Klacht over Pikeurrijbroek model Janina: UPDATE!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Klacht over Pikeurrijbroek model Janina: UPDATE!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 16:59

Wie van jullie heeft mijn probleem ook eens gehad? Ik heb een tijdje geleden een rijbroek gekocht bij Fugers van Pikeur, model Janina. Hij is gemaakt van een of ander zacht stofje met 'leren' zitvlak doorlopend tot aan onder. Ik heb hem twee keer gedragen tot er bij mijn knie een scheur zat (let wel, dit was 3 dagen na aankoop!!!!!), alsof de stof was losgescheurt van het leer. Ik heb het vermoeden dat dit is gebeurd door vastplakken van het leer aan het zadel maar dan nog. Ik ben er dus mee teruggegaan en Fugers vond dat dit niet zou mogen en heeft de broek vervolgens opgestuurt naar de importeur. Nu kreeg ik dus van de week het bericht dat ze deze klacht nog noooit hebben gehad en dat ik ergens achter ben blijven haken. De stof is overigens niet beschadigd verder. Fugers heeft mijn rijbroek nu dus opgestuurd naar Duitsland en daar gaan ze verder kijken.

Ben ik echt een uniek geval? Ik kwam daar btw voor een Eurostar champion, maar omdat ze die niet hadden en ik persé een nwe broek erbij wilde heb ik dus maar een pikeur gekocht. Frusty
Nu heb ik ook twee rijbroeken van Golden Dress waar ik ontzettende schik van heb en die zien er nog helemaal super uit en hebben mij dik de helft gekost van één pikeur.

Stel nu dat ik die broek terugkrijg van Fugers met de mededeling dat het jammer maar helaas is, moet ik daar dan zomaar genoegen mee nemen?
Laatst bijgewerkt door Caritas op 15-10-02 18:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:26

Fugers kennende zal hij vast wel een regeling met je weten te treffen Haha!

Het blijft natuurlijk jouw woord tegen dat van Pikeur, maar zelfs al wàs je blijven hangen, dan nog hoort zo'n dure broek toch niet zo makkelijk te scheuren? Is hier niet een of andere geschillencommissie ofzo voor? Consumentenbond ofzo, weet ik het.

Nulla tenaci invia est via

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:30

Pfff.... wat slordig zeg!
En inderdaad, Golden Dress is super! Ik heb er een broek van, maar kon daarna nooit meer wat vinden van dat merk. Wat een superbroek is dat! en nog betaalbaar ook!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 18:08

carola schreef:
Pfff.... wat slordig zeg!
En inderdaad, Golden Dress is super! Ik heb er een broek van, maar kon daarna nooit meer wat vinden van dat merk. Wat een superbroek is dat! en nog betaalbaar ook!


Die broeken heb ik gekocht bij een ruitersport zaak in Kleve (net over de grens), was er laatst nog en ze kosten nu € 78,- met leren bips en benen. Moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat de reithosen Knipoog de enige artikelen nog waren die betaalbaar waren want voor gaithers vroegen ze zomaar 150 euro's.

Ik heb gewoon het idee met die rijbroek dat er teveel spanning heeft gestaan op de knie waarbij het waarschijnlijk buigen of barsten was.
Geeft Fugers goede service, Margreet?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:35

Roos schreef:
Geeft Fugers goede service, Margreet?


Mijn ervaring is van wel.
De vraag is natuurlijk in hoeverre hij je tegemoet kàn komen, maar hij zal het in ieder geval proberen schat ik zo in, hij zal je niet met een 'pech gehad' weer weg sturen denk ik.

Nulla tenaci invia est via

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:09

Huh Golden Dress voor de helft van Pikeur??? Waaaaaaar? Mijn Golden Dress was duurder als mijn Pikeur Boos!
De klacht die jij hebt van Pikeur ken ik niet, maar wel...dat na verloop van tijd de rits de hele tijd openschuift. Afschuwelijk. Bij 3 van de 5 Pikeurbroeken die ik heb is dat gebeurd, met als gevolg dat ik continu die rits op loop te halen....
Het zijn fijne broeken verder, maar dit soort dingen vind ik niet kunnen voor het geld wat je ervoor betaald.
Maar Fugers zal wel met een oplossing komen, dat zijn goede lui.

Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:05

Ik heb het zelfde model als jij hebt een erg fijne broek maar de stof is als een gek aan het pillen Boos!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:26

Ik had laatst ook een klant met dezelfde klacht, dus het komt WEL vaker voor.....(niet zo vaak gelukkig....) Normaal gesproken zou je de broek weer helemaal gaaf terug moeten krijgen en als de broek niet te herstellen is krijg je een nieuwe.
Als je aan kunt tonen dat de broek niet zomaar kapot is gegaan (en volgens jou is dat zo....) dan zien ze dat in de fabriek snel genoeg en krijg je dus een nieuwe of dezelfde hersteld. Als dat niet zo is kun je een klacht indienen tegen de ruitersportzaak want die zijn dat verplicht.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 16:19

Mijn GD broeken heb ik allemaal gekocht bij een ruitersportzaak in Kleve, dat is iets voorbij Arnhem over de grens. Als je dan rijdt richting Kleve en je bent in het dorp heb je op een gegeven moment een rotonde met aan de rechterkant een klein industrieterreintje. Dit ga je op, er staat bij het begin een groot hoog bord met welke bedrijven erzitten. De ruitersport zaak zit helemaal achteraan, bij een dierenwinkel en drankenhal. Dus je gaat het industrieterrein op en volgt de doorlopende weg tot je bij het parkeerterrein van de drankenhandel bent. Let wel, ik vind/vond dat de laatste keer dat ik er was alleen de broeken gunstig geprijsd waren. En veel mooie kleuren hebben ze ook niet echt. En je kunt er niet pinnen (dat kan voor de rest overal in die grensplaatsjes; behalve dus bij de Aldi en die ruitersportzaak.)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 18:09

Van de week werd ik gebeld door Fugers dat zij een creditnota hebben gekregen van de fabrikant en dat het wel vaker voor kwam bij dit type broeken. Ik mocht iets anders komen uitkiezen en ik ben nu weer veilig uitgekomen bij Eurostar want ik hoef dus echt nooit meer een Pikeur broek. Enfin. Het heeft dik twee maanden geduurt maar het probleem is opgelost. Eind goed, al goed.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:22

gelukkig maar! dat over de rits komt mij wel bekend voor moet ik zeggen...

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:51

En zo hoort het ook! Netjes geregeld, iets vlotter was fijn geweest, maar vooruit dan maar.

Nulla tenaci invia est via

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:34

Zo heb ik verleden week een gratis nieuwe witte rijbroek gekregen omdat 1 pand nog spierwit was en de rest al vergeeld na een jaar tijd.

Ook superservice, dit keer van Hypotrend in Bennebroek.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, MarjanB en 140 bezoekers