homeopathische druppels -> alcoholistisch paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

homeopathische druppels -> alcoholistisch paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 17:02

Ik geef Gammon een soort Echinacea druppels om zijn weerstand wat op te krikken. Nu zit daar natuurlijk een flink aantal procenten alcohol in. Als je het zelf wel eens gehad hebt, weet je hoe smerig dit is!
Gammon moest er in het begin wel een beetje aan wennen; smakken en de lip omhoog gooien. Maar nu weet hij niet hoe snel hij het naar binnen moet werken! Ik krijg niet eens de kans om de druppels in het spuitje te doen of hij staat al met zijn neus te dringen.

Meer mensen deze ervaring?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:49

Yorghos heeft via de homeopaat ook ooit van die druppels gehad. Bij hem moest ik ze bijna naar binnen wurgen! Hij vond het echt niet lekker....

* To Belg, or not to Belg *

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:54

Ik doe het altijd gewoon door het voer - het schijnt dat het iets minder goed opneemt, dus ik geef (io met de DA) wel een paar drupjes extra. Ik krijg het er anders niet in!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:56

Ik druppel het altijd op een suikerklontje. Vinden ze lekker/
.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:43

zulke kleine hoeveelheden leiden toch niet echt tot een alcoholisch paard wat in de ttiel staat? Als ze het niet lekker vinden kun je idd wat op een klontje doen of in wat honing of honingwater.

Niets zo charmant als een paard in her land.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:46

Net als met Bach Bloesemremedie. Ik gebruik het voor mezelf, voor mijn katten, mijn hond en mijn paard. En ze hebben er geen problemen mee ondanks dat het voornamelijk naar alcohol smaakt. Suikerklontje werkt prima.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:46

Als een paard een homeopatisch middel graag wil innemen is dat een teken dat hij het nodig heeft. Alleen maar goed dus.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:07

Ik heb altijd begrepen dat het juist beter is om het NIET over het voer te doen. !!!!! In een klein spuitje doen (zonder naald Haha! ) en zo in de wangzak spuiten gaat ook heel goed.

Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:32

Bij mensen wordt altijd geadviseerd homeopathie te gebruiken op schone slijmvliezen, dus voor het eten of een tijdje er na. Dat zou de werking en opname verbeteren (kan ik nog best wat bij bedenken). Maar als het er niet 'puur' in gaat vind ik een suikerklonte een goed hulpmiddel.
Ik weet niet of je zo kunt zeggen dat een paard wat graag zon middel opneemt het ook echt nodig heeft. Mijn hond wil ook altijd graag een vitamine-C pil van mij en gaat dan heel mooi zitten en kwijlen, maar hij heeft die vitamine C toch echt niet nodig!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 21:26

Joh, van dat alcoholistisch paard is maar een geintje hoor. Knipoog Ik vind het gewoon merkwaardig dat hij het zo lekker vindt. En ik gebruik inderdaad ook zo'n spuitje om het in zijn bek te krijgen.

Is dat een graadmeter: als hij het lekker vindt, heeft 'ie het nodig?

Bubbels, gebruik je die remedies onverdunt of puur?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:53

Hi Hi, krijgt 'ie nou ook trillende pootjes als je het niet meer voert? Haha! Haha!

Ik heb nog nooit gehoord dat het graag willen eten van een middel ook een graadmeter is dat ze het nodig hebben. Dat lijkt mij een beetje raar eigenlijk. Er zijn er ook zat die het niet willen eten terwijl het toch echt nodig is.
Als je je paard de keuze heeft uit verschillende middelen, kiest hij dan ook alleen degene die hij nodig heeft?

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:35

Trouwens, fenegriek werkt ook heel goed om de weerstand op te bouwen, en dan helemaal gecombineerd met pao-din (vitiamies) Het is niet goedkoop maar werkt heeel goed! (kan gewoon over het voer) Succes

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:27

Jantien schreef:
Hi Hi, krijgt 'ie nou ook trillende pootjes als je het niet meer voert? Haha! Haha!

Ik heb nog nooit gehoord dat het graag willen eten van een middel ook een graadmeter is dat ze het nodig hebben. Dat lijkt mij een beetje raar eigenlijk. Er zijn er ook zat die het niet willen eten terwijl het toch echt nodig is.
Als je je paard de keuze heeft uit verschillende middelen, kiest hij dan ook alleen degene die hij nodig heeft?


Tja ik heb 3 jaar natuurgeneeskunde gestudeerd en daar kreeg ik het te pas en te onpas te horen. Weet niet of het waar is lijkt me vrij moeilijk te controleren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 19:04

*met zware stem* Eeeuhm nou doe mij die maar, die met Kamille graag, dank u *gniffel*

Ik hou het gewoon bij de reguliere homeopatische druppels enzo, tenzij het niet anders kan. T'is inderdaad te betalen zo en hij lijkt er wel op te reageren, in de zin van minder snot en kuchje.

Nou ja, ik heb hem ook een mineraalsteen laten aanmeten voor zijn longen. Die heb ik in zijn halster genaaid toen de vorige er binnen 1 dag afgeknabbeld werd. Dat is een Barnsteen overigens.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:02

Pellie schreef:
Joh, van dat alcoholistisch paard is maar een geintje hoor. Knipoog Ik vind het gewoon merkwaardig dat hij het zo lekker vindt. En ik gebruik inderdaad ook zo'n spuitje om het in zijn bek te krijgen.

Is dat een graadmeter: als hij het lekker vindt, heeft 'ie het nodig?

Bubbels, gebruik je die remedies onverdunt of puur?


Of hij het graag wil hebben is vaak wel een graadmeter of hij het nodig heeft. Zo kan een paard eerst iets hééél lekker vinden en het de volgende keren ineens niet meer willen hebben. Dan kun je meestal (maar dus niet altijd) zeggen dat het niet meer nodig is.
Dat had die van mij bijv. met zeewier. Eerst viel hij er op aan als ik het door de zemelen deed. Nu trekt hij zijn neus er voor op, ook al doe ik er dan nog iets lekkers bij...

De bachremedies moet je inderdaad verdund geven, alleen de rescueremedie mag puur.

Greetz Djilan

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 14:19

Thanks... ik zal er eens op gaan letten wanneer hij het niet meer wil hebben.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:42

hoeveel mag je een paard eigenlijk geven van die echinaeforce??

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:48

als je iets aan je paard geeft aan middelen, en je zegt: hij valt er op aan, dan zou je eigenlijk iets als test moeten gebruiken, ter controle of je paard wel "zuiver" kiest.
daar bedoel ik mee dat als je bijvoorbeeld bij aromatherapie voor zijn luchtwegen denkt dat Den goed is, pak je er bijv rozemarijn bij om te controleren of jouw paard niet overal op "aanvalt". Als den in dat gevoel goed voor je dier is, zal hij die geur wel accepteren en de rozemarijn niet.
dus het wil niet altijd zeggen dat je paard iets nodig heeft als hij het graag wil
groetjes kim

Degene die om zichzelf kan lachen,
zal zich altijd blijven amuseren.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 22:02

Hmm nee ik weet het eigenlijk niet. Volgens mij gaat het hem gewoon om de alcohol die er in zit. Ik heb vandaag de 4 dames bij hem op stal ook even laten proeven (drupjes van de hand laten slikken) en ze reageerden niet echt extreem vies of lekker ofzo.

Ik geef Gam dezelfde dosis als een mens maar dan in 2x per dag 45 druppels ongeveer. Nu ik ongeveer weet hoeveel dat is tel ik ze niet meer.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:27

Poohbeer schreef:
hoeveel mag je een paard eigenlijk geven van die echinaeforce??


Paarden (en andere dieren) zijn over het algemeen gevoeliger voor homeopathie en fytotherapie dan volwassen mensen. Eigenlijk net als kinderen. Je kunt je bij dit soort middelen dan ook houden aan de dosering die voor kinderen geschikt is.

Dat van die test met de aromatherapie als voorbeeld of je paard niet gewoon alles wil hebben is trouwens een goede tip/graadmeter!

Groet

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanaxxLester, SunnyHorse en 143 bezoekers