en ik hoop dat je het op kan lossen!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:33

Onze trailer is proper, toch de oplaadklep Haha! en wij hebben ook latjes, maar het blijft schuiven, zeker als het weer nat is, en de klep dus vochtig is. Met die antislipdingetjes bedoel ik: wat wij gebruiken voor op de trap vast te maken nog nooit gezien?

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:41

dat hebben wij ook, laatst is die zelfs bevroren. Wij hebben er ook een rubermat met rubberen dwarslatten op. Ze glijd dan ook tot die latjes. Echt link vind ik dat. Er zit ook profiel op de mat. En geloof me het was geen goedkope mat.
Als hij nat wordt, bijvoorbeeld door condens, wordt hij gewoon glad, helemaal als het vries.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:02

Titsia schreef:
Met die antislipdingetjes bedoel ik: wat wij gebruiken voor op de trap vast te maken nog nooit gezien?


Mmm, volgens mij niet nee... Wij hebben namelijk nooit problemen met de trailer (of laadklep), dus ik let er bij anderen ook nooit zo op...

Ik hoop dat je het kan oplossen, veel succes ermee!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:06

Latjes vind ik ondingen. Ze struikelen erover en vallen altijd precies met een knie op zo'n latje...
Rubber dat gaat glimmen op het moment dat het nat wordt is bijna altijd ook glad dan. Ik heb rubber op de klep met een redelijk open structuur en een soort korrels erin, dat wordt niet glad. Verder helemaal glad afgewerkt, dus geen struikel-latjes.
Hier kun je het een beetje zien:
Afbeelding
Het rubber dat op de wanden zit is van dat rubber dat glad wordt als het nat is, maar dat maakt voor de wanden natuurlijk niet uit. De vloer is een gietvloer met ook een soort korrels erin. Een trailer vol met rubber dus Haha!
Schoonhouden is ook al een belangrijk punt om gladheid te verkomen, mocht dat niet lukken om wat voor reden dan ook, dan kun je misschien wat grof zand op de klep strooien, dat is redelijk stroef.

Nulla tenaci invia est via

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:10

Dat spul hebben wij dus ook op de klep en vloer. Doet alles behalve glijden. Nou moet ik wel zeggen dat de eigenaar ervan dat ding altijd tiptop schoonhoudt, dat zal misschien ook meetellen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:14

Ik denk dat dat zeker scheelt! Met een laag stront erop wordt alles uiteindelijk glad natuurlijk. Ik hou dat ook goed bij. Zo schoon als op de foto is 'ie niet meer, maar ik haal wel altijd gelijk na gebruik de stront eruit zodat alles kan drogen en af en toe met de slang schoonspoelen (niet met de hogedrukspuit!).

Nulla tenaci invia est via

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:21

Bij ons wordt hij dus na elk gebruik uitgeschrobt (we zijn er zuinig op). Niet met een te harde borstel, want dan is hij straks wel glas! Haha!

Wij gebruiken de trailer denk ik ook niet zo vaak als jullie hoor...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:51

Zo netjes ben ik nou ook weer niet Haha!
Even achteruit de mestplaats insteken, stront eruit en uitvegen is zo gebeurd, gaat in een moeite door met het parkeren, maar om met water aan de gang te gaan moet er even wat meer moeite gedaan worden en daar heb ik niet iedere keer zin in....
Nu het buiten zo vochtig is droogt de boel ook zo slecht, dan hou ik 'm liever droog, dan maar wat opgedroogde mestresten op de vloer, komt van 't voorjaar wel weer. Uiteindelijk is het wel een gebruiksvoorwerp hoor!

Nulla tenaci invia est via

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:12

Haha, wij hebben alles namelijk bij de hand en daarna gaat hij in de schuur bij de stallen (is aardig wat warmer dan buiten).
Als ik het zelf elke keer zou moeten doen zou ik het denk ik ook wat minder zorgvuldig doen....

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:19

Mijn trailerklep was eerst ook erg glad, zit van dat soort nepgras op. Gelijk maar latjes opgemaakt en nu gaat het perfect!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:36

wij hadden eerst ook gewoon een laadklep met rubberen dwarslatjes, dit was echter niet echt werkzaam vonden wij en toen heeft de trailerboer er voor ons houten dwarslatjes opgemaakt, onze paarden struikelen er niet over maar hebben er wel heel veel steun aan.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:38

Je kunt inderdaad de klep opnieuw laten bekleden of latten erop laten schroeven.
Wat ook kan is een emmer grof zand meenemen stooi ruim zand op de klep.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:34

Volgens mij hebben wij de zelfde vloer als Margreet erin liggen.
Het is grof rubber. Mijn paard glijdt absoluut niet en is daardoor een stuk makkelijker met uitladen geworden.

M1+10

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:21

Ik heb zo'n tapijt op de laadklep (heb een Westfalia trailer). Ik heb nog nooit gemerkt dat dat glad wordt.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:31

Ik geef dit topic een schopje, niets anders gevonden met de zoekfunctie.
Ook wij hebben opeens het probleem met onze trailer dat het laatste stukje, waar ons paard met haar billen staat en de laadklep glad is.
Ze mest wat dunner van opwinding als wij weg gaan, en ik ben bang dat het daar ook glad van wordt samen met de voorijzers.
Ik heb ook een gegoten rubberen vloer met korrels, maar ons paard is nu al 3 keer op haar knieën gevallen en begint echt bang te worden met uitladen.
Gelukkig blijft laden zelf geen probleem omdat ze daar geen koppeling mee maakt.
De laatste keer hebben we zand gestrooid voor we uit gingen laden, maar het is een lapmiddel.
Verder houden we alles goed schoon, iedere keer dat de trailer gebruikt is .
Zijn inderdaad dwarslatjes een optie, of hebben jullie inmiddels andere oplossingen ??


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:46

Mijn paard heeft dit ook wel eens, het is dan ook een vrij gladde rubbere mat, met die latjes die hier genoemd worden. Hij komt soms wat snel terug en als het dan erg vochtig is, glijd hij ook wel eens op zijn knieën. Die latjes helpen dus totaal niet! Zo een ruwe rubberen mat lijkt mij wel handig, maar hoe houd je dat schoon?! Gaat die mest niet in die "kuiltjes" zitten? Of veeg je dat er makkelijk uit?

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:49

proudmama schreef:
Ik geef dit topic een schopje, niets anders gevonden met de zoekfunctie.
Ook wij hebben opeens het probleem met onze trailer dat het laatste stukje, waar ons paard met haar billen staat en de laadklep glad is.
Ze mest wat dunner van opwinding als wij weg gaan, en ik ben bang dat het daar ook glad van wordt samen met de voorijzers.
Ik heb ook een gegoten rubberen vloer met korrels, maar ons paard is nu al 3 keer op haar knieën gevallen en begint echt bang te worden met uitladen.
Gelukkig blijft laden zelf geen probleem omdat ze daar geen koppeling mee maakt.
De laatste keer hebben we zand gestrooid voor we uit gingen laden, maar het is een lapmiddel.
Verder houden we alles goed schoon, iedere keer dat de trailer gebruikt is .
Zijn inderdaad dwarslatjes een optie, of hebben jullie inmiddels andere oplossingen ??


Een van onze paarden heeft altijd dunne mest waardoor de laadklep snel glad wordt, hebben geen latjes maar regelmatig de klep met hogedrukspuit schoon maken is voor ons de oplossing geweest!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:53

We maken hem iedere keer goed schoon, het komt door het vocht nu in combinatie met gladde ijzers.
Ik zag ook ergens een tip met kokosmatten op de laadklep ?


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: gladde trailerklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:04

De ifor heeft zo'n ruwe mat op de laadklep. Daar heb ik nooit problemen mee.
Wel wat lastig met schoonmaken maar dat heb ik er voor over.

anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:13

Sizzle schreef:
De ifor heeft zo'n ruwe mat op de laadklep. Daar heb ik nooit problemen mee.
Wel wat lastig met schoonmaken maar dat heb ik er voor over.


Hier sluit ik me bij aan. De laadklep is altijd goed te doen, zelfs met regen geeft hij nog grip aan de paarden. Inderdaad alleen het schoonmaken is echt rot, behalve met de hogedrukspuit heb ik geen flauw idee hoe ik die klep schoon moet krijgen (in ieder geval vooral niet op vegen). Maar voor de paarden is het wel ideaal.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:34

Oké, maar ik heb dus geen ifor :+ maar een westfalia


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Re: gladde trailerklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:08

Maar misschien kan het materiaal wat op de klep ligt bij ifor wel ook gemaakt / gekocht worden voor jouw trailer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 104 bezoekers