verslagje van mijn wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

verslagje van mijn wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:04

Afgelopen week-end heb ik weer wedstrijd gehad op stal. Lekker makkelijk is dat toch. Geen gedoe met de trailer, lekker vlechten en zadelen in de stal en dan op je gemakkie naar de losrijbak wandelen.
Het losrijden ging allemal erg lekker.
Het was beide dagen redelijk druk in de bak dus dat betekend dat je nog beter moet opletten en anticiperen. De losrijring is maar 16-32 en dan met 5 ruiters die Z1-M2 rijden en die toch eventjes goed willen losrijden, nou dan moet je echt uitkijken.
Toch ging dat niet helemaal goed. Ik was op links aan het draven en op recht was er iemand aan het galopperen. Ik zag al dat ze me niet had gezien dus ik zette Loisje netjes stil. Te laat want de amazone vloog langs me heen en nam mijn knie mee AUW Lips are sealed . Ik heb er geen woord van gezegd want als ik iets erg vind dan is dat wel dat gekat en gevloek in de losrijring.

Zaterdag avond was Lois lekker fris. Toen ik voor aanvang van de proef een paar pasjes naar voren wilde rijden gilde hij als een merrie en vloog met 4 beetje de lucht in. Ik moest er vreselijk om lachen maar wist wel dat ik heel voorzichting moest zijn met Lois want hij stond op ontploffen. Als gevolg was de proef niet echt super. Ik hobbelde meer achter mijn paard aan dan andersom. De 2 de proef ging dat al iets beter maar nog niet echt super. Ik heb gewoon erg slordig gereden omdat Lois een beetje zijn eigen lijnen koos. Bij M ging het bijna nog helemaal mis omdat Lois zich een hoedje schrok van de deur van de kantine die achter hem ook wel erg hard dichtklapperde. Gelukkig kon ik hem wel aan de praat houden maar Lois was erg overstuur en stond eventjes flink te springen.
De jury vond het toch een net proefje en gaf je 159 en 157 punten en ook 2 keer een 1ste plaats.

Zondag was helemaal spectaculair. De eerst proef was een beetje tam en heel rommelig dus in de 2 de proef wilde ik weer iets meer risico nemen en proberen met iets meer show te rijden en hem wat scherper te maken. Dat voelde in het begin heel goed. Na het groeten moest ik bij MXK de diagonaal op en daar ging het weer helemaal mis bij M [weer bij M]. Lois ging op de rem, beentjes de lucht in en springen en rillen over zijn hele lijf. Ik heb hem toen maar eventjes stilgezet en een 40 seconden laten kalmeren. Toen hij weer een beetje rustig was ben ik verder gegaan vanaf X en heb de proef verder afgemaakt. Ook dat liep allemaal niet zo lekker alleen de galop stukken aan het eind gingen super.
Voor de eerste proef kreeg ik 157 en voor de 2de 149 met een dikke 1 voor het verzet op MXK. Terecht gejureerd en sympathiek dat de jury er nog bij schreef dat het erg jammer was. En toch werd ik met die proeven ook nog 2 keer 1ste.

Echt tevreden ben ik niet want de proeven waren niet echt goed naar mijn gevoel, maar ik ben natuurlijk wel erg blij met de wp's. Ik ga nu flink werken om eens een proef neer te zetten waar ik zelf ook tevreden over ben. En als ik dat laatste wp heb krijg ik van Fred [mijn man] een hoedje omdat ik daarmee dan ook meteen Z startgerechtigd ben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:43

Nou toch netjes gedaan hoor, lekker dat je dan twee dagen achter elkaar kunt starten zeg! Dat laatste puntje haal je vast binnenkort wel, dan rijdt je nog ff een vlammend proefje en heb je een dikke wp. Succes!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:00

Gefeliciteerd!! Je hebt er nu dus 4 in de M2?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:17

toch netjes dat je er weer een paar wpunten bij had toch?!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:52

Klasse hoor!

Ik hoop dat je het laatste puntje net zo voorspoedig haalt als dat Zep en ik hebben gedaan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:57

Super zeg gaat hard! welke jury had je?
jammer dat Arnhem helemaal vol zit steeds *snif* ik kan er pas in december weer tussen maar dan start ik al bij onze eigen vereniging dus dat zal wel januari worden ben ik bang.

enne nou toch met hoedje gaaf zeg!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:28

Goedzo! Je gaat echt hard, voor je het weet heb je je doel bereikt! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:51

Heel erg bedankt voor de felicitaties.
Ik heb nu 4 wp in het M2 maar ben echt nog niet van plan om Z te gaan starten hoor. Deze klasse is best leuk om te rijden dus ik denk dat ik af en toe nog een wedstrijdje rij gewoon voor mijn plezier.
Lois is nog nooit met S&T gereden en voor mij is alles ook helemaal nieuw dus ik zie er best een beetje tegenop. En ik wil toch graag de Z in met S&T als dat mogelijk is Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:56

wauw gefeliciteerd hoor echt kei netjes!!! heel veel succes met het laaste puntje, en op naar het hoedje en de S&T

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:17

Dat laatste puntje gaat zeker komen (Arme Fred, daarmee bedoel ik zijn banksaldo *LOL* )
Zoals ik zaterdag al zei, Lois en jij lieten hele mooie stukken zien. Het was erg leuk om naar te kijken.
Je hebt het toch maar erg snel voor elkaar gekregen. Zeker omdat een paar keer pech had met blessures.
Jullie zijn een mooie combinatie. zeker weten. Wat eigenlijk nog het mooiste is dat je de proef met een smile op je gezicht rijdt!
Dat bewijst maar weer, als je er plezier in hebt komen de prestaties bijna vanzelf.
Keurig gedaan!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:22

wat ben je toch een topper!
Jammer dat je net iets te entousiast wilde worden, hopelijk heeft Lois er inmiddels geen last meer van?
Goeie actie van je om hem daarna even rust te geven.

Nou ja, jammer maar dat weet je dan ook weer, toch?!

Fred kan maar beter alvast gaan sparen denk ik!!!! Knipoog