Waar is lycra met een leuke print te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Waar is lycra met een leuke print te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 15:45

Ik heb een winkel gevonden waar ze heel veel kleuren lycra verkopen (de echt mooie kwaliteit). Maar dat zijn alleen effen kleuren. Ik ben op zoek naar een stoffenzaak die ook lycra met prints verkoopt. Wie weet een adres?


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:52

Pfew, dat wordt lastig Lachen Ik ben voor mijn staartzakken ook overal aan het rondneuzen maar idd effen kleuren zijn nog wel te vinden maar met prints wordt het al lastiger, misschien via google.com wat zoeken?


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:58


VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:31

heeft er iemand ook een patroonn voor een staartzak??
ik sit eraan te denken om er eentje voor baily te gaan gebruiken... ik wordt schijtziek van die dreadlcks en schijt in zijn staart.. ik blijf aan het pluisen...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:34

Een staartzak is zo moeilijk niet. Je naait een koker, maakt een holle zoom en trekt daar een stuk elastiek door. Of je zet hem vast met een stukje klitteband. Ik zou de koker alleen wel zo breed maken dat je er met je hand in kunt om hem na het naaien weer om te draaien.

Je suis Charlie.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:37

In Hilversum bij vd Lee hebben ze bedrukte lycra. Deze wordt gebruikt voor zwemkleding te maken. Ik geloof wel dat het nogal aan de prijzige kant was.

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:37

euuuh die koker snap ik nog wel maar de zoom niet.....
ik heb zó'n koker alleen van ver aan een staart zien zitten en ik weet niet hoe dat je hem vast moet maken (blonT)
dus misschien dat je dat nog kan uitleggen?????


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:47

Hoi, ik maak ze ook voor mezelf (en derden) en het is echt niet zo moeilijk. Neem een stuk lycra van 25 cm breed en ... lang (ligt aan de lengte van de staart) Maak dan aan de korte zijde een zoom van ong 3 cm. Dit is het beste met een zigzag steek zodat ook het stiksel nog uit kan rekken. Als je dat hebt gedaan zet je er een stukje klitteband op. Dan vouw je de zak dubbel en naai je de zak vast. (lange kant en onderkant) Voor de afwerking kan je nog een klein kokertje naaien die je om het klitteband doet (ter bescherming van de staart) maar het hoeft niet. Vergeet niet om een strech naald te gebruiken en de bovenspanning van de draad lager te zetten!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:44

Er was een winkel (in Purmerend meen ik) die verkocht alle soorten lycra. Maar er was een westernstal in Beets waar alle paardeneigenaren besloten om hun paarden in lycra te hullen, van top tot hoef. Haha!
De winkeleigenaar zit volgens mij nu op de Bahama's van alle extra inkomsten Knipoog Cool
Gisteravond was ik er nog met mijn paardje, hij schrok zich een ongeluk van al die vreemde wezens gekleed in de meest fluoriserende tinten Extreme duivel

Maar misschien wil Jos je wel een tipje van haar lycra-geheim lichten Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:30

oke daar komt ie.......
in Hoorn is een stoffenzaak daar hebben ze ook lycra met print , maar niet zoveel

de eigenaar heeft ook een winkel in amsterdam
de Hal
albert cuypstr 224a tel. 0206795973

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:10

Ik ben zaterdag vergeten naar je halsstuk te kijken Jos. Wil er nml ook eentje proberen te maken, heb al stof liggen. Geen echter lycra maar wel lekker rekbaar, om te oefenen.
Is het gewoon het model van de hals naknippen? Kruipt het dan niet op vanaf de onderkant?

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:29

Ik heb zelf van rekbare stof een komplete zweetdeken gemaakt. Met rits voor het makkelijke aan-uitdoen. Werkt perfect.
Ook heb ik een lycra-sleazy. Maar die pastte niet om de dikke kaken, dus een rits erin gezet. Past ie nog niet

Carys: je moet aan de onderkant een tunnel maken om de buikriem door te doen, dan kruipt ie niet op.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:45

ik zet aan de onderkant een stukje breed klitteband
en dat dan onder de buik aan elkaar klitten

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:28

nou vraag ik me af he???
want in de dresuur zie je nooooit van die paarden met 2e huidjes als een panter enzo...hahahah
maar waarom in de western dan wel ??? (of in de dressuur niet)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:40

Wij willen de paarden kort in het haar houden, en scheren liever niet. Die mutsen (zo noemt onze dierenarts die sleezy's) zijn ook echt iets dat is overgewaaid uit Amerika. Tot voor kort zag je ook nergens van die paarden BH's (shoulder guard) en nu kom ik ze zelfs in de catalogus van de Divoza tegen...

Je suis Charlie.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:44

Ga eens op de markt kijken. Daar hebben ze heeeeeeeeeel veel stoffen, dus vast ook lycra met printjes. Wie weet ken je voor 2 euro een restantje kopen.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:58

Staartzakken zijn voornamelijk om te voorkomen dat de staat heel vies wordt, dat scheelt je kamwerk en de staart blijft dikker en langer.
De sleezy's van lycra zijn inderdaad om te voorkomen dat er lang haar op de hals komt, ze zijn warm maar niet te heet en rekken lekker mee, zodat je paard er geen last van heeft. De BH's zijn er om schuurplekken op de borst en schoft te voorkomen.
Gelukkig kan ik die dingen zelf maken, want als je ze in de winkel moet kopen ben je een stuk duurder uit en passen ze vaak ook niet eens mooi. Eerste vereiste is een goed naaimachine met wat steken die rekbaar zijn, daarnaast moet je ook wel inzicht hebben hoe je zoiets mooi inelkaar zet. En natuurlijk een zware kwaliteit lycra en meters elastiek, zodat je paard niet al na 3 dagen met een uitgelubberde "muts" op stal staat. Clown Nu mijn paard en die van een aantal stalgenoten voorzien zijn van vrolijk gekleurde effen sleezy's, heb ik weer tijd om op zoek te gaan naar stof die nog vrolijker is. Bedankt voor de tips!

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:43

keej thanxxx....
maar hoewell het handig is die sleazys dan maar ik heb baily geschoren en ik moet het niet aanzien om hem in zo'n pyama met pantervelletje te wurmen hahah.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:17

Ik ben hard bezig om ook de 'engelse' wereld te beinvloeden Lachen Ik heb al diverse staartzakken verkocht aan dressuurruiters en ook aan een paar friese hengstenhouders Lachen Toppunt is wel mijn instructrice die zelf prix st george rijdt en nu dus met een koeienprint staartzak rondloopt op de wedstrijden....... Gewoon volhouden, dan wordt het allemaal een stuk vrolijker!!!!!

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:52

ach ment de staartzak heb ik geen probleem hoor die zijn wel handig....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 11:24

Scheren is een optie, maar om je paard dan met zo'n dun velletje met z'n nek "bloot" te laten staan..... Bij ons op stal is er al een paard geschoren, maar die heeft nu wel een slicker / sleezy aan. Dat paard is 18 jaar oud, heeft nog nooit van z'n leven een slicker aangehad, maar staat er nu mee alsof hij er altijd één heeft omgehad! Dus ik denk dat ze er geen hinder van ondervinden. Ik denk dat'ie weet hoe stoer hij ermee is Cool .
Als je op de Americaanse websites kijkt, zie je zelfs hoods van fleece of gewatteerd spul! Met dat fleece ga ik binnenkort ook eens experimenteren, voor als het heeeeel koud wordt.

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:17

Henriette schreef:
Als je op de Americaanse websites kijkt, zie je zelfs hoods van fleece of gewatteerd spul! Met dat fleece ga ik binnenkort ook eens experimenteren, voor als het heeeeel koud wordt.


Ik heb er één van teddybont. Hij is zwart dus het valt niet op bij Sugar Haha!
Heel fijn ding na een buitenrit als ze goed bezweet is, of als het heel hard vriest (-15). Maak ze wel met een rits van onder tot boven, scheelt een stuk met aandoen Knipoog

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:41

Sugarmiss schreef:
Ik heb zelf van rekbare stof een komplete zweetdeken gemaakt. Met rits voor het makkelijke aan-uitdoen. Werkt perfect.


En wanneer komen de foto's hiervan. Ik ben erg benieuwd....
En ook naar al die andere creaties Party!! .

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:34

jaja nu wil ik ook eens foto's zien van jullie creaties.. want ik ben nog steeds niet overtuigd... misscxhien dat foto's werken???


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:50

Dan moet ik Cassidy (onze stal-fotograaf) optrommelen. Dan zetten we het hele spul op een rijtje om een digitale kiek te maken. Cassidy wanneer gaat dat lukken??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers