Registratie Paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Registratie Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 00:19

Oh allejezus...wat heeft dat een voeten in aarde Haha! Ik heb inmiddels een reactie gehad op mijn overdreven vriendelijke mailtje naar de manager van de APHA en kreeg als reactie dat ze wel een registratiepapier had binnengekregen, maar dat er een aantal dingen niet klopte. Zo stond er geen handtekening op van de orginele eigenaar (hij staat tenslotte nog niet op mijn naam, omdat ze die registratiepapieren al op hadden gestuurd voordat ik hem kocht), had de hengstenhouder van de vader van Bud iemand anders laten tekenen, wat de APHA dus niet goedkeurt en verder wist de APHA niets over breeding dates...ik alsmaar wachten terwijl het helemaal de schuld niet is van de APHA Bloos

Mij is aangeboden alle paperassen en wat registratieinformatie naar mijn huisadres te sturen. Dat heb ik maar gedaan. Heb net mijn adres doorgemaild, en nu maar wachten op de papieren. Dan zorg ik namelijk zelf wel dat alle benodigde informatie ingevuld is, en van de juiste mensen een handtekening heb. Op deze manier is het geen doen. Ik wil tenslotte dit jaar nog gaan halteren met Bud, maar dan moet hij wel op mijn naam staan. Verder vind ik het gewoon een fijn idee als hij op mijn naam staat. En ik wil rondneuzen in de archieven van de APHA Schijnheilig

De vorige eigenaren (die ik overigens persoonlijk ken) hadden er ook nog 'rush' achter laten zetten...maarja, als er meerdere dingen niet kloppen, heeft dat ook weinig nut Haha!

Verder zou ik graag iemand willen vragen op wiens naam Thirstys Top Dude nu eigenlijk staat. Ik dacht zelf Peggy Teunissen, maar ik kreeg het idee (uit het mailtje) dat ik een handtekening van de hengstenhouder van Bud's vader moet hebben toen Bud geboren werd. Inmiddels zou hij weleens van iemand anders kunnen zijn Verward

Nja, ik hoop dat ik snel die papieren krijg, en dat ik aan de slag kan Haha!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:29

Jeetje wat een pech!! Dat houdt in dat het allemaal nog langer gaat duren. Nou wordt het inderdaad spitten.
Toen ik de papieren voor Docsy aangevraagd heb, kreeg ik keurig binnen een week een kaartje in huis dat ze alles ontvangen hadden en er mee bezig waren. Inmiddels ligt dat allemaal een maand bij de APAH.
Ik hoop maar dat alles goed komt. Kan helaas niet voor je spitten naar Thirstys Top Dude, omdat ik met de aanvraag van de papieren ook pas lid geworden ben. Heb daarvan ook nog niets ontvangen en mag dus ook nog niet in de archieven duiken.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:55

Thirstys Top Dude staat bij het APHA nog steeds op naam van Peggy Theunissen. Waar men het in mailtje denk ik over had, is dat de hengstenhouder het stallion breeding report moet hebben ingevuld om de dekking van Buddys moeder te bevestigen. De hengstenhouder is verplicht elke dekking van elke merrie te registereren. Zodra het veulen geboren is, moeten er papieren opgestuurd worden met de gegevens van de merrie en dus ook de handtekening van de hengstenhouder, als bevestiging dat dit veulen van zijn hengst is. Ik weet niet of ik het zo duidelijk omschrijf ... Verward ?

Kijk maar eens bij http://www.apha.com/association/00how2reg.html
Onder "section 2" staat het hele proces omschreven. Bij http://www.apha.com/breed/regguide08.html kun je meer lezen over het stallion breeding report.

Succes!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 11:04

Dankjewel...Mac (of iemand anders Knipoog), is het overigens op de APHA site te vinden wanneer dekkingen plaats gevonden hebben?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:37

Nee, dat is dus niet na te gaan, die dekkingen...
Verder natuurlijk wel prettig dat je in contact bent met de APHA en dat je precies weet wat er aan het handje is. Kreeg je ook zo snel antwoord?? Je mag met Budje gaan halteren, wanneer je copies van de opgestuurde papieren kunt tonen die je hebt opgestuurd naar de APHA. Overleg dit eventueel eerst even met het wedstrijd- secretariaat. Als je graag wilt neuzen op de APHA- site, kun je m'n PIN wel 'lenen'.....pb dan maar even als je interesse hebt.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:41

FlyingHigh schreef:
Je mag met Budje gaan halteren, wanneer je copies van de opgestuurde papieren kunt tonen die je hebt opgestuurd naar de APHA. Overleg dit eventueel eerst even met het wedstrijd- secretariaat.

Hier handelt de APHA dan zeker anders dan de NQHA Verward gezien het probleem van Jos (en Roel).

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:19

hallo dat mocht ik dus niet he. eerst moest de transfer rond zijn voor ik mee mocht doen aan wedstrijden met mijn paintje. ik had alleen voor het NK speciale toestemming van de AHPA om met haar mee te doen. en dat was na veel geregel en gevraag. ik zou dat dus maar effe navragen xono voor je problemen krijgt.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:25

Ik heb geen ervaring met de NQHA omtrend dit probleem. Maar bij de APHA weet ik dat ze niet erg moeilijk doen, wanneer de papieren al onderweg zijn naar de APHA en jij ondertussen een wedstrijd wilt starten met je paard. Dan zijn de copietjes voldoende om de eventuele punten te kunnen krijgen die je hebt verdient. Ik weet dus niet hoe de NQHA hiermee is. Kijk, kloppen de papieren, dan is het voor de APHA (en ook voor de AQHA??) niet moeilijk om de gegevens van de wedstrijd normaal te verwerken, wat soms pas maanden later gebeurd.......dan is alles omtrend de registratie toch allang geregeld Verward ALs ik problemen heb of iets niet snap, duik ik meestal direct de mail in naar de APHA en ik moet zeggen, ze geven altijd snel antwoord, duidelijk antwoord en doen nooit echt moeilijk... Haha! en ze houden zich aan hun afspraak!!