Vorderingen van de laatste 3 weken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Vorderingen van de laatste 3 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 09:01

Afgelopen weken dus vakantie gehad en zeer weinig op internet gezeten.
De afgelopen weken veel met Grappa gedaan. Hij kan nu los door de bak. Hij kan stappen en draven met iemand op zijn rug. er zit een stuur en een rem op. Hij vindt dit leuker dan rondjes lopen. een 20x60 bak is heel interessant en je moet naar het einde want als je van het spoor afgaat wordt het te zwaar. Deze week verder oefenen en dan aan het eind van de week kijken heo hij reageert op buiten uitstappen.
Dit stuk van de training pakt hij goed op. Is gelijk een stuk simpeler in alles.
Nou ja in alles? Niet echt. Deken opleggen is een crime. Galopeert rondjes door zijn stal of probeert door de deur heen te gaan. zomerdeken is geen probleem maar die waterdichte deken dat kraakt, daar m,oet je voor vluchten. Die punten moeten we goed opletten en veel tijd aan besteden. Ach hopenlijk trekt dat ook nog weg. Zal wel pas volgend jaar zijn.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:39

Heerlijk zijn die beestjes toch.. Denk je dat je alles hebt gehad, schijnen er ineens paardetende kabouters in je dekens te zitten Haha!

Fijn dat het zo goed gaat! Ook wel logisch dat hij de rechte lijnen fijner vindt, Fleur vindt voltes ook nog een drama.
Binnenkort foto's?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 14:30

Ja, als ik weer wat foto's kan maken. Card zit vol met vakantiefoto's. Ik zal mijn vriendje eens heel lief aankijken. Anders eens proberen te slijmen bij Napoleon en Prima. Misschein dat die nog wat activiteit kunnen opbrengen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:44

Aaaah wat herkenbaar!! Haha!
Die deken, was bij mij in 't begin ook een crime!

Op zich een 'gewone regendeken', van Bucas, licht gevoerd en niet zo krakend.
Ze moest er wel aan wennen, maar ik heb dus de eerste paar keren uitgebreid haar stal binnen gelopen met die deken, haar laten ruiken, gewoon met die deken langs haar lijf strijken, dat soort dingen.
Na enkele keren was dat prima.
Maar die bil-koorden? Daar kreeg ze het gompes van! Knipoog

De deken wilde ik een keer afhalen met het idee dat mijn vriendin het bilkoord aan de andere kant had losgehaald.
Niet dus... was ook mijn eigen fout want ik had het niet gevraagd...

Dus deken gleed van haar af maar dat ene bilkoord zat nog vast... Haha!
Cerise friekte totaal! Hangen, springen!! Frusty
Ik kon mezelf wel wat doen...

Dit is ons dus 2x overkomen, daarna NOOIT meer.
Het gevolg:
elke keer als we de deken eraf wilden doen, ging mevrouw ook rondjes lopen door de stal, net als die van jou! En vluchten naar de uitgang...

Nu haal ik dus alles los, daarna vouw ik de achterkant van de deken op naar de voorkant, en via haar 'midden/rug' wordt de deken afgehaald.
Hardstikke handig want zo merk ik meteen of er nog iets vast zit.

Gisteren de nieuwe winterdeken gepast.
Die heeft een BUIKFLAP i.p.v. 2 buiksingels.
Dat was wel even wennen hoor! Die mocht ik van mevrouw vooral niet te strak doen.
Zo'n ding tegen je buik, ze wilde geen getailleerd truitje aan! *LOL*
Toen ze doorkreeg dat dit wel meeviel, was het goed.

Belker: gaaf dat Grappa het rijden zo goed oppakt!
En buiten uitstappen, ben benieuwd hoe dat gaat. Heb je al met hem aan de hand buiten gelopen, is hij al veel verkeer gewend van 'thuis op het erf' zeg maar?

Veel succes met die deken en veel verslagen schrijven over de vorderingen he! Knipoog

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 10:31

Zijn zomerdeken, simpel van katoen, geen probleem. Maar een zware New Sealanddeken, dan wordt hij vermoord. De huidige tussendeken van Harry Horse begint nu naar acceptatie te gaan. Ik zorg dat hij of vast staat of dat iemand hem vast houdt bij het opdoen. Deken vooral voor op de hals opleggen en dan naar achteren toe laten glijden. Afdoen gaat wel geod. We kunnen hem gewoon laten staan, alles losmaken en er rustig af laten glijden.
Ik wandel veel met hem buiten. Hij was niks gewend. Een afgelegen weiland, dat was het. Nu kent hij fietsers, tractors, auto's. Hij vind nieuwe paden leuk, de oude paden kent hij al en sjokt dan maar achter me aan omdat het moet. Hij is nog niet 100% verkeersmak. Ik heb een uitwijkmogelijkheid naar het fietspad en dan is het goed. Eerst mijn vriend, zijn steun en toeverlaat als ik er op zit, maar meenemen. Als er wat gebeurdt dan steekt hij zijn neus bij hem odner de arm en vindt het veilig. Dan samen met andere paarden wat naar buiten. De meeste paarden wisten binnen 2 weken wat het was en gingen liever het bos in dan de bak in. Ja hij wordt steeds leuker. Ik zal binnenkort eens vragen of iemand foto's maakt. dan zal ik ze erbij zetten.