Het hebben van 2 paarden; voorkeur ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Het hebben van 2 paarden; voorkeur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 06:16

Voor degene die twee of meer paarden heeft; hebben jullie dan een voorkeur voor 1 paard, of houden jullie van allebei evenveel?


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 06:54

Ik heb absoluut een voorkeur! Yorghos is mijn tinker en die heb ik het langste. Ook is hij mijn eerste eigen paard, dus dat heeft toch extra waarde.

* To Belg, or not to Belg *

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 06:55

Ik denk wel dat ik een voorkeur heb.

Plato heb ik nu vijf jaar en na twee jaar kreeg ik jerome erbij, helaas heb ik die moeten laten inslapen.
dus had ik Plato weer alleen.....
na een jaar kreeg ik kadanz erbij, (die heb ik nu ong een klein half jaartje)
Ben heel gek met dat paard.
maar plato blijft toch mn eerste beesie.
Het is moeilijk uit te leggen sommige dingen is plato leuker bij andere dingen juist weer kadanz.
Ik doe wel plato altijd als eerst maar dat is meer omdat hij stront jaloers is.
Maar ik zou ze allebij niet willen missen maar misschien hou ik ietsje pietsje meer van plato

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Belker

Berichten: 15252
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:22

Eeh, wij kopen een 2de erbij als ze niet meer voor de fokkerij wordt ingezet. Ik weet nu al dat zij de absolute favoriet is. Zij zal als stabiele factor ook altijd bij ons blijven. Ze is nu niet van ons maar wel al absoluut favoriet. Als we in de buurt zijn gaan we bij haar langs. De andere pony nr. 1 zeg maar, is voor de verkoop.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:27

Ik ben dol op al onze paarden maar heb toch een speciaal plekje voor de oude Sunwillow Saasfee.Het is dat ze niet kan praten want anders......

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:29

Zio kreeg ook altijd de voorkeur boven mijn andere paard(en). Nu staan alleen Saphy en Velvet er nog en geef ik de voorkeur aan Velvet.

Het ligt ook aan het paard. Zio kon ik gewoon al dertien jaar en daar had ik gewoon een super band mee, daar kon/kan geen ander paard tegenop. Zio was ook erg jaloers als ik met een ander paard bezig was. Saphy laat duidelijk merken dat ze mij liever niet als baas wil, dan kan ik met de beste wil blijven proberen, maar het houdt op een gegeven moment op.

Velvet is mijn eerste zelfgefokte veulen, ik was erbij toen ze geboren werd, we zijn samen naar keuringen geweest en sinds half september staat ze bij ons op stal. Daar krijg ik ook een goede band mee, ze gaat alleen begin volgende maand weg. Dat vind ik best jammer, maar opgroeien met leeftijdsgenootjes is gewoon beter voor haar. Als ik nu op stal kom krijg ik altijd een vriendelijk antwoord van haar, murmel of hinnik, en ze doet een hoop voor me. Wel merk ik dat ze wat eenkennig is/wordt. Niet elk mens is in haar ogen geschikt om mee te knuffelen en je door te laten verzorgen, mevrouw heeft zelf ook duidelijk voorkeuren Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:36

Isabeau kwam in juli 2000. Met haar heb ik inmiddels al zoveel meegemaakt en overwonnen dat ik met haar een 100% vertrouwensband heb.
Fleur is een lieffie, lief met Robin, superbraaf met rijden en met aanspannen, alleen is de vonk er tussen Fleur en mij niet.
Mander is er net maar die band is er ook al.

Als ik financieel echt niet meer kan weet ik dat ik alles in het werk zal stellen om Isabeau te houden......

Dus ja, ik heb ook een voorkeur.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:16

IK heb er ook twee, en houd van beide een boel. Maar niet op dezelfde manier.
Ik heb [naam verwijderd] 2 jaar geleden gekocht, met het idee zo van "deze gaat nooit weer weg". En dat gevoel heb ik nog steeds, ze is gewoon domweg niet te koop.
[naam verwijderd] kocht ik een jaar later, VOOR [naam verwijderd], want [naam verwijderd] was alleen in haar nieuwe stal. Ik beleef veel plezier aan [naam verwijderd], ze is mooi en ze kan mooi bewegen, en bovendien is zij de merrie die volgend jaar een veulentje gaat krijgen hopelijk. Maar als er dus 1tje weg moet, is het toch echt [naam verwijderd]...

Ik waardeer ze ook anders. Ik rijd liever op [naam verwijderd], niet omdat ze meer talent zou hebben of meer in het oog van anderen zou springen, zoals [naam verwijderd] wel doet, het is gewoon altijd leuk met [naam verwijderd]. Ik heb meer lol met [naam verwijderd], [naam verwijderd] is minder serieus als [naam verwijderd]. [naam verwijderd] kan heel hard, heel dwars, heel braaf, heel dom, heel lomp, heel lief, heel zacht, heel eigenwijs, heel boevig...
Waar [naam verwijderd] weliswaar ook karakter heeft, maar anders. Om [naam verwijderd] kan ik lachen, [naam verwijderd] kan ik bewonderen.
Het is niet zo dat ik de een niet leuk vind en de ander wel. Ik zie ze gewoon verschillend.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:27

Ik heb ook een voor keur voor 1 pony.
Hoewel ik Joker al een half jaar had voor ik Snuitje leerde kennen is Snuitje mijn grote vriend. Ik heb hem alles geleerd wat hij kan en ik ken hem al vanaf dat hij 1 was.
Daarna komt joker, met haar rij ik en zij is ook het paard voor mij om op te rijden. en daarna komt Macho, hem heb ik nog maar een paar maanden en hij is iets banger uitgevallen dan de andere twee en dat trekt me toch iets minder.

17 mensen vinden dit leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:29

Ik vind ze allebei heel lief, maar Mileentje gaat boven alles Lovers Daar kan Leonardo gewoon niet tegenop. Maar ik doe dan ook bijna niks met Leo, rijd hem alleen als het moet (verwend kreng ben ik eigenlijk) etc.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:29

Laatst vroeg een stalgenote ook al aan mij of ik een voorkeur had voor 1 van mijn paarden. Ik kon daar toen geen antwoord op geven en dat kan ik eigenlijk nog steeds niet.

Toon was ooit liefde op het eerste gezicht, de liefde voor Kaminka is gegroeid door de jaren heen en is minstens net zo hevig als mijn gevoel voor Toon.

Ze zijn wel heel erg verschillend (ook wat rijden betreft), dat maakt het ook moeilijk om ze te vergelijken. Het enige wat ze gemeen hebben is de stokmaat en het flegmatieke karakter.

Toon is veel gevoeliger, zachtaardiger, introverte, maar kan ook knap chagrijnig zijn. Kaminka is een pretletter eerste klas, eist aandacht (en wel METEEN), heeft veel betere gangen en is nooit chagrijnig.

Als ik er 1 weg zou moeten doen, zou ik het werkelijk niet weten, die keuze zou ik niet kunnen maken. Als het echt moet dan wordt het waarschijnlijk Toon omdat hij in de omgang makkelijker is en ik dan niet het vermoeden heb dat er mee geklooid wordt. Maar dat zou dan ook echt de enige reden zijn....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:41

Ik hou van allemaal evenveel, maar als er maar 1 zou kunnen overblijven zou dat mijn shetlander Noeschka zijn.
Die heeft echt een speciaal plekje in mijn hart. Ik denk dat dat komt omdat ze zowel uiterlijk als karakter heel veel lijkt op mijn overleden shetlandpony Tessa, die ik ruim 15 jaar gehad heb.


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:59

Ik heb er nu drie maar mijn eigen gefokte merrie waarvan ik ook de moeder 10 jaar heb gehad is toch wel mijn oogappeltje. Ze is ook
een echte pechvogel mankeert altijd wat dus ik ook de meeste zorgen over haar.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:17

Ik heb ook 2 maar als er een weg moest dan gaat mijn paard weg, die heb ik pas net een paard maanden en mijn pony is behalve dat ik haar al 5 jaar heb ook mn eerste eigen beessie. En die hechte band die ik met haar heb, heb ik (nog) niet met mijn paard....
Maar dat betekend zeker niet dat ik niet van mn paardje hou! Haha!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:29

Van alle vier hou ik op een andere manier maar mijn paard is echt mijn paard waar ik op rij en veel meer mee doe dan met de anderen.

De andere drie (pony's) hebben ook hun eigen plekje maar twee hebben een dochter van mij als echt baasje en voor de derde heb ik ook een zwak maar op een andere manier.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:27

ik heb 3 jaar lang twee paarden gehad. Hoewel de ene niet van mij was (ik kon haar wel als de mijne beschouwen, eigenaar kwam eens in de 3 maanden eens kijken) en ik qua rijden helemaal niet met haar overweg kon, was ze toch mijn favoriet.
Toch deed ik consequent altijd eerst mijn eigen, zodat ik zeker wist dat hij niets te kort kwam. Als die andere er dan bij inschoot voelde ik me niet zo schuldig.
Nu heb ik ze allebei niet meer Huilen

זכור

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:57

ik heb er lekker 1 dat vind ik meer dan genoeg. Wel heb ik een hond. Maar ik zou nooit kunnen kiezen tussen mijn twee beesten ze betekenen allbei evenveel voor me. Mijn kinderen en daar ga je toch ook niet tussen kiezen? Ze zijn anders maar dat betekent niet dat je van de een meer houdt als van de ander.
Maar ja Lachen das maar alleen mijn mening.

Bah wat een zoetsappig sentimenteel verhaal, hehe

I'm going to rule the world

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:25

Lodewijk ken ik al 6.4 jaar en Hinke pas ruim een jaar.
Ik ben met beiden heel erg gek.
Lodewijk is echter mijn eerste echte eigenpaard.
Ik heb vreselijk veel meegemaakt met hem en ik weet dat hij echt alles voor me doet.
Hinke is zo'n goedzak die iedereen geweldig vind als ze haar maar aaien.
Als ik echt zou moeten kiezen dan zou Hinke weg gaan maar ik hoop dat ik die beslissing nooit hoef te nemen Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:39

Tja, het zou misschien niet mogen maar Greg is mijn absolute nummer 1 en mag altijd net dat ietsje meer..(en krijgt ook altijd net dat ietsje meer..ik zal maar nooit aan kinderen beginnen Haha! )
Verder staan de 3 andere pony's gelijk, Greg heb ik gewoon al het langste en was m'n eerste pony waar ik tot hiertoe het meest heb met meegemaakt en gedaan en is ook het makkelijkste in omgang en weet veel meer (zal door de leeftijd komen) ik ken hem ook door en door (mag ook wel als je hem al haast 10 jaar hebt).

Ik heb dus een duidelijek voorkeur, maar dat hebben ze bij ons thuis allemaal tegenover Greg..is echt een lid van ons gezin.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:00

ik hou van alledrie even veel
mijn shet is super lief en schattig en kunje lekker mee knuffelen
met mijn welsh rijd ik meer recreatie maar heb ik nu toch al bijna 6 jaar en heb ik een goede band mee
en mijn kwpn heb ik nu 10 maanden en rijd ik veel serieuser mee. ze is super lief echt een schat maar aan de ene kant denkik toch dat ik het ergste zou vinden als mijn welsh weg ging.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:17

ag jha het ene paard rijd natuurlijk lekkerder dan de andere.
en de ander is weer iets drukker dan het andere paard.

mijn voorkeur gaat toch voor het paard dat ik het langste heb,en waar ik alles mee kan : annabel

ik heb haar met 2 jaar gekregen, ze heeft 2 jaar niks gedaan en tussen de friese hengsten gestaan,en ik heb veel met haar megemaakt.
en ik zou haar dus nooooooit weg doen

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:15

Bij mij thuis staan er 3, Destiny mn E-pony, Quentin mn (wedstrijd)paard en Desiree paard van ons mam

Destiny is en blijft mijn nummer 1! heb al zoveel meegemaakt met haar!ze is al een paar keer opgegeven door dierenartsen, 1xspat 1x zo'n erge koliek dat ze zeiden"laat maar liggen, staat ze op heb je geluk, blijft ze liggen heb je pech" en daarna weer ergere spat, maar ze is er nogsteeds!! ze is nu 12 en heb haar 5 1/2 jaar en ze gaat NOOIT weg!

Paard van ons mam is er 1 1/2 jaar en daar rij ik beetje recreatie mee, maar heb ik geen echte band mee(ook omdat ze destiny&quentin schopt!!)dus die gaat weg als er een weg zou moeten(maar liever niet hoor!)

en Quentin heb ik een haat-liefde verhouding mee, hij haat werken en ik wil er altijd graag mee rijden en wedstrijden enzo en dat wil ie vaak niet en dan gaat ie steigeren en gemeen doen enz
maar toch kan ik hem niet missen!is al een paar keer een heel goed bod voor gedaan maar heb ik meteen afgewezen!!

denk dat voor de meeste geldt: het paard wat je het langste hebt, of je allereerste eigen pony of paard dat je die niet wil missen! of wanneer je met dat ene paard zoveel hebt meegemaakt die wil je dan niet kwijt

maar ja kiezen tussen je paarden blijft moeilijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:29

Hoi,

Ik ben ook in het gelukkige bezit van twee paardjes: Voice en Taliesin. En ondanks dat de een volle Welsh Cob is en de andere een halve lijken ze eigenlijk helemaal niet op elkaar. Qua leeftijd ook niet, de een is 22 en de ander 2,5, qua kleur niet, model niet. En met de een kan ik echt alles doen en de ander is nog lekker aan het groeien. De een heb ik al 9 jaar en de ander 2,5 jaar. Verschillen genoeg! En toch vergelijk ik ze eigenlijk nooit, ik heb voor allebei bewust gekozen en ze zijn me allebei even lief.

Groetjes,
Judith

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:27

Ik heb twee pony's. Maar de Haflinger heb ik gewoon weinig mee. Toch ben ik gehecht aan hem. Ik doe op zijn hoogst een half uur wat met hem. Dus als ik er één moet verkopen dan de Haflinger. (Ps: Hij heeft wel een verzorgster, dus krijgt aandacht zat.)
De WelshCob ben ik 7 dagen van de week, elke dag minimaal 2 uur mee bezig, dus daar ben ik helemaal gek op. Die gaat eigenlijk nooit meer weg.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:50

ja ook ik heb voorkeur. ik heb er dan 6 maar mijn favoriet is en blijft mijn daisy.
ze is nu 16 en met een kleine onderbreking is ze eigenlijk 16 jaar van mij geweest. ik heb haar 2 jaar geleden moeten verkopen, vanwege dat ik het toen financiel niet meer opbrengen kon, en vorig jaar november kon ik haar terug kopen en heb ik dat met heeeel veel liefde gedaan. en ik ben daar nog steeds verschrikkelijk blij over.
we hebben dus alle goede en slechte tijden samen meegemaakt. hoe lief de rest ook is, en ik hou ook echt wel van ze, Lovers daisy Lovers is en blijft mijn liefde Lovers Lovers Lovers en nu gaat zij dus ook echt noooooit meer weg.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94, s0173957 en 33 bezoekers