Een enerverende dag gehad op de Centrale Keuring!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Een enerverende dag gehad op de Centrale Keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 18:10

Vandaag ben ik samen met Franka naar de Centrale Friezen Keuring geweest in Drachten. Vroeg mijn wekker gezet en Franka opgewacht bij mij thuis. Uiteraard na veel video's en foto's te hebben bekeken zijn we dan uiteindelijk aan het einde van de ochtend richting het Fries Paardencentrum gegaan.
Jeetje wat een afzetters zijn het daar! Moest 9 euro entree betalen en voor een programmaboekje ook nog eens 5 euro. Tja, het centrum moet natuurlijk wel gefinancieerd worden.
Maar desalnietemin hebben ik een leuke dag gehad en kunnen wij ons toch wel aanmelden als keurmeesters. Zowel bij de keuringen van de enters, twenters en drie jaar en oudere merrie's zaten wij kwa keus wat betreft de kampioenen helemaal goed en dus op dezelfde lijn als de juryleden. Ook bij de rubriek bestgaand rijpaard (merrie's) zaten wij goed. Wij hadden twee favorieten, waarvan er eentje eerste werd en een andere vijfde. Met de rubriek bestgaand rijpaard (hengsten en ruinen) zaten wij er wel wat meer naast, maar desalnietemin zat onze voorkeur toch ver bovenaan.
Volgend jaar moeten wij dus maar in het midden gaan staan Haha!

Verder hebben we nog wat leuke show gezien van o.a. het FPC showteam, het Friese viertal die dit jaar Nederlands kampioen zijn geworden bij de viertallen (duh.. Haha! ) en van de Friese paarden die in Kootwijk Nederlands Kampioen zijn geworden.

Al met al voor mij in ieder geval een zéér geslaagde dag!

En nu... op naar de keuring van Maaike volgende week!!!!!!!!! Lachen


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:20

wat is jullie voorspelling wbt Maaike, als aanstaand keurmeesters?
Heb je nog foto's gemaakt vandaag? Ik ben (niet geheel vrijwillig) nu ook geinteresseerd in Friezen Haha!

זכור

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Een enerverende dag gehad op de Centrale Keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:49

Honeybee schreef:

Jeetje wat een afzetters zijn het daar! Moest 9 euro entree betalen en voor een programmaboekje ook nog eens 5 euro. Tja, het centrum moet natuurlijk wel gefinancieerd worden.


Ja is het niet verschrikkelijk...ze zijn daar echt van lotje getikt daarzo...
Je wilt niet weten wat voor intree je moet betalen voor die show met die akelige Rienus GRatema... Misselijk

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:10

ja wel jammer dat ze dat soort dingen zo duur maken. geen goede promotie voor het friese paard maar oke. ik vond het in ieder geval heel tof en errug gezellig. en honeybee heb je nog meer foto's Haha!
wel toffe foto's hoor. als ik een keer foto's nodig heb mag jij ze maken!!!
een erg geslaagde dag en ik hoop dat ik woensdag vrij kan krijgen al ben ik bang van niet. ik ga het in elk geval proberen.
ik hoop dat maaike het in elk geval goed doet, en als het lukt kom ik haar in het echt bewonderen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:30

Goh...de keurmeesters hoor Haha!
Inderdaad...wat denken jullie hoe Maaike het zal gaan doen nu je dit allemaal gezien hebt?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 12:13

Hoe Maaike het zal doen tussen de paarden die ik gisteren gezien heb? Oei, dat is moeilijk, aangezien ik Maaike nooit echt in actie heb gezien, behalve dan onder het zadel, maar dan zat ik er zelf op en zag ik eigenlijk ook niets. Maar qua exterieur moet het wel lukken. En verder... is het afwachten.


franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:18

het is toch altijd afwachten. het blijft een jury. en je weet nooit hoe ze zich laten zien op zo iets. er zijn er genoeg die het thuis super doen en het opde keuring niet laten zien en er zijn er die op de keuring ineens verbazen doordat ze het dan ineens wel laten zien. het blijft helaas afhankelijk van dat ene moment. ik ben beniuewd hoe ze het doet.
baal wel dat ik er zelf niet heen kan vanwege mijn stage

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:47

het was zaterdag toch?
heb je douwe dijkman ook gezien met zijn friezen(waar ik werk) hij had de meeste friezen bij hem geloof ik.

berbertsje geloof ik en nog een paar.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 22:29

Ja, dat was inderdaad afgelopen zaterdag. Heb Douwe Dijkman niet gezien overigens.

En verder wat betreft de keuring van Maaike, ze staat er (hopelijk nog steeds) nu tiptop bij en morgen is de grote dag. Ik ga in ieder geval videoopnamen maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, maxie, mukkes en 44 bezoekers