aanleg rijpiste

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

aanleg rijpiste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 20:12

Wij dachten eraan om zelf een rijpiste aan te leggen. Kan er iemand mij vertellen waar ik op moet letten en wat ik best als ondergrond,... gebruik?
De plaats is nu nog een weiland. Hoe moet ik hier aan beginnen?

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:17

neem een eb en vloed bak

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:59

Igg deel uitgraven, drainage aanleggen (als de bak erg nat is). evt met heel grof zand/grind. Dan antiworteldoek en een dikke laag fijn met grofzand door elkaar erover heen. Of je moet meer geld willen besteden dan kan je ook tapijt snippers of boomschors erin doen. En natuurlijk netjes afgezet met materiaal wat een lekker end de grond in zit en zo'n 20 cm boven het zand uitsteekt en daar boven weer een hekwerk, eventueel.
Als je heel veel geld er voor overhebt kan je het aan laten leggen door een gerennommeerde firma.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 21:32

dat is net het probleem. Het geld Clown . Ik zou het zo goedkoop mogelijk willen doen daarom gaan we het al zelf doen. Knipoog
Alvast bedankt.
Tips blijven welkom.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:46

't hangt er een beetje vanaf wat voor grondsoort je hebt. ALs het vette klei is ben je wel even bezig. Is het gewone zandgrond dan is het een stuk makkelijker.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:49

Goed draineren is het belangrijkste. Ik zou er geen tapijtsnippers oid in doen, dat schijnt duur te zijn als je het weer wilt afvoeren. Grof zand werkt ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:20

Ik zou ook wit zand nemen! Dit blijft sneller doog. Je hebt minder snel plassen in staan. * Nadeel van wit zand is dat het in de zomer wel nat gemaakt moet worden eens in de zoveel tijd, want anders wordt het heel mul. Groetjes Sabrina