paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 16:37

Vandaag bij een paardje geweest een donker bruine 8 jarige,merrie van 1.65, V. Ilmeo, VM.Ramiro Z, dressuur L1. Ze is 3/4 volbloed dus echt mooi om te zien, ze is een hele lieve merrie een echte knuffel. Morgen ga ik met angelique (=vriendin=instructrice)en dan moet ze natuurlijk nog gekeurd worden maar als alles goed gaat heb ik mijn paardje gevonden!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:41

mmm dit is dus die andere merrie...de eerste (waar je zo enthousiast over was) is niets geworden?
leuk voor je hoor, nu maar hopen dat ze goegekeurd word door angelique en dierearts
ik juig dit keer niet te vroeg Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:45

duimen dan maar.....
Maar idd, hoe is het met die andere afgelopen?

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:40

Hee wat leuk. Nu hopen dat de keuring goed is. Succes!!!!!!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:00

Wat leuk dat je een paardje gevonden hebt. Nu maar hopen dat de keuring goed is. Heel veel succes!

* To Belg, or not to Belg *

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:30

Ilmeo is van Alme Z zijn moeder is ook frans gefokt de overgrootvader is een volbloed. Ramiro zijn grootvader is volbloed. Mooi bloed, maar een vraagje? ik zie die 3/4 volbloed in deze pedigree niet direkt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:52

Nou Diana, ik wacht nog steeds met spanning Lachen

Hoe vond Angelique hem?

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:23

en ook ik zit erug in spanning diana!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 20:16

angelique vond hem mooi en goed maar ze zegt dat het een paard is waar aan gewerkt moet worden. Ze was slecht aan het been en niet over haar rug heen weet niet of het mij zal lukken om haar los te werken ben ik tweestrijd. Het paard is leif, mooi en braaf onder het zadel een koele kikker geeft me veel vertrouwen maar rijtechnisch redde ik het niet om haar erdoor te krijgen. Misschien eerst lekker aan de longe en dan bij het begin beginnen...... heeft iemand hier ervaring mee?

Trouwens die eerst dat was geen goeie combinatie voelde me niet vertrouwd met haar dus helaas.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:21

als jouw gevoel goed is en het paard is een koele kikker ( dus het karakter is goed neem ik aan) dan komt het rijden toch ook wel goed was het liefde op het eerste gezicht?..... Lovers DOEN! dan gaat het paard vanzelf meewerken en komt het rijden ook wel goed zeker met een goede instructrice !

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:23

weet je wat je moet doen!!! vragen of je hem 6 tot 8 weken op proef mag hebben.... dan weet je meer over het paard en of het werkelijk wat voor je is..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:00

Als je twijfelt moet je het zowiezo niet doen. Er staan zat paarden te koop die misschien makkelijker te rijden zijn.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 08:07

Het was liefde ik stond al bij haar stal toen de eigenaar er niet was ik wist dat zei het was Tong uitsteken en liefde maakt blind toen ik de dag daarna (dus gisteren)nog eens ging rijden zag ik pas hoe lastig dat was.
Ze heeft de hele zomer stil gestaan dus is wat stijf dat moet wel op te lossen zijn, ze staat laag in het voer dus misschien als ze meer krijgt dat ze ook meer voorwaarts wordt en ze gaat bij mij lekker de hele dag naar buiten en daar staat ze in een donkere stal.
Dit is dr trouwens:
Afbeelding
misschien hebben jullie haar gezien op marktplaats ze staat al een tijdje te koop.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:21

Leuk paardje hoor. Met longeren en goed les komt het rijden wel weer goed hoor. Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:36

Ziet er goed uit hoor en kwa afstamming erg veel prestatie, dat zou hardheid kunnen beloven. Ben benieuwd naar de vet keuring, maar staar je niet blind daarop (zie topic DA bij medisch) Hoop dat alles goed verloopt en dat je erg veel plezier met je paard zult hebben.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:26

Wat een leuk paard zeg. Ik hoop dat het wat wordt. Succes. Tamara

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:55

kanjer hoor!!!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:59

Oww, haha, dit is die advertentie van de aanschaf Baby van laatst.. Haha!

Maar, ze is wel ontzettend mooi hoor! Hoop dat ze goed gekeurd word en dat je heel veel plezier met haar mag beleven! Haha!

Succes!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 10:04

Inderdaad aanschaf van een baby Haha! beetje raar uitgedrukt Haha!

ik ga zo de dierenarts bellen ik denk dat ik ervoor ga!!!!!
het paardje verdient het en het was liefde op her eerste gezicht Lovers dus.......
we gaan gewoon heel hard werken en dan komt het vast goed!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:05

We duimen voor je hoor!!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 10:46

Super !ik hou jullie op de hoogte!!!!!!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:13

vandaa 10 uur word deze schone dame gekeurd mits goedgekeurd gelijk naar houten

ben zo benieuwd!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:19

Ziet er echt heel leuk uit, wat een schoonheid!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:24

ladolcevita schreef:
angelique vond hem mooi en goed maar ze zegt dat het een paard is waar aan gewerkt moet worden. Ze was slecht aan het been en niet over haar rug heen weet niet of het mij zal lukken om haar los te werken ben ik tweestrijd. Het paard is leif, mooi en braaf onder het zadel een koele kikker geeft me veel vertrouwen maar rijtechnisch redde ik het niet om haar erdoor te krijgen. Misschien eerst lekker aan de longe en dan bij het begin beginnen...... heeft iemand hier ervaring mee?

Trouwens die eerst dat was geen goeie combinatie voelde me niet vertrouwd met haar dus helaas.


Mijn ervaring met Maddox is hetzelfde: super koel, braaf en geeft erg veel vertrouwen. Wel moet ik er qua dressuur hard aan werken en dat doe ik ook. 2 x per week les en na een half jaar is het al een stuk beter.

Vertrouwen, braaf en koel gaan volgens mij vaak hand in hand met een paard wat niet zo vlot en voorwaarts is en een beetje gemakzuchtig. Ik ben erg blij dat ik ervoor heb gekozen want ik kan alles met Maddox: naar buiten, springen, in de trailer etc. Alleen dressuur is daardoor wat lastig, daar heb je liever een iets vlotter type voor.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:50

Heeel leuk paard zo vanaf de foto!
Rijtechnisch kun je erg veel leren dmv instructie dus dat lijkt me het probleem niet. Met longeren kun je het paard wat losser zien te krijgen in de rug.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers